کد خبر : 1561699 | 25 مهر 1397 ساعت 09:24 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه‌ی اکیپ با سرمربی فرانسه

دیدیه دشان: آلمان قوی بود ولی مچش را خواباندیم

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه که تیمش دیشب در مقابل آلمان به دشواری موفق شد با نتیجه‌ی 2-1 به پیروزی برسد بعد از پایان بازی با نشریه‌ی فرانسوی اکیپ به گفتگو نشست.

دیدیه دشان: آلمان قوی بود ولی مچش را خواباندیم

به گزارش "ورزش سه"، دشان بعد از پایان بازی مقابل آلمان در گفتگو با روزنامه‌نگاران اکیپ اعتراف کرد که در اوایل بازی تیمش مقهور انگیزه و قدرت بازیکنان آلمان شده بوده ولی او و بازیکنانش به تدریج راه‌حل متوقف کردن آلمان را یاد می‌گیرند و در نهایت موفق می‌شوند از پس ژرمن‌ها برآیند.

 

یکی از خبرنگاران از دشان پرسید آیا تعویض‌های شما باعث شد ورق برگردد؟ دشان در پاسخ گفت راحت‌ترین جواب این است که بگویم بله. مگر کسی بدش می‌آید از او تعریف کنند. تصمیم من برای آن جابجایی‌ها هدفش این بود که در خط دفاع به اندازه‌ی کافی تراکم نداشتیم. می‌خواستم خیال‌مان از عقب زمین راحت باشد تا مهاجمین بتوانند آزادانه بازی کنند و دیگر مثل نیمه‌ی اول دفاع‌مان بارها و بارها در مقابل حملات تند و تیز آلمان‌ها باز نشود. آلمان همیشه با یک سیستم مشخص بازی می‌کند. ولی در نیمه‌ی دوم دست برتر با ما بود و ما بالاخره موفق شدیم قدرت واقعی‌مان را پیدا کنیم. هر چند هوگو لوریس با گرفتن چند توپ عالی باعث شد در بازی بمانیم. ولی کمی بعدتر هر چه زمان گذشت به فرانسه‌ی قدرتمندی که همه انتظار دارند نزدیک‌تر شدیم.

 

1345619

 

خبرنگار دیگری پرسید آیا موافقید که تیم شما قدرت تیمی و شخصیت تیمی‌اش را نشان داد؟ دشان در پاسخ گفت تیم ما قبلاً هم اینها را نشان داده است. ما به عنوان تیم قدرت فوق‌العاده‌ای داریم که در هر بازی خود را به نمایش می‌گذارد. ما بازی را خوب شروع کردیم ولی بعد کمی دچار مشکل شدیم. تیم آلمان امشب خیلی جالب بود. آنها راحت حفره‌ها و شکافهای ما را پیدا می‌کردند. سیستم سرمربی آلمان برای استفاده از سه مدافع مرکزی هم برای ما دشواری‌هایی بوجود آورده بود. همینطور سرعت بازیکنان تهاجمی آلمان که برایمان دردسرساز شده بود. ما چاره‌ای نداشتیم که خودمان را سازگار کنیم. وقتی متوجه شدیم اوضاع‌مان خوب نیست مجبور به تغییراتی شدیم. چه تغییر در سیستم و چه تغییر بازیکنان. فرانسه تیمی نیست که به راحتی تسلیم شود. ما به تلاش ادامه دادیم و در نهایت موفق شدیم.

 

خبرنگار دیگری پرسید بعد از بازی آنتوان گریزمان گفته که بازیکنان فرانسه امشب خودخواهانه بازی کردند. آیا بین دو نیمه او در رختکن این حرف را به هم‌تیمی‌هایش هم گفته بود؟ دشان در پاسخ گفت آنتوان همیشه پرشور و احساساتی است و این بعضی وقتها به نفع ما تمام می‌شود. ولی من هستم که به بازیکنانم غر می‌زنم و از آنها انتقاد می‌کنم نه بازیکنان دیگر تیم. وقتی با تیمی به این کیفیت روبرو هستیم نمی‌توانیم وقت‌مان را با این جور چیزها تلف کنیم. همبستگی ما نقطه‌ی قوت ما است و نباید از دستش بدهیم. در نیمه‌ی دوم با همبستگی و اتحاد مشکلات را برطرف کردیم و نشان دادیم سطح فرانسه کجا است.

دیدگاه‌ها