کد خبر : 1563446 | 02 آبان 1397 ساعت 12:02 | 37.2K بازدید | 0 دیدگاه

درس بزرگ گل‌های بونجاح و نعمتی

مصاف پرسپولیس – السد با گل های نعمتی و بونجاح خاتمه یافت تا پرسپولس به لطف نتیجه ای که در بازی رفت رقم خورد به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

به گزارش "ورزش سه"، نکته قابل تامل این بازی گل های دو تیم بود. ابتدا بونجاح و بعد نعمتی در شرایطی پایشان به گلزنی باز شد که بعد از ورود توپ به محوطه جریمه یک ضرب به توپ ضربه زدند و هر دو موقعیت تبدیل به گل شد. این می تواند یک درس خوب برای مهاجمان باشد که تعلل در زدن ضربه نهایی در محوطه هیجده قدم ممکن است به قیمت از دست رفتن موقعیت تمام شود. در حالیکه زدن ضربه بعد از رسیدن توپ شانس بیشتری برای گل زنی به مهاجم می دهد.


در همین بازی منشا اگر چه خیلی خوب بازی کرد و حتی سازنده گل بود اما در محوطه جریمه چند موقعیت خوب را به دلیل اعتماد به نفس بیش از اندازه و تعلل در زدن ضربه نهایی از دست داد.


بونجاح وقتی توپ پاس شده برای او از سید جلال گذشت پیش از اینکه شجاع برسد یک ضرب به توپ ضربه زد و علیرضا بیرانوند هر چه بدنش را کش آورد به توپ نرسید. در ادامه سیامک روی پاس منشا با پای چپ دروازه السد را نشانه گرفت و در حالی که ضربه اش سهمگین نبود به دلیل برخورد به زمین قبل از رسیدن به دست دروازه بان راهی گل شد.

 


از آنجایی که تراکم بازیکنان حریف در منظقه یک سوم دفاعی به خصوص محوطه جریمه بالاست تعلل و دریبل بیشتر باعث از دست رفتن موقعیت می شود تا موقعیت را بهتر کند. بنابراین بهترین تصمیم این است که مهاجم بی درنگ به توپ ضربه بزند.

 

1347582

دیدگاه‌ها