کد خبر : 1561151 | 22 مهر 1397 ساعت 22:32 | 51.6K بازدید | 0 دیدگاه

به رفیقمان، مربی تیممان و دوستمان توهین می‌شود

میناوند: تیم ملی قهرمان شد، کی‌روش 20 سال بماند

مهرداد میناوند می گوید اگر کارلوس کی روش بتواند ایران را قهرمان آسیا کند، مشکلی با تمدید قراردادش نخواهد داشت.

میناوند:  تیم ملی قهرمان شد، کی‌روش 20 سال بماند

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد میناوند یکی از منتقدان اصلی کارلوس کی روش است. او که روزگاری دفاع چپ تیم ملی و پرسپولیس بود، این روزها انتقادات زیادی به سرمربی تیم ملی وارد می کند. میناوند پست های اینستاگرامی زیادی را هم در این زمینه منتشر کرده و همین باعث شد تا گفتگویی با او انجام دهیم که در زیر می خوانید:

 

من ابتدا حامی کی روش بودم

 

آقای کی روش 8 سال است در فوتبال ما کار میکند و زحماتی کشیده و روزهای اول خود من جزو حامیان کی روش بودم و به مخالفان می گفتم که اشتباه می کنند اما از یک جایی به بعد دیدم که ایشان نگرششان چیزی که من فکر میکردم نیست. به هر حال 8 سال است که با این وضعیت اقتصادی که مردم دارند، ایشان پول خوب می گیرند. هر سال هم 20-25 پیشنهاد دارند که آخرش جوری اتفاق می افتد که در ایران می مانند!

 

کمپ تیم ملی میراث کی روش نیست

 

دیروز حرف های کی روش را شنیدم و واقعا شوکه شدم! مجری رادیو گفت کی روش صحبت کرده و گفته اگر بروم زمین پک میراثی است که از من بر جای می ماند. این حرف خیلی به من برخورد، چون حداقل یادم می آید بعد از جام جهانی 98 آقای صفایی فراهانی آمدند و گفتند با پاداش شما در جام جهانی می خواهیم همچین کاری کنیم و کمپ تیم های ملی را راه بیاندازیم و همه ما هم با جان و دل این را قبول کردیم و این اتفاق افتاد که بعد بلاژوویچ و برانکو هم آمدند و استفاده کردند که من خودم هم آن زمان بودم.

 

من با تحریف تاریخ خیلی برخورد کرده بودم، مثلا 50 سال پیش قبل از انقلاب یک چیزی شده و یک چیز دیگری نشان داده اند، چون نبودیم نمی دانستیم اما این که 20 سال پیش را ایشان سند را اینطوری به اسم خودش می زند جای تعجب دارد. ایشان از اول به علی کریمی، جواد نکونام، آقای برانکو و حالا به آقای حمید استیلی توهین کردند. این ها همه موجه هستند اما حمید استیلی را دیدم و میشناسم، حمید استیلی حتی اگر کسی چوب در چشمش کند چیزی نمی گوید و واقعا من تعجب کردم که یک ساختاری این چنینی به وجود آمده است. نمی دانم چطور می شود یک آدمی به خودش اجازه می دهد به کسی که گل قرن را زده اینطوری بی احترامی کند.

 

مایلی کهن بیشتر از کی روش افتخار آورد

 

ایشان خیلی دارد توهین می کند، خداوکیلی اگر یک مربی ایرانی اینطور صحبت می کرد، کمیته اخلاق و فدراسیون و کمیته انضباطی واکنش نشان نمی دادند؟  من در اروپا بازی کردم و مربیان بزرگی دیدم، ایشان که از آن مربیان خیلی گنده تر نیست! حتی محمد مایلی کهن که کمتر از کی روش در تیم ملی بود، افتخار بیشتری کسب کرد. اگر فردا اتفاقی بیفتد و ایشان یک قهرمانی بیاورد چه کار می کند و چه طور توهین می کند؟ واقعا بغض و یک چیزی هست که می خواهد اینطور خالی کند! از وزیر ورزش تا بقیه می پرسم که چرا برخورد نمی کنند؟ تا اتفاقی می افتد 4 نفر می روند پا در میانی که این آقا بماند، اما یک جایی باید 4 بزرگتر با ایشان حرف بزند که فوتبال اینطور نیست و مربی رئال و منچستر بودن دلیل نمی شود که بیایی و توهین و تحقیر کنی! الان آقای کی روش برود، چه کسی می تواند جایشان را بگیرد، منظورم این است که چه کسی را پرورش داده؟

 

مدیر آقای کی روش کیست؟ متولی این فوتبال کسی غیر از مهدی تاج است؟ یک مربی در باشگاهی بیاید به چند پیشکسوت توهین کند شما از چه کسی غیر از مدیر باشگاه انتظار دارید؟ بنظرم رئیس فدراسیون مقصر است و فوتبال حرفه ای اینطور نیست. آدم حق را باید بگوید؛ ما دفاع منسجمی داشتیم، خوب بازی کردیم، یک جاهایی کی روش کمک کرده اما جاهایی که خراب کرده را نگاه کنید! لیگ را هر موقع می خواهند تعطیل می کنند، اینطور نمی شود واقعا.

 

به نفع ماست پرسپولیس بدون ملی پوش باشد

 

ایشان حب و بغضش را اینطور نشان می دهد که از یک تیمی بازیکن دعوت نمی کند تا با سرمربی تسویه حساب کند. البته الان به نفع ماست که پرسپولیس ملی پوش نداشته باشد اما واقعا ببینید آیا حق این بازیکنان نیست که پیراهن تیم ملی را بپوشند؟ پوشیدن پیراهن تیم ملی آرزوی تمام بازیکنان است اما کی روش یک کاری کرده که وقتی از پرسپولیس بازیکنی در تیم ملی نیست، ما خوشحال هم می شویم و خدا را شکر می کنیم.


من فوتبالی ام و چیزی که مطمئن باشم در موردش حرف میزنم یا پست می گذارم. من هر پستی که منتشر می کنم ده بار چک میکنم چون وقت می گذارم برای فالوورهایم و برایشان ارزش قائلم. ایشان سیدجلال را به تیم ملی دعوت نمی کند می گوییم سلیقه اش است اما این دهن کجی به برانکو است و من نباید چیزی بگویم؟ چطور می شود از محمد انصاری چند پسته گذشت و چطور می شود علیپور را دعوت نکرد؟ اگر ناحق می گویم بگویید. چرا وقتی محرمی در پرسپولیس بود دعوت نمی شد؟ این ها شبهه برانگیز است و من فقط این ها را می نویسم.

 

اگر قهرمان شویم، کی روش 20 سال بماند

 

برای خودشان سیستم درست کردند دیگر در ایران! البته من آقای مک درموت را نمی شناسم، واقعا ادا در نمی آورم واقعا ایشان را نمی شناسم اما ایشان واقعا بزرگ تر از دهانشان صحبت کرده اند و حمید استیلی برای مردم بسیار بزرگ است و مردم دوستش دارند. یک چیز خیلی بدی هم وجود دارد این است که تلویزیون می رویم می گویند آقا علیه کی روش چیزی نگویید، فکر می کنند ضد تیم ملی صحبت می کنی، در حالی که آرزوی من این است که تیم ملی در جام ملت ها قهرمان شود، با این که می دانم اگر به فینال برسد کی روش 4 سال دیگر می ماند! کی روش به رفیقمان، مربی تیممان، دوستمان توهین می کند آن وقت ما هیچ چیزی نگوییم؟

الان با این وضعیت مردم، دلخوشی مردم به فینال است. ای کاش تیم به فینال برود و کی روش تا 10 سال بماند، ای کاش قهرمان شود 20 سال بماند تا مردم خوشحال شوند، ما که بد تیم ملی را نمی خواهیم. ولی این بهانه ها و بی حرمتی ها هیچ جای دنیا وجود ندارد.

دیدگاه‌ها