کد خبر : 1562611 | 28 مهر 1397 ساعت 19:26 | 49.2K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت به عصر پرس از جلو با قائدی- صیادمنش

شفر چطور استقلال را از بحران خارج کرد؟

سرمربی استقلال با ارائه سیستم مناسب موفق شد از نتایج ضعیف اول فصل عبور کند و تیمش را دوباره به جاده موفقیت برگرداند.

شفر چطور استقلال را از بحران خارج کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، شفر فصل قبل زمانی که هدایت استقلال را در اختیار گرفت اولین اصلی که در تیم پیاده کرد درست کردن ساختار دفاعی تیمش بود که در این بین مهمترین کار استفاده از بازیکنانی بود که توانایی پرس از جلوی زمین را داشته باشند.


شفر فصل قبل از فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان در پست وینگر چپ و راست استفاده می کرد، دو بازیکنی که در کنار توان هجومی بالا به خوبی می توانستند خط دفاع حریف را پرس کنند و توپ را از همان جلوی زمین در اختیار بگیرند و تیم را در کمترین زمان ممکن در موقعیت حمله قرار بدهند.

 

 

نتیجه پرس خوب استقلال در فصل گذشته پیروزی های پرگلی بود که نصیب آبی ها شد اما این فصل شفر در هفته های ابتدایی نتوانست بازیکنانی با کیفیت اسماعیلی و شجاعیان در ترکیب اصلی پیدا کند.
شفر در هفته های ابتدایی فصل بیشتر از گرو، تبریزی و روح الله باقری در خط حمله تیم خود استفاده کرد که آنها هرگز قدرت پرس شجاعیان و اسماعیلی را نداشتند و با توجه به جدایی جپاروف سرمربی استقلال مجبور شد از اسماعیلی در پست هافبک پشت مهاجم استفاده کند.


اما شفر با گذشت 7 هفته از آغاز لیگ برتر به خوبی ضعف تیم خود را شناخت و به همین دلیل جوان های تیمش را به ترکیب تیم اضافه کرد.


دو بازی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان و سایپا را باید بهترین بازی های استقلال در این فصل نام ببریم، دو بازی که شفر ترجیح داد از صیادمنش و قائدی در پست وینگر چپ و راست استفاده کند تا این تیم تقریبا با همان روشی بازی کند که فصل قبل با آن موفق شده بود.

 

مهدی قائدی و صیادمنش دو بازیکنی هستند که در کنار توانایی تهاجمی بالا به خوبی به عقب زمین اضافه می شوند و در توپ گیری و پرس به سایر بازیکنان کمک می کنند تا شفر از دو بازیکنی در ترکیب تیمش استفاده کند  که سبکی شبیه به داریوش شجاعیان و اسماعیلی داشته باشند.

 

 


در این بین فرشید اسماعیلی هم به عنوان هافبک پشت مهاجم از بازی های بعدی و با پایان مصدومیتش به ترکیب اصلی استقلال اضافه می شود تا 3 بازیکن پشت مهاجم این تیم بتوانند در کمترین زمان ممکن توپ را از خط دفاع حریف پس بگیرند و برای تبریزی در نوک خط حمله موقعیت ایجاد کنند .


ایده ای که در ذهن شفر طراحی شده است اگر کامل شود می تواند به استقلال در راه ساخت یک تیم رویایی کمک کند، تیمی که از همان جلوی زمین برای باز پس گیری توپ برنامه دارد و اجازه نمی دهد فشار زیادی روی خط دفاع استقلال وارد شود.


استقلال در دو بازی با نفت و سایپا در پرس از جلوی زمین کاملا موفق بوده است اما شاید آزمون اصلی برای سیستم شفر بازی با سپاهان باشد، بازی که می تواند ثابت کند آیا ایده سرمربی آبی ها در بازی های بزرگ هم قابل اجرا است یا نه.


فرزام محمد علیها

دیدگاه‌ها