کد خبر : 1563529 | 02 آبان 1397 ساعت 17:49 | 124.5K بازدید | 0 دیدگاه

زلاتان آسیا به پرسپولیس نرسید (عکس)

چیزی نمانده بود سوون سامسونگ با گل دژان دامیانویچ حریف پرسپولیس در فینال جام باشگاه ها آسیا باشد اما این سرجینیهو 23 ساله بود که با گل زیبایش، حکم صعود کاشیما آنتلرز را به فینال امضاء کرد.

زلاتان آسیا به پرسپولیس نرسید (عکس)

به گزارش ورزش "سه"  نام دژان دامیونویچ مهاجم خطرناک سون سامسونگ کره را طرفداران استقلال  بهتر بخاطر می آورند ، همان بازیکنی  که از او به عنوان زلاتان آسیا نام می برند . اونه تنها ازلحاظ چهره وموهای دم اسبیش، بلکه  با شکل وفرم بازیش نیز بی گمان قبل از هر بازیکنی زلاتان را در اذهان تداعی می کند هر چند خود او تمایلی به این مقایسه نداشته باشد.


درخشش بی نظیراو درمرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا  2013  در لباس اف سی سئول دلیلی شد که برای اولین باری او را بشناسیم ،او به شدت مدافعین استقلال را آزار داد  و روزگار را برای استقلال و طرفدارانش  تلخ تر از هر زمان دیگری  کرد  و در عین حال رویاهای امیر قلعه نوعی مربی وقت  استقلال را برباد داد.


دامیانویچ نه تنها اولین گل اف سی سئول را به استقلال  به ثمررساند، بلکه روی هر سه گلی که استقلال در دو دیدار رفت و برگشت از این تیم کره ای دریافت نمود ، به نوعی نقش بارزی را ایفا کرد و اغراق نکرده ایم اگر بگوییم ،او یک تنه استقلال را از رسیدن به فینال محروم نمود.


دامیانویچ مهاجم مونته نگرویی  این روزهای سوون سامسونگ در یک انتقال جنجالی  که به گواه کنفدراسیون آسیا در کنار مهدی هاشمی نسب جزو انتقال های جنجالی این قاره  کهن لقب گرفتند  همچنان در این سن و سال می درخشد.


این ملی پوش مونته نگرویی محبوب ترین بازیکن خارجی اف سی سئول بود و اولین بار بین سال های 2008 تا 2013 برای این باشگاه بازی کرد و بعد از دو سال حضور در فوتبال چین، در سال 2016 بار دیگر به این باشگاه برگشت. اما به دلیل نارضایتی از زمان کم بازی در این تیم، دامیانوویچ از اف سی سئول جدا شد و به بزرگ ترین رقیب این تیم، سوون بلووینگز رفت. او برای اینکه همچنان در نزدیکی سئول بازی کند، دستمزدش را 30 درصد کاهش داد.


دژان دامیانویچ امروز بازهم در 37  سالگی برای صعود تیم سوون سامسونگ  کره به فینال ،توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند  اما مدافعین این تیم،  قدر گل با ارزش او را ندانستند تا این نماینده ژاپن باشد که در مرحله نهایی میزبان نماینده شایسته کشورمان ،پرسپولیس ایران باشد.


دژان دامیانویچ در طول مدت بازی خود تا به حال گلهای بیشماری را به ثمر رسانده است.  اما بدون شک  اوج دوران اورا باید در همان تیم اف سی سئول کره بدانیم که توانست با به ثمر رساندن 116 گل طی 181 بازی با این تیم به مقام فینال قهرمانی آسیا نیز  راه پیدا کند  اما در آن دیدار مغلوب  گوانژو چین گردید .

 

 

1347904


او در  طول دوران حرفه ای خود 13 بار تیم خود را تغییر داد و با احتساب گل امروزش مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن موفق شد 272 بار توپ را از روی خط دروازه ها عبور دهد و در عرصه ملی هم در 30 مسابقه توانست 8 بار گلزنی کند تا آمار فوق العاده ای  را  تاکنون از خود به ثبت رسانده باشد.  


 او در عرصه ملی هم دوران نسبتا موفقی را سپری کرد ،این ملی پوش 187 سانتی متری در تیم ملی مونته نگرو با درخشش خود می توانست درعین شگفتی اسباب صعود تیم ملی کشورش  به جام جهانی برزیل را در گروهی که  تیمهای انگلیس،لهستان و اکراین حضور داشتند  فراهم کند ، دامیانویچ که آن زمان  32 ساله بود در دیدار تیمش در پیکارهای مقدماتی راه یابی به جام جهانی هم بارها به میدان رفته و موفق شده بود  دروازه تیم هایی نظیر انگلستان، اوکراین را باز کند و در خانه لهستان هم  موفق به باز کردن دروازه این تیم شد اما در نهایت لواندوفسکی مهاجم سرشناس باشگاه دورتموند آلمان بازی را به تساوی کشاند.

 

 مونته نگرو  با درخشش بازیکنانش از جمله دامیانویچ با 15 امتیاز، در کنار لهستان 15 امتیازی و انگلستان 16 امتیازی برای صعود به جام جهانی برزیل بسیار امیدوار بود که به این افتخار بزرگ هرگز نائل نیامد .


اوج درخشش این مهاجم زهردار تیم سئول در دیدار مونته نگرو با انگلیس بود که موفق شد جواب گلزنی وین رونی را بدهد و گل تساوی بخش تیمش را به ثمر برساند تا سه شیر ها در خاک مونته نگرو متوقف شوند.


به  هر حال دامیاونیچ با گلی که امروز به ثمر رساند و اشکهایی که پس از  به ثمر رساندن گل جاری کرد نشان داد   هنوزهم انگیزه و هم توانایی  لازم برای حضور در بالاترین سطح آسیا رادارا می باشد.

دیدگاه‌ها