کد خبر : 1560999 | 22 مهر 1397 ساعت 11:46 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

جونیت چاکر دو پنالتی آلمان را نگرفت؟ (عکس)

دیدارهای تیمهای ملی آلمان و هلند همیشه یکی از جدالهای حساس و توجه‌برانگیز دنیای فوتبال بوده است. بین این دو همسایه‌ی هم‌نژاد، از همان اوایل ورود فوتبال به اروپای قاره‌ای رقابتی سرسختانه بوجود آمده که جدالهای تیمهای ملی دو کشور را جذاب می‌کند.

جونیت چاکر دو پنالتی آلمان را نگرفت؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دیشب دو تیم هم که در شهر آمستردام و در یوهان کرویف آرنا برگزار می‌شد از این قاعده مستثنی نبود. دیداری که انتظار می‌رفت جذاب و پرهیجان باشد در نهایت پرگل و جذاب از کار درآمد و بینندگان را راضی کرد. نارنجی‌پوشان با کسب یک پیروزی تاریخی، همسایه‌ی بزرگ‌شان را 3-0 شکست دادند تا مانشافت و سرمربی‌اش یواخیم لوو در آلمان زیر تیغ تیز انتقادها قرار بگیرند. اما فارغ از نتیجه، آلمانها چه در جریان بازی و چه بعد از آن به داوری جونیت چاکر داور ترک این بازی اعتراض داشتند و معتقد بودند او دو پنالتی به نفع تیم‌شان نگرفته، پنالتی‌هایی که اگر گرفته می‌شد می‌توانست نتیجه‌ی بازی را تغییر دهد.

 

اعتراض آلمانها به دو صحنه‌ای است که در دقایق 67 و 82 بازی در محوطه‌ی جریمه‌ی هلند روی اوث و گینتر اتفاق افتاد ولی داور ترک دستور به ادامه‌ی بازی داد. پنالتی‌هایی که اگر به نفع آلمان گرفته می‌شد با توجه به اینکه تا آن زمان هلند با نتیجه‌ی 1-0 از حریف جلو بود می‌توانست نتیجه‌ی بازی را به تساوی بکشاند و حتی شاید نتیجه‌ی نهایی را به کلی تغییر می‌داد.

 

هلندی‌ها در دقیقه‌ی 30 به گل اول بازی رسیده بودند. یعنی در دقایقی که آلمان بسیار بد کار می‌کرد. در این دقیقه بعد که ویرجیل فان دایک بازیکن لیورپول توانست گل اول بازی و تیمش را وارد دروازه‌ی ژرمن‌ها کند. روی ضربه‌ی کرنری که توسط دیپای ارسال شد، مانوئل نویر خروج بدی داشت و با تعلل در پریدن باعث شد توپ بدون دردسر به بابل برسد، بابل که لحظاتی قبل از قید مهار هوملس خارج شده بود توپ را به پایین تیر دروازه‌ی افقی کوبید تا در بازگشت فان دایک با یک ضربه‌ی سر گل اول هلند را به ثمر برساند.

 

اما در نیمه‌ی دوم زمانی که آلمان با تعویض‌های لوو جان تازه‌ای گرفته بود اولین صحنه‌ی بحث‌برانگیز داوری در دقیقه‌ی 67 بازی اتفاق افتاد، صحنه‌ای که آلمانها در استادیوم به آن اعتراض کردند و تا امروز این صحنه در آلمان بسیار مورد توجه قرار دارد چرا که هواداران آلمانی معتقدند خطایی که در این صحنه روی اوث مهاجم شالکه و تک‌مهاجم مانشافت در این صحنه انجام شده واقعاً پنالتی بوده و اگر جنیت شاکر داور ترک در سوت خود دمیده بود نتیجه‌ی بازی به تساوی کشیده می‌شد و این می‌توانست روند بازی را به کلی تغییر دهد.

 

در دقیقه‌ی 67 یولیان دراکسلر در نزدیکی‌های محوطه‌ی جریمه‌ی هلند صاحب توپ شد و با یک نگاه متوجه شد اوث مهاجم هم‌تیمی‌اش در محوطه‌ی جریمه موقعیت خوبی دارد. پاس عمقی دراکسلر برای اوث زمانی به او رسید که ویرجیل فان دایک خود را به او رسانده بود. در دیگری این دو بازیکن اوث روی زمین افتاد ولی چاکر با وجود اعتراض آلمانها دستور به ادامه‌ی بازی داد. هر چند صحنه‌های آهسته نشان داد که در این صحنه فان‌دایک به پای اوث ضربه می‌زند و در واقع نظر آلمانها درباره‌ی پنالتی بودن این صحنه درست بوده است.

 

اما عصبانیت آلمانها از چاکر زمانی به اوج رسید که در دقیقه‌ی 82 که نتیجه همچنان 1-0 به نفع هلند بود و هلندی‌ها دو گل پایانی‌شان را به ثمر نرسانده بودند باز هم صحنه‌ی مشکوکی در محوطه‌ی جریمه‌ی نارنجی‌پوشان اتفاق افتاد که داور می‌توانست به سود مانشافت اعلام پنالتی کند. در این صحنه گرونوالد بازیکن هلند در محوطه‌ی جریمه‌ی خودی از پشت سر با خشونت با ماتیاس گینتر درگیر شده و به نظر می‌رسد که او را با خطا متوقف می‌کند. هر چند با پخش صحنه‌ی آهسته به نظر رسید که نظر چاکر درست بوده و خطایی روی گینتر اتفاق نیفتاده. در ادامه‌ی این صحنه توپ پشت مدافعین هلندی به ورنر رسید که در آفساید قرار داشت.

 

1344867

دیدگاه‌ها