کد خبر : 1562754 | 29 مهر 1397 ساعت 16:00 | 368.5K بازدید | 0 دیدگاه

پایان روز دوم؛ حسرت فینال به دلمان ماند!

لبخند بر لب کشتی با برنز پلنگ جویبار و یل آذربایجان

در روز دوم مسابقات جهانی کشتی ۳ آزادکار ایرانی در دیدار رده‌بندی حضور دارند و عزت‌الله اکبری و علیرضا کریمی هم پای فینال شکست خوردند.

لبخند بر لب کشتی با برنز پلنگ جویبار و یل آذربایجان

به گزارش "ورزش سه"، روز دوم مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۸ به میزبانی بوداپست مجارستان از ظهر امروز تا آخرین ساعات یکشنبه شب در جریان بود.


در حالی که ایران در روز نخست در ۴ وزن نتوانست یک فینالیست هم داشته باشد، امروز حسن یزدانی و باقر یخکشی در شانس مجدد به مصاف رقبای خود رفتند و هر 2 نفر هم با شکست رقبای خود به دیدار رده بندی راه یافتند.

 

1346862


کشتی گیر جوان در وزن 61 کیلوگرم در دیدار رده بندی مقابل حریف آمریکایی با نمایشی ضعیف 13 بر 2 شکست خورد و در اولین تجربه جهانی اش دست خالی ماند.


از سوی دیگر حسن یزدانی با برتری در ۲ کشتی خود آن هم با نتیجه 10 بر صفر نشان داد که از شوک شکست برابر دیوید تیلور بیرون آمده و در دیدار رده بندی به مصاف داورن کوراگلیف از کشور روسیه رفت. نابغه جویباری در دیدار رده بندی هم مثل همیشه نمایشی تحسین برانگیز داشت و 11 بر 5 حریف روسی اش یعنی کوراگلیف را شکست داد تا سومین مدالش در مسابقات جهانی این بار به رنگ برنز باشد. البته او اولین مدال کشتی ایران در بوداپست 2018 را کسب کرد.


همچنین پرویز هادی که دیروز مقابل حریف گرجستانی شکست خورد تا به دیدار رده بندی برود؛ برای کسب مدال برنز سنگین وزن رودرروی خزریف روس رفت. کشتی گیر وزن 125 کیلوگرم ایران با یک نمایش فوق العاده 11 بر 2 حریفش را شکست داد تا اولین مدال جهانی خود و دومین مدال ایران در این دوره را به ارمغان بیاورد.

 

1347078


امروز ۴ آزادکار ایرانی در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند که رضا اطری در سبک وزن بعد از یک پیروزی، شکست خورد. همچنین امیرحسین مقصودی در گام اول مغلوب حریف گرجستانی در 65 کیلوگرم شد تا هم او و هم اطری با توجه به باخت رقبایشان در دورهای بعدی وداع زودهنگامی با مسابقات جهانی داشته باشند.


از سوی دیگر علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم و عزت الله اکبری در وزن 79 کیلوگرم عملکرد فوق العاده ای داشتند و با قدرت تا نیمه نهایی پیش رفتند. این 2 کشتی گیر که می توانستند اولین فینالیست های ایران لقب بگیرند، با شکست در دیدار نیمه نهایی به رده بندی رفتند تا همچنان حسرت فینال به دل ایرانی ها بماند.


بدین ترتیب کشتی گیران ایرانی تا پایان روز دوم و رقابت های پایانی 4 وزن اول به 2 مدال برنز دست یافتند و فردا هم شانس کسب 2 مدال برنز توسط کریمی واکبری در دیدار رده بندی وجود دارد.


همچنین یونس امامی در وزن 70 کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم در روز پایانی به مصاف حریفان خود می روند.


نتایج لحظه به لحظه کشتی گیران ایرانی در روز دوم مسابقات جهانی به شرح زیر است:


* حسن یزدانی که با فینالیست شدن تیلور آمریکایی به شانس مجدد رفته بود، در ابتدا به مصاف حاجی رجب اف از بلاروس رفت و در یک کشتی برتر قبل از پایان ۳ دقیقه نخست با زیرگیری های متوالی ۱۰ بر صفر برنده شد تا به دور بعدی برود. در دور بعد با یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا مبارزه می کند و در صورت شکست این حریف به دیدار رده بندی می رسد.


* محمد باقر یخکشی در وزن 61 کیلوگرم در گروه شانس مجدد با غلبه با ایوان گویدا از رومانی راهی دیدار رده بندی شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف جوزف کولون از آمریکا برود.

 

* امیر حسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم رقابت های جهانی مجارستان در نخستین مبارزه خود مقابل ولادمیر خنچیگاشویلی قهرمان المپیک و جهان از گرجستان با نتیجه 3 بر 7 نتیجه را واگذار کرد و برای حضور در گروه شانس مجدد باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد.

 

1347028

 

* رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم رقابت های جهانی مجارستان در نخستین مبارزه خود مقابل «باخبایار اردنبات» دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی از مغولستان با نتیجه 6 بر یک به برتری رسید و راهی دور دوم شد و انتقام شکست بازی های آسیایی را از وی گرفت.

 

* در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد تا در دوم به مصاف  شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان برود.

 

* رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم در دور دوم مقابل «ولادیسلاو آندریف» دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس در حالی که در ثانیه های پایانی 5 بر 3 از حریف پیش افتاده بود، با نتیجه 5 بر 5 باخت و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا شانس کسب مدال برنز را داشته باشد.

 

* در وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری در دور اول با نتیجه 10 بر 2 «جانی بور» دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را برد تا در دور دوم به مصاف سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن برود.

 

* حسن یزدانی در گروه شانس مجدد در دور دوم یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا را در چهار دقیقه با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد تا امشب برای کسب مدال برنز به مصاف حریف روس خود برود.

 

*‌در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر  شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان را از پیش رو برداشت تا با این برد بزرگ و قاطع گام بلندی به سوی کسب مدال بردارد.

 

1347027

 

* در وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری که در دور اول با نتیجه 10 بر 2 جانی بور دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را برد، در دور دوم سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن را 3 بر 2 شکست داد و راهی دور سوم شد.

 

1347029

 

* رضا اطری آزادکار وزن 57 کیلوگرم کشورمان نیز با توجه به شکست کشتی گیر بلاروس مقابل حریف ژاپنی، از دور مسابقات جهانی مجارستان کنار رفت.

 

* امیرحسین مقصودی، آزادکار وزن 65 کیلوگرم کشورمان با توجه به شکست دیوید خنچیگاشویلی گرجستانی مقابل کشتی گیر روس، از دور مسابقات جهانی مجارستان کنار رفت.

 

* در ادامه مسابقات وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی پس از پیروزی مقابل حریف آرژانتینی و شریف شریف اف از آذربایجان، در مرحله یک چهارم نهایی با شکست 12 بر یک چاکالوف از روسیه راهی مرحله نیمه نهایی شد. کریمی در این مرحله به مصاف جی دن کاکس از آمریکا دارنده مدال برنز المپیک و جهان می رود.

 

* در  ادامه رقابت های وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری در مرحله یک چهارم نهایی گریگوریان از ارمنستان را 7 بر 4 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


* در وزن 79 کیلوگرم رقابت های جهانی مجارستان عزت اله اکبری در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 3 در ثانیه پایانی برابر حسنف از آذربایجان شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.


* در وزن 92 کیلوگرم علی رضا کریمی در مرحله نیمه نهایی برابر جی دن کاکس از آمریکا با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.

 

* محمد باقر یخکشی در وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد در دیدار رده بندی برابر جوزف کولن از آمریکا با نتیجه 13 بر 2 شکست خورد و به مقام پنجم مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان رسید.

 

* حسن یزدانی با شکست ۱۱ بر ۵ کوراگلیف روس صاحب مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد جهانی مجارستان شد تا دست خالی بوداپست را ترک نکند. این اولین مدال ایران در مسابقات جهانی امسال بود و سومین مدال یزدانی در تاریخ رقابت های جهانی به حساب می آمد.

 

* پرویز هادی با پیروزی ۱۱ بر ۲ مقابل خزریف روس صاحب مدال برنز وزن ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در مجارستان شد. این دومین مدال برنز ایران در این رقابت ها و اولین مدال جهانی پرویز هادی محسوب می شد.

 

 

رده بندی انفرادی چهار وزن نخست به شرح زیر است:
 

61 کیلوگرم: 1- خولیس بونه رودریگوئز (کوبا) 2- گادجی مراد رشیداف (روسیه) 3- جوزف کولون (آمریکا) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان) 5- محمدباقر یخکشی
74 کیلوگرم: 1- زائوربک سیداکوف 2- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) 3- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و جردن باروز (آمریکا) ... 13- مصطفی حسین خانی (ایران)
86 کیلوگرم: 1- داوید تایلور (آمریکا) 2- فاتح اردین (ترکیه) 3- تیموراز فریف (اسپانیا) و حسن یزدانی (ایران)
125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- ژی وی دنگ (چین) 3- پرویز هادی (ایران) و نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا)

دیدگاه‌ها