کد خبر : 1563051 | 30 مهر 1397 ساعت 16:39 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

2 شاگرد جوان خادم و دریغ از یک پیروزی

حذف امامی و گلیج؛ کابوس 2 وزن آخر!

یونس امامی و مجتبی گلیج با شکست حریفانشان در دورهای بعدی از مسابقات جهانی 2018 حذف شدند.

حذف امامی و گلیج؛ کابوس 2 وزن آخر!

به گزارش "ورزش سه"، 2 وزن آخر مسابقات جهانی کشتی آزاد 2018 اتفاقات تلخی را برای ایران به همراه داشت. بعد از نداشتن فینالیست در 2 روز نخست و 8 وزنی که مسابقاتش برگزار شده بود، همه امید علاقه مندان به کشتی برای شکستن این طلسم به رقابت های 2 وزن پایانی دوخته شده بود؛ جایی که مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم و یونس امامی در وزن 70 کیلوگرم باید در اولین تجربه جهانی خود به مصاف حریفان می رفتند.

یونس امامی که قرعه آسان تری داشت و در گام نخست برابر «تیموراز سالکازانوف» از اسلواکی قرار گرفت. با اینکه به نظر می‌رسید این کشتی‌گیر جوان کار آسانی را پیش رو داشته باشد و ۷ بر ۴ هم از حریفش تا ثانیه های پایانی پیش بود، یک بار خاک شد و اختلاف به یک امتیاز رسید. در ادامه هم با فشار کشتی گیر اسلواکی پای امامی از تشک بیرون رفت. البته داور در ابتدا امامی را برنده اعلام کرد؛ اما بعد از اعتراض مربی اسلواکی و بازبینی فیلم یک امتیاز به کشتی گیر اسلواکی تعلق بگیرد و یونس امامی ۷ بر ۷ و به شکلی ناباورانه بازنده شود.


مشخص هم بود که این کشتی گیر از اسلواکی نمی تواند در ادامه کاری از پیش ببرد و همین اتفاق هم افتاد. سالکازانوف 2 بر یک مقابل زورابی یاکوباشویلی دارنده مدال طلای جهان از گرجستان،  شکست خورد تا امامی از دور مسابقات کنار برود تا حذف زودهنگامی را تجربه کند.


در وزن 97 کیلوگرم هم ماجرا همین قدر تلخ بود. مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در اولین دیدار خود با نتیجه ۱۰ بر صفر برابر اصلان بیک آلبروف از آذربایجان دارنده مدال برنز جهان مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال می نشست تا بلکه شانس کسب مدال برنز داشته باشد. این کشتی گیر آذربایجانی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت؛ اما در نهایت به اودیکادزه از گرجستان 4 بر 3 باخت تا کار کشتی گیر ایرانی هم به اتمام برسد.


بدین ترتیب در 2 وزن آخر حتی یک پیروزی هم برای کشتی گیران ایرانی به دست نیامد و دست ایران از مدال کوتاه ماند.


تنها کشتی های باقی مانده برای ایران در مسابقات جهانی کشتی آزاد امشب در رده بندی 2 وزن 79 و 92 کیلوگرم است؛ جایی که عزت الله اکبری و علیرضا کریمی برای کسب مدال برنز تلاش می کنند تا بلکه تعداد مدال های ایران به عدد 4 برسد.

دیدگاه‌ها