کد خبر : 1562684 | 29 مهر 1397 ساعت 14:00 | 104.2K بازدید | 0 دیدگاه

تراشتگن در مسیر تبدیل شدن به شماره یک دنیا

پرواز بارسلونا به اوج با سوپرمن آلمانی (عکس)

مارک آندره تراشتگن در غیاب لیونل مسی نقش به سزایی در رسیدن دوباره بارسا به صدر ایفا کرد.

پرواز بارسلونا به اوج با سوپرمن آلمانی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا دیشب با برتری 4-2 بر سویا بار دیگر به صدر لالیگا بازگشت و فاصله با رئال را به 4 امتیاز افزایش داد.

در این بازی ابتدا کوتینیو و سپس مسی بارسا را پیش انداختند اما مسی دقیقه 17به دلیل مصدومیت جای خود را به دمبله داد. پس از خروج مسی، بازی روند متعادل تری به خود گرفت و در نیمه دوم هرکدام از دو تیم به دو گل رسیدند و در نهایت نتیجه پایانی 4-2 به سود بارسا شد.

 

به جرات می توان گفت که اگر تراشتگن درون دروازه نبود، بارسا نمی توانست در این بازی برنده از زمین خارج شود. دقیقه 58 بازی و در شرایطی که بارسا 2-0 پیش بود، تراشتگن ابتدا ضربه سر سیلوا را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و بلافاصله نیز ضربه واسکز را با پا دفع کرد.

در اواخر بازی که بارسا 3-1 پیش بود نیز تراشتگن ابتدا ضربه سارابیا را با کف دست چپ مهار کرد و در برگشت نیز ضربه بن یدر را با شیرجه ای عالی دور کرد تا فاصله دو گل باقی بماند. چهار سیوی که بارسا را برنده نگاه داشت و به صدر رساند.

 

 

1337514

 

 

تراشتگن در حالی می درخشد و خود را به عنوان یکی از 5 دروازه بان برتر دنیا معرفی کرده است که در تیم ملی آلمان ذخیره مانوئل نویر است. گلر بایرن مونیخ که پس از بازگشت از مصدومیت همچنان در افت به سر می برد و کمتر نشانی از دروازه بان آماده سابق دارد، در مانشافت همچنان به تراشتگن ترجیح داده می شود.

 

 

در جام جهانی یواخیم لوو حاضر نشد روی تراشتگن ریسک کند و نویر را بلافاصله پس از رهایی از بند آسیب دیدگی به ترکیب اصلی بازگرداند و پس از حذف آلمان، همین تصمیم او به یکی از سوژه های انتقادی کارشناسان بدل شد. تراشتگن در این فصل و نیز فصل گذشته بارها ناجی بارسا شده و بسیاری معتقدند که او شایستگی رسیدن به پیراهن شماره یک آلمان را نیز دارد.

شب گذشته پس از پیروزی بارسا، سرمربی این تیم، ارنستو والورده، در نشست خبری خود از درخشش تراشتگن به عنوان اصلی ترین عامل پیروزی تیمش یاد کرد و عنوان داشت که با تراشتگن از جهنم خارج شدیم.

پابلو ماچین، سرمربی سویا نیز در نشست خبری پس از بازی تنها تفاوت تیمش با بارسلونا را تراشتگن دانست و گفت که اگر گلر آلمانی نبود، قطعا نتیجه پایانی چیز دیگری می شد.

 

درخشش تراشتگن البته در رسانه ها تحت تاثیر مصدومیت مسی قرار گرفت و بازتابی که انتظار می رفت را نداشت. اگر مسی مصدوم نمی شد، بدون شک بخش عمده گزارشات رسانه های اسپانیایی به مهارهای فوق العاده تراشتگن معطوف می شد.

گلر آلمانی که سال 2014 به عنوان ذخیره براوو راهی بارسا شد، حالا به جایگاهی رسیده است که شاید تا سال ها کسی نتواند آن را از او پس بگیرد. تراشتگن به شکلی خیره کننده و سریع به سمت تبدیل شدن به گلر شماره یک دنیا پیش می رود.

 

 

دبل سیو فوق العاده تراشتکن در دقیقه 58

 

1346754

 

1346755

 

 

دبل سیو تراشتگن در دقایق پایانی که اجازه نداد سویا فاصله را کمتر کرده و به بازگشت امیدوار شود

 

1346753

 

1346752

 

دیدگاه‌ها