کد خبر : 1560321 | 19 مهر 1397 ساعت 09:52 | 41.1K بازدید | 0 دیدگاه

پول بلیت نداریم، درخواست میزبانی جام جهانی می‌دهیم!

در حالی سفر تیم ملی فوتسال ایران به برزیل لغو شده است که فدراسیون فوتبال سال هاست به دنبال میزبانی جام جهانی فوتسال 2020 است.

پول بلیت نداریم، درخواست میزبانی جام جهانی می‌دهیم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال کشورمان برای انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی برزیل به این کشور دعوت شده بود و برزیلی ها نه تنها برای برگزاری این دو بازی طلب پول از ایران نکرده بودند بلکه حاضر شده بودند هزینه های اسکان تیم ملی کشورمان را نیز پرداخت کنند و دراین بین تنها هزینه بلیت بر عهده ایرانی ها بود. البته قرار بود این دو بازی برگشت هم داشته باشد و تیم ملی برزیل هم در فروردین ماه سفری به تهران داشته باشد و دو بازی با ایرانی ها انجام دهد. برزیلی هم قرار بود هزینه بلیت سفر به تهران را خودشان پرداخت کنند و تنها هزینه اسکان آنها در تهران بر عهده فدراسیون فوتبال باشد. 


لغو این سفر بازتاب بدی در رسانه ها داشته است. برزیلی ها بنا به گفته یکی از مدیران فوتسال ما که تمایلی به افشای نام خود نداشت از این اتفاق ناراحت و البته متعجب هستند. برای آنها جای سوال است که چطور تیم ملی فوتسال یکی از قدرت های برتر جهان از تهیه چند تا بلیت برای سفر به برزیل عاجز است؟ 


از همه مهم تر برزیلی ها از مدت ها قبل برای برگزاری این دو بازی برنامه ریزی کرده بودند و صحبت هایی با اسپانسر و هم چنین یکی از شبکه های تلویزیونی داشتند و حتی قراردادهایی نیز در این زمینه امضاء کردند.


نکته قابل تامل در این بین تلاش های فدراسیون فوتبال برای دریافت امتیاز میزبانی جام جهانی 2020 است. مهدی تاج اخیرا در سفری که به زوریخ داشت در دیدار با اینفانتینو از او خواست میزبانی جام جهانی فوتسال در سال 2020 را به ایران اعطاء کنند که رئیس فیفا در پاسخ به این درخواست گفت: کمیته اجرایی در حال بررسی وضعیت کشورهایی است که برای میزبانی اعلام آمادگی کرده اند و قطعا به ایران که در فوتسال یکی از قدرت های جهان بشمار می رود نگاه مثبتی دارد. 


حال سوال اینجاست وقتی فدراسیون فوتبال پول ندارد تا با تهیه چند تا بلیت تیم ملی فوتسال را به برزیل اعزام کند چطور می خواهد جام جهانی را میزبانی کند؟ این درست که فیفا همواره به کشورهای میزبان کمک می کند اما این طور نیست که صفر تا هزینه ها را پرداخت کند و همان طور که اشاره شد تنها به کشورهای میزبان کمک می کند. 


به هر صورت این یک معما است. پول بلیت نداریم اما درخواست میزبانی جام جهانی می دهیم.

 

دیدگاه‌ها