کد خبر : 1562887 | 29 مهر 1397 ساعت 20:45 | 152.5K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار تاریخ بعد از 28 سال

یک تانک به فینال رفت؛ ناکامی علیرضا کریمی

علیرضا کریمی ستاره جوان تیم ملی کشتی آزاد ایران آخرین قهرمانی بود که در یکقدمی فینال مسابقات جهانی بوداپست متوقف شد.

یک تانک به فینال رفت؛ ناکامی علیرضا کریمی

به گزارش "ورزش سه"، کریمی که قبراق و سرحال مقابل جیدن کاکس آمریکایی قرار گرفته بود نتوانست راهی برای عبور از بازوان ستبر و بدن پرداخته حریف آمریکایی پیدا کند. حریفی که درست مثل کوین جکسون، سرمربی تیم ملی آمریکا که در المپیک 92 بارسلونا با همین سبک و سیاق رسول خادم را شکست داده بود، آنقدر قوی و غیرقابل نفوذ بود که شاید نمی شد با یک کشتی معمولی او را از پیش رو برداشت. خادم  در المپیک بارسلونا  تلاش بسیاری برای پیروزی مقابل جکسون در وزن 82 کیلو کرد اما در سد او ماند و به مدال برنز قناعت کرد. او حالا دوباره رو در روی جکسون بود که امسال تیم فوق العاده ای را راهی مسابقات جهانی کرده است.


کاکس با دو بنده لیمویی در شمایلی ورزیده در همان ابتدایی مسابقه یک امتیاز از کریمی گرفت و سپس یک بار دیگر او به بیرون تشک هل داد تا قهرمان خوش تکنیک ما پیش بیفتد. اما کریمی که سبک کشتی‌اش شبیه به دلاوران ایرانی است بعد از چند تلاش بالاخره کاکس را خاک کرد اما در حالی که به نظر کنترل او را در دست داشت و به دنبال اجرای تکنیکی دیگر بود، با حرکت ناگهانی کشتی‌گیر آمریکایی در خاک او نشست و یک امتیاز دیگر از دست داد.

 

1347074


حالا نتیجه کشتی 3 -2 بود و هنوز فرصت برای جبران وجود داشت و اگر کریمی فقط یک خاک دیگر می‌کرد به فینال وزن 92 کیلوی مسابقات جهانی کشتی در بوداپست می رسید. کریمی در دو کشتی قبلی دو حریف بزرگ را شکست داده و ما همچنان به او باور داشتیم، اما جیدن کاکس مثل یک تانک در میانه تشک ایستاده و اجازه پیش روی را به حریف ایرانی نمی‌داد و در شرایطی که کریمی برای خاک کردن او به آب و آتش می‌زد، حریف خود را به بیرون تشک برد و همانجا او را خاک کرد تا با دو امتیاز دیگر پیروز قطعی این نبرد تن به تن باشد.

 

1347013


کریمی در لحظات پایانی روی تشک ایستاد تا وقت شش دقیقه‌ای مبارزه به پایان برسد و کاکس در آغوش کوین جکسون افسانه‌ای صعود به فینال را جشن بگیرد. تیم ایران دقایقی پیش‌تر و در حالی که 12 ثانیه با اولین فینال رقابت‌های جهانی فاصله با کم تجربگی عجیب عزت الله اکبری، این شانس بزرگ را برای حضور در فینال وزن 79 کیلوگرم را از دست داد تا ناگهان لبخند روی صورت مربیان تیم ملی بخشکد. در این لحظه علی اکبر دودانگه کوچ اکبری در حالی که این جوان شایسته بر سرش می کوبید، اشاره ای به او کرد و گفت "چه کار کردی"؟


رقابت‌های جهانی بوداپست با کیفیت فوق العاده در حال برگزاری است و ایران فعلا شانس کسب 4 مدال برنز در این رقابت ها را دارد. در حالی که امیدواریم دو کشتی گیر باقیمانده ما گلیچ و امامی که باز هم با سخت‌ترین قرعه مواجه شده اند یک طلا برای ایران به ارمغان بیاورند.

 

1347080

 

1347081

 

1347082

 

1347012

دیدگاه‌ها