کد خبر : 1563551 | 02 آبان 1397 ساعت 19:24 | 111.7K بازدید | 0 دیدگاه

سونامی می توانست همه ما را نابود کند

صالح: هرگز به استقلال مثل پرسپولیس نگاه نشد

سرمربی فجر سپاسی توصیف جالبی از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان با ذوب آهن و البته نیمه نهایی لیگ قهرمانان با استقلال دارد.

صالح: هرگز به استقلال مثل پرسپولیس نگاه نشد

به گزارش "ورزش سه"، مجید صالح یکی از با تجربه ترین مربی ها در لیگ قهرمانان آسیا است، مربی که به عنوان دستیار اول منصور ابراهیم زاده به فینال رسیده و به عنوان دستیار اول قلعه نویی تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته است.


صالح در گفت و گو با ورزش سه توصیف جالبی در مورد دو حضور تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:


دوره ما شرایط شبیه به شرایط پرسپولیس نبود
در دوره ما شرایط با شرایط الان پرسپولیس فرق می کرد، در آن زمان  از مرحله  یک چهارم تیم های شرق و غرب  آسیا با هم بازی می کردند. در ذوب آهن در مرحله ای که پرسپولیس به الدحیل خورد ما با پوهانگ بازی کردیم و در استقلال با بوریرام که بعد مسافت تیم ها را اذیت می کرد. الان دو سال است که تیم های شرق و غرب آسیا تا فینال به هم برخورد نمی کنند.


زمان ما فینال در زمین بی طرف بود
در دوره ای که ما با ذوب آهن بودیم فینال تک بازی بود  در زمین بی طرف که ما در ژاپن بازی کردیم. چون کره به ژاپن نزدیک بود شرایط برای ایلهوا چونما بهتر بود چون هواداران آنها توانستند در استادیوم حضور پیدا کنند.


هرگز توجه پرسپولیس به هیچ تیمی نشد
امروز شما می بینید خود شخص وزیر ورزش روی پرسپولیس زوم هستند و تمام قلب جامعه را قهرمانی پرسپولیس تسخیر کرده است. در زمان من چه در استقلال و چه در ذوب آهن توجه خیلی نبود و کسی به ما نگاه ملی نداشت.  در زمان ما استقلال قلب جامعه نبود و ما این مسیر مهم را با کمترین توجه طی کردیم،  البته کار پرسپولیس کار بزرگی است و برانکو توانایی های خود را نشان داده است که با 12 بازیکن توانسته به این مرحله برسد. انشاالله در دوره های بعدی هر تیمی به این مرحله می رسد از آن حمایت شود.

 

1106933

 


 چرا ابراهیم زاده در فوتبال نیست؟
جا دارد یادی  کنم از منصور ابراهیم زاده، مربی که 9 سال پیش تیمش را به اینجا رسانده بود ولی الان در فوتبال نیست و مورد بی مهری قرار گرفته است. او تیمی کم نام و نشان را به فینال برد و نباید الان از فوتبال دور باشد.


تلخ ترین لحظه دوران فوتبال
هیچ لحظه ای برایم تلخ تر از این نبود که از نیم متری جام قهرمانی لیگ قهرمانان رد شدم ولی نتوانستم آن را بالای سر ببرم. در تاریخ زندگی من ممکن است بیست سال دیگر چنین لحظه ای اتفاق بیفتد و قهرمان نشدن ما بدترین اتفاق زندگی من است.

 


شاید به عنوان سرمربی به فینال رفتم
من همیشه هدفم بزرگ بوده است. نقطه ثابتی برای من وجود ندارد و همیشه فکر می کنم و رویا آن را در سر می پرورانم که بتوانم به آنجا برسم چون مرحله به مرحله این بازی ها را تجربه کرده ام و دیشب وقتی بازی پرسپولیس را دیدم یاد روز به روز این مسیر افتادم.


سونامی که شاید ما را از بین می برد
در بازی با ایلهوا چونما فینال در ژاپن بود و ما یک هفته زودتر رفتیم. 28 روز بعد از آن فینال سونامی معروف اتفاق افتد و هتلی که ما در آن سکونت داشتیم نابود شد.  کارمندهای  هتل در آنجا خیلی طرفدار ما شده بودند . سازماندهی فینال خیلی با شکوه بود و وقتی وارد زمین شدم لذت بردم.

 

1104578


بازی دفاعی یا هجومی؟
دو دیدگاه متفاوت بین من و آقای ابراهیم زاده بود. ما خیلی تیم های بهتری را حذف کرده بودیم، ما پوهانگ را حذف کردیم که به مراتب تیم بهتری از ایلهوا چونما بود،  الهلال را در عربستان بردیم بازی که در آن  78 هزار نفر تماشاگر آمده بودند. خیلی هوشمندانه بازی می کردیم و تمرکز داشتیم اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم. بازیکنان بسیار خوبی در حمله داشتیم که باعث می شدند تیم ما در ضدحمله بسیار خطرناک باشد. من گفتم با همین روش که تا فینال بازی کرده ایم در فینال هم بازی کنیم،  گفتم بردن جام مهمتر  از بازی زیبا است اما آقای ابراهیم زاده گفتند که بازی زیبا مهمتر است چون چشم کل آسیا به بازی ما است. همان کاری که با بقیه تیم ها کرده بودیم تیم کره ای با ما کرد و با ضدحمله ما را شکست داد. البته ما در آن بازی از نظر فنی فوق العاده بازی کردیم و بدشناس هم بودیم.


شرقی ها از غربی ها قوی تر هستند
تیم های شرق آسیا قوی تر هستند، اما ما ایرانی ها برابر غرب آسیا سخت تر بازی می کنیم. تیم ملی ایران کره را راحت تر می برد، ولی جلوی کشورهای عربی حساسیت ها بیشتر است و روی فوتبال مان اثر می گذارد.


چرا شرقی ها زیاد گل دریافت می کنند؟
چون علاقه دارند به فوتبال هجومی و به همین دلیل می گویم اگر پرسپولیس بسته و محتاط بازی کند و در ضد حمله برنامه داشته باشد می تواند موفق شود و می توانند در جام باشگاه های جهان حضور پیدا کنند.


پرسپولیس شانس بسیار بالایی دارد
فینال دیگر 50 درصد شانس است. امکان وقت اضافه رفتن بازی وجود دارد و پرسپولیس 30 دقیقه اضافه دارد که در خانه بیشتر از حریف بازی کند. در حال حاضر  تمام عوامل به نفع پرسپولیس است و همه بسیج هستند این تیم قهرمان شود. پرسپولیس شانس بسیار بالایی دارد و من بسیار امیدوارم استقلال هم فصل آینده در همین مرحله در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.

دیدگاه‌ها