کد خبر : 1560152 | 18 مهر 1397 ساعت 14:13 | 15.5K بازدید | 1 دیدگاه

مشکلات ارزی برطرف شد و از صبر برانکو ممنونیم

گرشاسبی: با حمایت هواداران از سد السد می‌گذریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از تلاش برای برطرف کردن مشکلات باشگاه، اکنون اخبار خوبی برای هواداران، کادرفنی و بازیکنان تیم در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمانان دارد.

گرشاسبی: با حمایت هواداران از سد السد می‌گذریم

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل پرسپولیس خوش شانس‌ترین مدیر این باشگاه می‌تواند لقب گیرد اگر تیمش بتواند به فینال آسیا که حضوری تاریخی برای سرخپوشان محسوب می‌شود، تیمش را ببیند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخی این باشگاه قرار دارد، در تلاش است در فاصله کوتاه باقیمانده مشکلات بزرگ باشگاه را برطرف کرده و بتواند یک اتفاق تاریخی را به جشن بنشینند.


او صحبت‌هایش را با تسلیت به خانواده ورزش بابت درگذشت بهرام شفیع، گزارشگر باسابقه تلویزیون آغاز می‌کند و می‌گوید: قبل از هر چیز باید درگذشت آقای بهرام شفیع را تسلیت بگویم. این خبر غافلگیر کننده بود و همه متاسف و متاثر شدیم. با او از سال‌های 63 یا 64 آشنا شدم که در منطقه بودیم و یک روز وی را به همراه دو نفر دیگر دیدم که با دوربین و میکروفن آمدند. بعدها هم حضور در ورزش باعث شد، ارتباط ما بیشتر شود. قطعا جای خالی او را احساس خواهیم کرد.


مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به شرایط حساس باشگاه گفت: پرسپولیس در حالی اتفاقات بزرگی را برای خود و فوتبال ایران رقم می‌زند که با مشکلات بسیاری روبرو بوده است. این شرایط و جایگاه با همدلی، وحدت و یکپارچگی بوجود آمده است تا بر کمبودها فائق آمده و خودمان را در آسیا بالا بکشیم.


گرشاسبی که پیش از این به مشکلات مالی در خصوص پرداخت به کادرفنی و بازیکنان خارجی تیمش اشاره کرده بود، اکنون وعده می‌دهد این موضوع تا حدود زیادی برطرف شده است: خوشختانه با حمایت‌های آقای دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، یکی از حادترین مشکلات باشگاه که به تهیه ارز مربوط می‌شود، برطرف شده تا بتوانیم ارز مورد نیاز خودمان را خریداری کنیم. در این ارتباط سهمیه‌ای تعیین شده است که مجوز آن را ظرف یکی دو روز آینده دریافت می‌کنیم و این می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ارزی ما در این مقطع را مرتفع کند. البته لازم به توضیح است که قرار نیست به ما ارز بدهند، بلکه برای تهیه آن باید مجوز دریافت می‌کردیم و باید در مراحل دیگری هم برای دریافت مجوز درخواست بدهیم.


فشردگی دیدارهای پرسپولیس با توجه به صعود به مرحله نیمه نهایی و همچنین تداخل بازی‌های آن گفت: یکی از مشکلاتی هم که داشتیم مربوط به برنامه مسابقات بود. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این ارتباط همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر دارد. ما خواستار جابجایی برخی بازی‌های داخلی بودیم. این خواسته به لحاظ خطرات احتمالی آسیب‌دیدگی در شرایط حساس کنونی است که باید برای بازی با السد قطر آماده شویم.


موضوع بعدی به ایراداتی است که کنفدراسیون آسیا در رابطه با استادیوم آزادی و برگزاری فینال احتمالی اعلام کرده است. مساله‌ای که پیش از این نیکوخصال اعلام کرده بود باید باشگاه پرسپولیس بودجه ترمیم 5 میلیاردی آن را برعهده گیرد: خوشبختانه با دستور ویژه وزیر محترم ورزش و جوانان، کمیته‌ای به این منظور تشکیل شده است که همه چیز را مورد به مورد پیگیری می‌کند. بحثی درباره پرداخت هزینه از سوی باشگاه مطرح نبود. همانطور که گفتم موضوع از طریق وزارت ورزش دنبال می‌شود تا نسبت به رفع اشکالات مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام گردد و در صورت صعود ما به فینال، میزبانی هر چه شایسته‌تری انجام شود. فوتبال ایران یک بازی بسیار سنگین و دشوار تا رسیدن به این هدف پیش رو دارد. در تاریخ لیگ قهرمانان هیچگاه فینال پایانی بازی‌ها یعنی آخرین دیدار که به اختتامیه مسابقات منجر می‌شود در تهران برگزار نشده است و این برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد. این امر نیاز به همراهی همه جامعه فوتبال و ورزش دارد تا ابتدا از سد تیم السد بگذریم و از سوی دیگر ثمره این آماده سازی ورزشگاه آزادی به سود تمام فوتبال خواهد بود.


گرشاسبی با اشاره به شرایط حساس باشگاه و حضور نفرات این تیم در اردوی تیم ملی گفت: البته فقط دو نفر از بچه‌های ما در تیم ملی بزرگسالان بوده‌اند ولی به هر حال حضور در تیم ملی امید و آسیب‌دیدگی‌ها، شرایط خاصی را به وجود می‌آورد. با این وجود امتیاز بزرگ ما مدیریت و برنامه‌ریزی‌های آقای برانکو است. او کارش را بلد است. اشراف بسیار خوبی روی مسائل دارد و این موارد باعث شد تا این مسائل را به هر شکل ممکن مدیریت کند. قطعا شرایط که ایده‌آل نیست، اما با این مدیریت و برنامه‌ریزی از آن می‌گذریم.


مدیرعامل سرخ‌ها در خصوص شایعات اخیر در خصوص مسائل مختلف اعم از مشکلات مالی، جدایی او و مسائل دیگر گفت: همانطور که پیش از این گفتم، انتظار داریم به شایعات بها ندهند. بسیاری از این شایعات اهداف خاصی را دنبال می‌کند. در شرایط فعلی همه باید دست به دست هم بدهیم و هواداران بهترین کمک برای ما هستند تا بتوانیم از این مرحله حساس عبور کنیم. همچنین باید از اسپانسر باشگاه تشکر کنم که همین الان هم به دنبال رفع مشکل مالی در این مقطع هستند. به امید خدا در این مرحله، جدای از مواردی مثل محرومیت تیم و آسیب‌دیدگی‌ها که نمی توان با آن کاری کرد، مشکل خاصی بر سر راه خودمان نمی‌بینیم. ظرف چند روز آینده بخش عمده‌ای از موارد و مسائل مرتفع خواهد شد. هواداران نگران این موارد نباشند.


وی در ادامه از هواداران تیمش خواست با حضور در استادیوم آزادی برای بازی برگشت مقابل السد بزرگترین حمایت خود را متوجه بازیکنان کنند: هواداران فقط تمام تمرکز و برنامه‌ریزی خود را بر حضور پر شور در ورزشگاه و حمایتی تاریخی و جانانه متمرکز کنند. هواداران به یاد داشته باشند فوتبال 90 دقیقه هم نیست. بیشتر از آن است. بعد از دقیقه 90 در زمان‌های تلف شده ادامه دارد و رد و بدل شدن یک گل ظرف چند ثانیه اتفاق می‌افتد. این تجربه را همه ما بارها شاهد بوده‌ایم که سرنوشت در چند ثانیه تغییر کرده است. پس به بالاترین حد تمرکز و انرژی نیاز خواهیم داشت. درخواست این است که حمایت از تیم تا سوت پایان بازی ادامه داشته باشد. هر چند که تردید نداریم تک به تک هواداران به کار بزرگی که این بچه‌ها و کادر فنی تاکنون انجام داده‌اند، واقف هستند. این برای اولین بار در لیگ قهرمانان است که یک تیم ایرانی برای دو دوره پیاپی حضور خود در جمع چهار تیم برتر آسیا را قطعی می‌کند.


وی ادامه داد: خواهش دوم ما از هواداران این است که هواداران مثل همیشه فرهنگ، شعور و معرفت ایرانی خود را به نمایش بگذارند. آنها لازم است به عنوان صاحبان اصلی پرسپولیس هوشیار و مراقب باشند که مشکلی هم حادث نشود. ممکن است بعضی ناآگاهانه دست به رفتارهایی بزنند که به صلاح پرسپولیس و فوتبال ایران نباشد و باعث محرومیت و جریمه شود. ممکن است بعضی هدفمند دست به تحریک بزنند.


گرشاسبی در رابطه با رفتار قابل ستایش برانکو و بازیکنان خارجی در تحمل شرایط و عدم پرداختی گفت: ما که مطلب پنهانی نداریم. قبل از همه خودمان اعلام کردیم. در جریان پاداش‌ها نیز همینطور بود. بعضی مطالب که درباره هر دو مورد منتشر می شود، اصلا درست نیست. در مورد عدم پرداخت به خارجی‌ها، مشکل ارزی داشتیم. این را شفاف کنیم تا در کنارش، مسائل نادرست دیگری مطرح نشود. مربیان و بازیکنان خارجی تیم ما هم با درک این شرایط واقعا همراه باشگاه بودند که جای تقدیر دارد. قطعا مشکل دارند ولی ناراحتی نکردند. ما هم با تمام توان به دنبال حل مشکل بوده‌ایم که ظرف چند روز آینده انجام خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها