کد خبر : 1560777 | 21 مهر 1397 ساعت 13:01 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

بحران بایرن: اشتباه بزرگ رئیس یا مشکلاتی زودگذر؟

حمایت سرسختانه‌ی اولی هوینس رئیس بایرن مونیخ از نیکو کوواچ سرمربی‌ این تیم برای او بسیار دلگرم‌کننده بوده است.

بحران بایرن: اشتباه بزرگ رئیس یا مشکلاتی زودگذر؟

به گزارش "ورزش سه"، بحران در بایرن مونیخ از زمانی آغاز شد که این تیم در چهار بازی پیاپی از رسیدن به پیروزی بازماند تا سیل حملات و انتقادها به سرمربی این تیم نیکو کوواچ به حدی برسد که بایرن تنها در زمان اخراج کارلو آنچلوتی سرمربی اسبق این تیم تجربه کرده بود.

 

روزنامه‌های آلمانی به نقل از منابع نزدیک به باشگاه بایرن به این نکته اشاره کرده‌اند که با اینکه بعد از حمایت قاطع اولی هوینس از کوواچ، جایگاه او در این تیم محکم شده است ولی در مقر بایرن مونیخ همه می‌دانند که در این تیم باید تغییراتی صورت بگیرد، تغییراتی که نشانه‌های آن به زودی آشکار خواهد شد.

 

دفاع هوینس از کوواچ قابل انتظار بود. چرا که این هوینس بود که بعد از جدایی یوپ هاینکس این سرمربی کروات را استخدام کرده بود. اگر دوران حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکت بایرن با بدترین شکل ممکن به پایان نمی‌رسید و مسئولین بایرن برای یک فصل مجبور به استفاده‌ی موقت از یوپ هانیکس نمی‌شدند هیچگاه نوبت به نیکو کوواچ نمی‌رسید و چون اولی هوینس و مسئولین باشگاه از دید هواداران نقش اصلی را در انتخاب این سه نفر داشته‌اند، هر نتیجه‌ای که توسط این  سه نفر بدست آید مسلماً به پای آنها نوشته خواهد شد.

 

آنچه مسلم است پیش از منصوب شدن کوواچ به عنوان سرمربی، بسیاری از هواداران بایرن و رسانه‌های آلمانی نسبت به این تصمیم مسئولین بایرن اعتراض کرده بودند و او را برای هدایت بایرن به اندازه‌ی کافی بزرگ نمی‌دانستند. انتقادها از کوواچ بیشتر به دلیل سابقه‌ی تیم‌های تحت هدایت او در رو آوردن به بازی دفاعی بود. کوواچ نظم و انضباط در تیم و استراتژی دفاعی را با خود از آینتراخت به مونیخ آورده ولی راهکارهای او تا کنون برای غول بزرگ فوتبال آلمان نتیجه‌بخش نبوده است. البته ممکن است این ناکامی‌ها بخشی از روند تغیرات لازم تیمی بزرگ باشد که می‌خواهد دورانی جدید را با هدایت یک سرمربی جوان آغاز کند. این استدلالی است که مدافعین کوواچ در دفاع از او مطرح کرده‌اند. آنها می‌گویند چند سال بعد زمانی که بایرن چندین جام بزرگ فتح کرده و از جمله چندین بار قهرمان چمپیونزلیگ شده، هواداران بایرن به این روزها می‌خندند و منتقدین امروزی را به خاطر بی‌حوصلگی‌شان شماتت می‌کنند.

 

 ولی منتقدین می‌گویند ماجرا ساده‌تر از این حرفها است. به عقیده‌ی آنها اولی هوینس بعد از اشتباه در استخدام کارلو آنچلوتی باز هم در انتخاب سرمربی تیم دچار اشتباه شده ولی حاضر نیست به اشتباه خود اعتراف کند. با این حال، شکی نیست که با اصرار هوینس به ادامه‌ی حمایت از  کوواچ، او به این زودی‌ها درب خروج بایرن مونیخ را نخواهد دید.

 

1344650

دیدگاه‌ها