کد خبر : 1561238 | 23 مهر 1397 ساعت 12:09 | 43K بازدید | 3 دیدگاه

عابدینی: بهتر است وقتی مجبور نشدیم صندلی را رها کنیم؛

مصاحبه جنجالی عابدینی در مورد تاج و آزمون

امیرعابدینی مدیر پیشین کمیته اقتصادی فدارسیون فوتبال می گوید که قول می دهم اگر کی روش از وزیر ورزش بخواهد تاج از کار برکنار خواهد شد.

مصاحبه جنجالی عابدینی در مورد تاج و آزمون

به گزارش "ورزش سه"، امیر عابدینی مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس دقایقی پیش در برنامه تهران ورزشی در مورد حواشی اخیر رخ داده میان دو تیم زیر مجموعه فدراسیون و اینکه مک درموت از واژه سیرک در صحبت هایش استفاده کرده است و اینکه این موضوع را قبول دارد، گفت: من همچین توهینی نمی کنم، البته سیرک هم برای خودش جاذبه دارد و حالا بستگی دارد در کجای سیرک کار کنید. اینکه دوستان ما حرمت شکنی را تا کجا پیش می برند، به خاطر این است که ما دغدغه کار فرهنگی نداریم و دیگر دغدغه ای در این خصوص نداریم و هر کسی در هر جایگاهی به معیارهای فرهنگی و ارزشی و اخلاقی ما اهانت می‌کند. من تعجب می کنم گاهی مواقع به خاطر یک قلم و تیتر ما را احضار می کنند و می گویند چرا ولی وقتی یک خارجی چشم سبز بیاناتی دارد که دقیقا تقابل فکری دارد، حتی یک تذکر داده نمی شود. فکر می کنم بضاعت مدیریتی ما لوث شده؛ شاید صلاح و اراده ای بر این است تا شرایط را پایدار نگاه دارد.

 

وی ادامه داد: طبیعی است کسانی که فرصت طلب هستند و نان را به نرخ روز می خورند و روی معیارهای اخلاقی گام برنمی دارند این ها این مطالب برایشان چیزی نیست و تحمل می کنند. این تحمل هر چقدر بار روی دوش مردم بگذارند هم برای آنها مشکل ایجاد نمی شود.

 

عابدینی سپس در ادامه همین موضوع و ساختمان پک و اینکه خیلی ها می گویند این مشکلات از مدیریت نشات می گیرد و دلیل اصلی این اختلافات همین است، توضیح داد: بله الان شنوندگان شما آدم های فرهیخته ای هستند.

 

این ها رصد می کنند و می دانند که اگر مدیریت در قالب یک نظام سازماندهی شده و دقیق و مدرن حرکت می کرد این برخوردها قابل تحمل نبود. ما مدت ها رجزخوانی هایی می شنویم که در شان ملت ما نیست. ایشان تحریک می کنند تا این حرف ها زده شود. یواش یواش فکر می کنم به آبدارچی آکادمی هم برسد؛ عیبی ندارد ایرانی باشد و توهین کند. من اگر اینقدر ظرفیت داشته باشم که انتقاد شدید یک رهگذر را قبول کنم به خودم می بالم. آزادی عمل را به فال نیک می گیرم، اما از فرصت طلبانی که این فرصت را به ما به آنها دادیم که روی سفره ما با کفش راه بروند و توهین به صاحب سفره کنند، این را مردم ما باور ندارند، این ضعف مدیریتی است. برخی ها در مسندهایی نشسته اند که کاری نکرده اند و این جایگاه آنها نیست؛ وقتی اینگونه برخورد می شود، باید تحملمان را بالا ببریم و بگوییم هرچه می‌خواهید بگویید، شاید مدیران ما این اجازه را به شما داده اند. من باور دیگری هم پیدا کرده ام که پشت اراده فوتبال اراده دیگری است؛ او هست که هدایت می کند یا باور دارد که این بهترین کار برای ملت است. هر کاری دوستان خارجی ما می خواهند انجام دهند، می‌کنند. آقای کی روش تصمیم می گیرد که X  نباشد Y باشد؛ این دستیار نباشد آن دستیار باشد؛ آن مدیر نباشد این مربی باشد؛ این مربی نباشد مربی دیگر باشد. ایشان مالکیت کل فوتبال را دارد؛ ایشان راجع به کل فوتبال می تواند تصمیم بگیرد. من قول می دهم و روی کاغذ می آورم و امضا می کنم اگر آقای کی روش فردا برود پیش آقای وزیر و بخواهد که تاج نباشد، آقای تاج برداشته خواهد شد.

 

عابدینی در مورد زمان ساخت ساختمان پک و اینکه آیا این ساختمان فقط برای تیم بزرگسالان بوده گفت: باید با صراحت بگویم که خانم دکتر هراتیان واقعا زحمت کشید و آنجا را راه انداخت و خیلی دوستان دیگر. آقای کفاشیان تلاش کرد ولی کلیت آنجا و کلنگش توسط آقای فراهانی زده شد و آنجا به سرانجام رسید، کلا آن منطقه را می گویم. امروز هم که فکر می کنیم فقط برای تیم بزرگسالان است یعنی مدیریت فوتبال را رها کردیم، مگر می شود تیم های پایه دارای ارزش های ذاتی برای آینده نباشند. در قرارداد چه آمده که آقای کی روش فکر می کند فقط تیم ملی آن هم با ضربه زدن به تیم های بزرگ نتیجه می گیرد. چقدر الان لیگ ما متاثر از تیم ملی است؛ بازیکنی که الان لژیونر است به تیم ملی دعوت می شود ولی همان بازیکن اگر در لیگ برتر پیر هم شود، دیگر دعوت نمی شود. بعضی ها فکر کردند ما از فوتبال برویم، زبانمان هم بسته می شود. شما روزانه انتقاد می شنوید، اما می خواهم این را بدانم آیا مسئولان انتقادات را می پذیرند؟

 

مدیر اقتصادی سابق فدارسیون فوتبال در مورد مباحث فنی و بحث حضور رامین رضائیان و خانزاده در اردوی تیم ملی اینگونه صحبت می کند: ببینید وقتی بحث فنی می شود مقوله جدا است. اعتقاد دارم بخش سلیقه ای را نمی توان تجزیه و تحلیل کرد، ولی این موضوع غیرمنطقی است. این بخش را ایرادی ندارم ولی باور دارم باید به لیگ نگاه شود و فرصت بدهیم رشد و آگاهی در فوتبال ما بالا برود؛ وقتی بازیکنان باشگاه ها باور کنند که نظر سرمربی خاص است و عامیت ندارد، آن وقت انگیزه از بین می رود. ما باید ایجاد انگیزه کنیم ولی ایجاد انگیزه از مربیان تیم ملی دیده نمی شود.

 

عابدینی در مورد رفت و برگشت آزمون به تیم ملی هم بیان کرد: سردار آزمون چارچوب موازین ما را دیگر قبول ندارد و یک جور دیگر زندگی می کند و یک جور دیگر رفتار می کند. روزی هم که خواست برود انداخت گردن مردم و به هیچ عنوان در مورد بضاعت فوتبال خودش صحبت نکرد. وقتی زیاد در حاشیه زندگی می کنید، دور می شوی؛ این صحبت ها در مورد این بازیکن بود. اینکه چرا برمی گردد به خاطر چیزهای پشت صحنه است؛ ایشان را می توانند در جایگاه خودش بگذارند و این اتفاقات دور از ذهن نیست. من فکر می کنم آقای سردار آزمون اگر پیر شود و با عصا هم راه برود به تیم ملی دعوت می شود، حالا که جوان است.

 

عابدینی در پایان در خصوص قانون بازنشستگی و اینکه این قانون ابتدا پذیرفته شد ولی بعدا اظهار داشتند که شامل حال ما نمی شود، تاکید کرد: هیچ موقع فدراسیون جهانی فوتبال به ما نمی گوید که از چراغ قرمز رد شوید؛ همه قوانینی که برای همه وجود دارد، برای من به عنوان رئیس فدراسیون هم وجود دارد. معمولا قوانین کلی در یک کشور حکومت دارد به قوانین فیفا. فکر می کنم فدراسیون فوتبال پشت فیفا پنهان می شود. چه اشکالی دارد حالا که ما هم بازنشسته هستیم، در جای دیگر کمک کنیم در فدراسیون نباشیم. همیشه به جوان گرایی اعتقاد داشتیم و شعار دادیم ولی پای عمل که می افتد همه کار می کنیم که نرویم. خدا از ما صندلی نگیرد و امیدوارم این جرات را به من بدهد که صندلی را رها کنیم.

 

دیدگاه‌ها