کد خبر : 1561108 | 22 مهر 1397 ساعت 18:33 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا: مربیگری در سری آ؟ چرا که نه

پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی حضور در سری آ برای مربیگری را رد نکرد.

گواردیولا: مربیگری در سری آ؟ چرا که نه

 

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا که فصل قبل با اقتدار کامل به همراه منچسترسیتی لیگ جزیره را فتح کرد، در نشستی در مورد فلسفه فوتبال با حضور کارلو آنچلوتی و آریگو ساکی 2 سرمربی نامدار ایتالیایی، مورد دوران درخشان حضورش در بارسلونا، بازیکنانی که در آن مقطع زیر نظر وی کار می کردند و همچنین آمار حیرت انگیز رونالدو و لیونل مسی صحبت کرده و نظرات جالبی در مورد سبک بازی تیکی تاکا که در دوران او به اوج رسید ارائه داده است.

 

1344962

 

گواردیولا گفت: بازیکنانی مانند پویول، والدس، ژاوی از رده جوانان کنار یکدیگر بازی کردند. من نیز در عین جوانی خوش شانس بودم که هدایت یک گروه از بازیکنان جوان را بر عهده گرفتم که مانند هم فوتبال بازی می کردند.

 

همه ما می خواستیم جهان را بخوریم و این کار را کردیم. من در بارسلونا رشد کردم و قدرت تیم من هماهنگی  بین بازیکنان بود زیرا آنها دوست داشتند فوتبال بازی کنند.

 

1344958

 

*تیکی  تاکا مفهومی است که من به آن علاقه ندارم زیرا گرچه به نظر می رسد سرگرم کننده باشد اما اینگونه نیست. راز تیکی تاکا این است که با پرس فراوان به شما این شانس را می دهد که حریف را در هر موقعیتی که می خواهید قرار دهید.

 

این اتفاق 20 سال یک بار رخ می دهد و ما خوش شانس بودیم که در آن مقطع در بارسلونا بودیم. من نمی دانم تیکی تاکا چه میراثی خواهد داشت و شاید مانند یک فیلم یا کتاب 20 سال دیگر در مورد آن صحبت شود. اما اگر 20 سال دیگر هم ما در مورد آن مقطع از تاریخ بارسلونا صحبت کنیم مشخص می شود چیزی از آن دوره به یادگار مانده است.

 

1344957

 

*لیونل مسی؟ او یک پسر خوب و مبارزه طلب است که در دیگران نیز این خصیصه را تقویت می کند. مسی همانند بچگی اش از شکست متنفر است و در رویدادهای بزرگ در صورت همکاری دیگر بازیکنان می تواند تفاوت ها را رقم بزند.

 

*هنگام ناهار، من با کارلو آنچلوتی درباره مسی و رونالدو صحبت کردم. مسی و رونالدو در 12-10 سال گذشته 50 گل در هر فصل به ثمر رسانده اند که این آمار  غیر قابل باور است.

 

*بازگشت به سری آ و مربیگری در لیگ ایتالیا؟ چرا که نه، من چند سال پیش هرگز فکر نمی کردم هدایت تیم هایی چون بارسلونا، منچسترسیتی و بایرن مونیخ را بر عهده گرفته و حتی زبان آلمانی را نیز یاد بگیرم."

 

جالب اینجاست هنگامیکه گواردیولا در مورد احتمال حضور در سری آ صحبت کرد، کارلو آنچلوتی میان صحبت هایش پریده و از او  خواست در صورت رخ دادن این اتفاق به وی اطلاع بدهد.

دیدگاه‌ها