کد خبر : 1562427 | 28 مهر 1397 ساعت 10:55 | 182.4K بازدید | 4 دیدگاه

وقتی شهباز نقش بر زمین شد

جنجال بی‌پایان علیه سوت سرنوشت‌ساز کوپال

لحظه سقوط سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان در دقیقه 90+4 خیلی سریع بدل به جنجالی ترین صحنه هفته نهم لیگ برتر شد.

جنجال بی‌پایان علیه سوت سرنوشت‌ساز کوپال

به گزارش "ورزش‌سه"،  شاید بتوان لقب خبرسازترین دیدار هفته نهم لیگ برتر را به دیدار سپاهان اصفهان و نساجی مازندران اختصاص داد. مصافی که در انتها با نتیجه پرگل 3-2 به نفع شاگردان امیر قلعه نویی پایان یافت و زردپوشان اصفهانی را به رده دوم جدول رساند.


دو تیم که دو هفته پیش در جام حذفی مقابل هم صف آرایی کرده بودند، بنا به حساسیت بازی تقابل زیادی با یکدیگر داشتند. اما پرحاشیه ترین صحنه مسابقه  پنالتی دقایق آخر گولسیانی بر روی شهباززاده بود.

 

سپاهانی‌ها که در دقیقه 90 برد را از دست داده بودند به امید ضربه سرهای کی روش استنلی توپهای بلندی را به سمت دروازه نساجی می فرستادند اما در لحظات آخر  کی‌روش استنلی روی زمین پاس در عمقی را برای سجاد شهباززاده ارسال کرد. شهباززاده  که در این فصل در سپاهان احیا شده در کورس با جورجی گولسیانی که رو به دروازه خودی قرارگرفت و در یک لحظه دست خود را پشت او قرار داد که مهاجم با تجربه به سرعت نقش بر زمین شد... پنالتی !

 

1346396


اعتراض و هیجان کنار زمین بالا رفته و دو تیم نظارت کاملا متفاوتی نسبت به این صحنه داشتند اما کوپال ناظمی داور مسابقه روی نظرش ایستاد و مهاجم برزیلی سپاهان در ثانیه های پایانی گل برتری تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 

1346397


بعد از شنیدن سوت پایان مسابقه دو بازیگر اصلی این صحنه نظرات متفاوتی داشتند. گولسیانی از فریب خوردن داور و صحنه سازی مهاجم سپاهان سخن گفت و سجاد شهباززاده اعلام کرد اگر این خطا رخ نمی‌داد وی به راحتی با دروازه‌بان تک به تک شده و گل سوم را برای سپاهانی‌ها به ثمر می‌رساند. اما برای تجزیه و تحلیل بهتر این صحنه به سراغ دو کارشناس زبده داوری رفتیم و نظر آن‌ها را جویا شدیم.


*محمد فنایی که چندین بار این صحنه را با دقت تماشا کرده بود در خصوص پنالتی اعلام شده گفت: حقیقتا من به هیچ عنوان برای اعلام ضربه پنالتی قانع نشدم. این دو بازیکن به هم نزدیک بودند و دست دفاع ناخودآگاه و در حرکت به شهباززاده برخورد کرد. هیچ گونه فشار و نیرویی بر روی مهاجم تیم میزبان نیامد تا او را سرنگون کند. آقای ناظمی  باید در این صحنه بازی را قطع می‌کرد و به شهباززاده کارت زردی نشان می‌داد. وی در ادامه گفت: وقتی صحنه را مشاهده می‌کنیم داور به بازیکن می‌گوید که شما حریف را گرفتید. این درحالی است که اصلا گرفتنی در صحنه وجود ندارد و تشخیص داور اشتباه بوده است. باز هم می‌گویم من به هیچ عنوان برای اعلام ضربه پنالتی قانع نشدم.


*در ادامه نظر سعید مظفری‌زاده را جویا شدیم که گفت: در این صحنه به طور قطع شبیه سازی مهاجم بوده و اعلام ضربه پنالتی از سوی داور اشتباه بوده است. به اعتقادم هیچ درگیری خاصی بین دفاع و مهاجم حریف رخ نداد و داور فریب شبیه سازی شهباززاده را خورد.


*به جز این دو حداقل سه داور دیگر هم رای به اشتباه کوپال ناظمی داده اند. از حیدر سلمانی و نوید مظفری گرفته تا کارشناس داوری شبهای فوتبالی که کمک داور را مسئول این اشتباه داور دانست و گفت فشاری روی شهباززاده برای زمین خوردن وارد نیامده و اگر پیراهن کشی در کار بوده این خطا باید بیرون محوطه جریمه اعلام می شده است.


در عین حال سعید الهویی مربی سپاهان عقیده دارد این یک پنالتی مسلم بود. او می گوید: با احترام به نظر کارشناسان به نظر من تصویربرداری صحنه ها در این موقعیت گویای خطای رخ داده نیست و جورجی پیراهن سجاد را کشید...


به هرحال نکته جالب اینکه سرنوشت نساج‌ها در ورزشگاه نقش جهان بازهم به پنالتی گره خورد. آنها در بازی جام حذفی هم با پنالتی عجیب بازیکن خودی مقابل سپاهان شکست خورده و از دور مسابقات حذف شده بودند. در آن دیدار محمد عباس‌زاده پنالتی آخر تیمش را به آسمان فرستاد و سرخپوشان مازنی را از دور مسابقات کنار زد. بازیکنی که در پایان بازی دیروز قصد داشت حق داور را همان وسط زمین کف دستش بگذارد. به قول جواد نکونام آنها دیگر دوست ندارند آدم خوبه لیگ باشند!

 

1346398

 

عکس ها: امیر حسینی ، آریا جعفری و علی خدایی

 

دیدگاه‌ها