کد خبر : 1562496 | 28 مهر 1397 ساعت 13:34 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار پیروزی شیرین با سوت قاضی ازبک

والنتین کوالنکو داور 43 ساله ازبکستانی دیدار تیم های پرسپولیس و السد را قضاوت خواهد کرد.

در انتظار پیروزی شیرین با سوت قاضی ازبک

به گزارش "ورزش سه"، ای اف سی در شرایطی این داور را برای بازی پرسپولیس - السد انتخاب کرد که او پیش تر هم برای سرخپوشان پایتخت سوت زده بود. در سال 91 والنتین کوالنکو بازی پرسپولیس - الاتحاد در جده را قضاوت کرد که با پیروزی 3-0 تیم عربستانی همراه بود و منجر به حذف تیم پرسپولیس شد. پس از آن مسابقه سرخ ها به شدت نسبت به عملکرد این داور معترض بودند و او را عامل اصلی حذف تیمشان می دانستند.

 

سه فصل بعد این داور ازبک دیدار برگشت پرسپولیس - الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. آن بازی را هم پرسپولیس با 3 گل واگذار کرد و والنتین کوالنکو یک پنالتی به سود آبی پوشان عربستانی گرفت.

 

او در سال 2011 دیدار تیم های السد و دمپوی هند را هم داوری کرد که در نهایت با پیروزی السد به پایان رسید. اما کوالنکو این فصل برای پرسپولیس و السد سوت نزده و این اولین قضاوتش برای سفیدپوشان قطری و سرخپوشان ایرانی خواهد بود.

 

پرسپولیسی ها البته از قضاوت داوران ازبکستانی در این فصل لیگ قهرمانان آسیا خاطره خوشی دارند. در مرحله قبلی روشن ایرماتوف داور بازی برگشت با الدحیل بود؛ دیداری که منجر به محرومیت چند پرسپولیسی شد اما در پایان قرمزها را به نیمه نهایی رساند.

دیدگاه‌ها