کد خبر : 1561184 | 23 مهر 1397 ساعت 09:43 | 23.3K بازدید | 1 دیدگاه

با اختلاف فاحش؛ مهدوی‌کیا هم بهترین می‌شود

در فاصله دو روز مانده به پایان نظر سنجی بهترین مدافع تاریخ جام ملت های آسیا مهدی مهدوی کیا با اختلاف فاحشی به نسبت رقبای خود در صدر جدول قرار دارد.

با اختلاف فاحش؛ مهدوی‌کیا هم بهترین می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدوی کیا 80 درصد آراء را به خود اختصاص داده در حالی که جدی ترین رقیب او 12 درصد رای آورده است. با این حساب از هم اکنون می توان مهدی مهدوی کیا را بهترین مدافع تاریخ جام ملت های آسیا از نگاه کاربران کنفدراسیون فوتبال آسیا بر شمرد.


پیش از مهدی مهدوی کیا، علی دایی به عنوان بهترین مهاجم و علی کریمی به عنوان بهترین هافبک برگزیده شد و تصور می شود اگر در بین گزینه بهترین دروازه بان هم نامزد ایرانی وجود داشته باشد و دروازه بان ایرانی بهترین دروازه بان تاریج جام ملت های آسیا انتخاب خواهد شد.


ایرانی ها تعصب بیشتری به فوتبالیست ها به نسبت به مردم سایر کشورهای آسیایی دارند بطوریکه مهدی مهدوی کیا هم همانند علی دایی و علی کریمی با اختلاف فاحشی در حال اول شدن است.


جالب اینکه مهدی مهدوی کیا در خیلی از بازی هایی که در جام ملت ها به میدان آمده در پستی غیر از مدافع بوده و زننده گل های سرنوشت ساز و حساسی برای ایران بوده است. درخشش ابتدایی او به جام ملت های 1996 امارات برمی گردد که مربی تیم محمد مایلی کهن بود و در نهایت تیم جوان ایران بر سکوی سوم ایستاد. هر چند مهدی بعدها در جام ملت های 2004 درخشان تر ظاهر شد و بازی های خوب او در این تورنمنت موجب شد در ادامه سر از فوتبال آلمان در بیاورد.


مهدی مهدوی کیا در سال 2003 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مرد سال فوتبال این قاره انتخاب شد. مهدی هم اکنون در تیم های پایه هامبورگ مشغول بکار است.

 

1345053

 

 

 

دیدگاه‌ها