کد خبر : 1563127 | 30 مهر 1397 ساعت 21:19 | 32.6K بازدید | 0 دیدگاه

یک مدال برنز دیگر از دست ایران پرید

برنز جنجالی اکبری به بلاروس رسید!

عزت الله اکبری در دیدار رده بندی وزن 79 کیلوگرم با نتیجه 8 بر 8 باخت؛ در شرایطی که در یک قدمی مدال برنز بود.

برنز جنجالی اکبری به بلاروس رسید!

به گزارش "ورزش سه"، عزت الله اکبری که دیروز در وزن 79 کیلوگرم با قرعه نسبتا خوبی مواجه شده بود، تا نیمه نهایی خوب پیش رفت و چیزی نمانده بود تا به  فینال برسد. او در ثانیه های پایانی نتیجه را به حریف آذربایجانی باخت تا به رده بندی برود.


امشب عزت برای کسب مدال برنز به مصاف شبانوف از بلاروس رفت و پیش بینی می شد زورش به این کشتی گیر بچربد. کشتی برای او خیلی خوب آغاز نشد و حریف بلاروسی یک بار به خاطر خروج اکبری از تشک و در ادامه با زیرگیری از کشتی گیر ایرانی پیش افتاد.


اکبری که می خواست جبران مافات کند، با یک امتیاز وقت اول را به پایان رساند و در حالی 3 دقیقه دوم آغاز شد که 4 بر یک عقب بود.


زیرگیری های این بلاروسی در وقت اول هم برای عزت الله درس عبرت نشد و او بار دیگر توانست اکبری را خاک و حتی بارانداز هم بزند.


در حالی که به نظر می رسید همه چیز از دست رفته، اکبری موتورش یک دقیقه مانده به پایان زمان کشتی روشن شد. او یکی، 2 بار با خروج حریفش از تشک و همچنین با زیرگیری زیبا به امتیاز ششم هم رسید.


عزت الله اکبری در ثانیه های پایانی فشار بی امانی را می آورد و یک بار دیگر هم پای شبانوف را به بیرون از تشک هدایت کرد. یک امتیاز هم داور به عزت الله در فاصله 10 ثانیه به پایان به دلیل خطای حریف داد تا 2 کشتی گیر در امتیاز 8 برابر شوند.


بازهم این حریف بلاروسی بود که به خاطر گرفتن امتیازهای درشت از عزت الله برتر بود و برنده می شد. 3 ثانیه به پایان مانده، عزت الله به پشت حریفش رفت؛ اما نتوانست زانوی او را به تشک بزند تا امتیاز بگیرد. دقیقا همراه با سوت پایان اکبری توانست حریف را خاک کند و داور هم 2 امتیاز به او داد تا در یک مبارزه دراماتیک برنده اعلام شود؛ اما این پایان کار نبود.


مربی بلاروس اعتراض کرد و معتقد بود فن بعد از پایان مسابقه زده شده و نباید اکبری امتیاز می گرفت. بعد از بازبینی صورت گرفته، این اعتراض وارد اعلام شد و 2 امتیاز از اکبری پس گرفته شد.


بدین ترتیب به شکلی کاملا تراژیک عزت الله اکبری 8 بر 8 بازنده شد و دستش از مدال برنز کوتاه ماند.

دیدگاه‌ها