کد خبر : 1561244 | 23 مهر 1397 ساعت 12:22 | 32.2K بازدید | 0 دیدگاه

مائده برهانی در گام اول ستاره تیمش شد

اتفاقات عجیب برای دختر والیبالیست در ترکیه

دختر لژیونر والیبال ایران در هفته اول لیگ دسته یک ترکیه با دردسرهای فراوان به ستاره تیمش تبدیل شد.

اتفاقات عجیب برای دختر والیبالیست در ترکیه

به گزارش "ورزش سه"، مائده برهانی، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان که چندی پیش قراردادش با تیم « کچورن اسپور» نهایی کرد تا در لیگ دسته یک توپ بزند، شنبه این هفته اولین بازی خود را برای تیم جدیدش انجام داد.


با اینکه این لژیونر ایرانی قبلا هم در مصاحبه های خود اعلام کرده بود به دلیل ممنوعیت بازی با حجاب در سوپرلیگ ترکیه بازی در سطح اول والیبال این کشور را از دست داده و در قراردادش با تیم کچورن اسپور ذکر شده که با حجاب بازی می کند، در اولین بازی با اتفاقات عجیبی روبه رو شد.


ماجرا از این قرار بود که در جریان هفته اول لیگ دسته یک والیبال زنان ترکیه تیم کچورن اسپور به مصاف تیم TED کالج رفت. وقتی مائده برهانی خودش را همراه همبازیانش برای این بازی گرم می کرد، ناگهان با تذکر ناظر مسابقه مواجه شد که به او اعلام کرد با حجاب نمی تواند بازی کند!


این موضوع که باعث تعجب برهانی شده بود، در نهایت با استعلام از فدراسیون ترکیه حل و فصل شد؛ اما در این میان حتی مسئولان باشگاه هم از وی درخواست کردند که بدون حجاب بازی کند.


این لژیونر ایرانی ماجرا را در مصاحبه اش با مهر اینگونه توضیح داده است: « زمانیکه برای گرم کردن وارد سالن شدم، ناظر بازی به مربی تیم اعلام کرد که با حجاب نمی‌توانم بازی کنم. مربی با سرپرست تیم تماس گرفت و موضوع را گزارش داد. مدیرعامل باشگاه نیز که در سالن حضور داشت با من صحبت کرد که بدون حجاب بازی کنم که من نپذیرفتم. به مدیرعامل باشگاه گفتم در قرار داد من ذکر شده که با پوشش بازی می کنم و با پذیرش این معیار قرارداد را امضا کردم. سپس با فدراسیون ترکیه تماس گرفتند و همه چیز به خیر و خوشی تمام شد و توانستم با حجاب بازی کنم.»


مائده برهانی که اعلام کرده ناظر بازی هم در پایان مسابقه از او عذرخواهی کرده؛ در این دیدار با کسب ۲۶ امتیاز به ستاره زمین تبدیل شد و تیمش هم توانست ۳ بر ۲ برنده مسابقه باشد.

 

دیدگاه‌ها