کد خبر : 1563645 | 03 آبان 1397 ساعت 11:03 | 298.4K بازدید | 0 دیدگاه

آشنایی با حریف سامورایی پرسپولیس در فینال

گوزن‌های ژاپنی، آماده و سرسخت برای فینال

کامبک رویایی در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان در شهر سوون باعث شد تا برای دومین سال متوالی سامورایی ها یک پای قهرمانی لیگ قهرمانان لقب بگیرند.

گوزن‌های ژاپنی، آماده و سرسخت برای فینال

 

به گزارش "ورزش سه"، توفان 8 دقیقه ای سوون برای عبور از سد کاشیما پایانی تلخ داشت چون آنتلرز موفق شد در عرض چند دقیقه تمام رشته های میزبان را پنبه کند تا برای دومین سال پیاپی جی لیگ به جای کی لیگ نماینده ای در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. حریفی که حالا در گام آخر باید برای بوسه زدن به جام مقابل ارتش سرخ ایران و آسیا یعنی پرسپولیس قرار بگیرد.


همین بهانه ای شد تا نگاهی به حریف ژاپنی پرسپولیس داشته باشیم. تیمی مرموز در کشور سامورایی ها که تئوریسین آنها کسی نیست جز یک چهره برزیلی و افسانه ای نزد طرفداران آنتلرز که عاشقانه او را دوست دارند. زیکو ستاره سابق سلسائو و مربی سابق تیم ملی ژاپن در حال حاضر به عنوان مرد تعیین کننده ساختار فوتبال این باشگاه پرافتخار و قدیمی از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و با رساندن این تیم به اولین فینال لیگ قهرمانان در اندیشه یورش به ارتش سرخ برانکو است.

 

 

ویترینی پرافتخار در ژاپن


کاشیما آنتلرز به عنوان یکی از قدیمی ترین باشگاه های ژاپن فعالیت خود را از سال 1947 آغاز کرد و در تمام این سال ها عناوین بسیار زیادی در این کشور به دست آورد. 8 قهرمانی جی لیگ، 5 قهرمانی ژاپن کاپ، 6 قهرمانی لیگ کاپ، 6 قهرمانی سوپرکاپ، 3 قهرمانی اتحادیه از جمله افتخاراتی است که این باشگاه از خود در این سال ها به جا گذاشته است. ارزش حال حاضر کاشیما در سایت های معتبر ترانسفرمارکت دنیا بالغ بر 21 میلیون یورو برآورد شده که گران ترین بازیکن حال حاضر این تیم گن شوجی هافبک مهاجم ملی پوش ژاپن است که ارزشی بالغ بر 3.5 میلیون یورو دارد.

 

 

1348074

 

کاشیما آنتلرز برای اولین بار به فینال بزرگ ترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن صعود کرد تا با این موفقیت ژاپنی ها را برای حفظ جام در این کشور امیدوار نگه دارد، جامی که فصل قبل اوراواردز از الهلالی ها ربود.

 

 

زیکو افسانه ای؛ مرد اسطوره ای کاشیما


باشگاه ژاپنی از آن دست تیم هایی است که در تمام سال های فعالیت حرفه ای خود علاقه خاصی به بهره بردن از ستاره های برزیلی دارد. نگاهی به فهرست بازیکنان خارجی این باشگاه نشان می دهد مردان سرزمین قهوه رکوردهای بسیار زیادی از خود برجا گذاشته و به مردان اسطوره ای کاشیما تبدیل شدند. از جمله آنها می توان به نامی بزرگ همچون زیکو افسانه ای اشاره کرد که در حال حاضر به عنوان رئیس افتخاری و مدیرسازمان فوتبال در این باشگاه نقشی پررنگ و تعیین کننده دارد. طرفداران کاشیما اعتقاد خاصی به این چهره دارند که سال های پایانی فوتبالش را با پیراهن آنتلرز به پایان برد و قهرمانی های زیادی برای آنها به ارمغان آورد.

 

1348068

 

طرفداران آنتلرز هنوز با گذشت بیش از دو دهه از درخشش زیکو با پیراهن شماره 10 این باشگاه از او به نیکی روی سکوها یاد می کنند.

 

 

تیم چهارم جی لیگ حریف پرسپولیس در فینال


کاشیما در حالی موفق شد با کامبک رویایی در سوون بلیت صعود به فینال لیگ قهرمانان را به دست بیاورد که این روزها در رقابت های جی لیگ اوضاع و احوال چندان مساعدی ندارد. بعد از 30 هفته این تیم با کسب 46 امتیاز و اختلاف 14 امتیازی با کاواساکی صدرنشین جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده و جنگ میلیمتری با رقبای سرشناس خود همچون اوراواردز قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و اف سی توکیو برای حفظ این جایگاه دارد. گو اویوا مربی 46 ساله که با حمایت مستقیم زیکو برزیلی هدایت تیم را برعهده دارد با رساندن این باشگاه به اولین فینال خود در لیگ قهرمانان آسیا حالا شانس ثبت رکوردی جاودانه در تاریخ آنتلرز را دارد.

 

 

1348069

 

زیکو در آخرین جلسه تمرینی کاشیما قبل از بازی با سوون نقش عکاس و فیلمبردار را در تمرینات آنتلرز برعهده گرفت تا آنالیزهای او سوژه رسانه های ژاپنی شود.

 

 

3 برزیلی + گلر کره ای؛ خارجی های کاشیما


شاید بد نباشد بدانید کاشیما دیروز در شرایطی با درخشش دروازه بان خود توانست از شکست برابر سوون سامسونگ فرار کند که گلر این تیم برابر هموطنان خود نمایشی دیدنی داشت. سون تائه کئون دروازه بان 34 ساله اهل کره جنوبی به عنوان یکی از سهمیه های خارجی این باشگاه دیروز مقابل سوون یکی از دو بازیکن برتر سامورایی ها لقب گرفت تا ارزش 600 هزار یورویی برای خرید را داشته باشد. دیگر خارجی های کاشیما اما طبق معمول تاریخ این باشگاه از سرزمین قهوه هستند که سرشناس ترین آنها جورجینهو مهاجم 23 ساله و برترین بازیکن جدال دیروز مقابل کره ای ها بود. بازیکنی که با قراردادی قرضی و یکساله از سانتوس با 900 هزار یورو پیراهن شماره 18 را برتن دارد و گل سوم و تساوی کاشیما را وارد دروازه سوون کرد. لئو سیلوا هافبک 32 ساله و یک میلیون یورویی به همراه لئوناردو 25 ساله و یک میلیون 400 هزار یورویی اما مصدوم دیگر خارجی های کاشیما قلمداد می شوند.

 

1348072

 

از جمله گران ترین بازیکنان داخلی در عین حال محبوب ترین چهره های کاشیما می توان اوگی ساگو بازیکن شماره 9 این باشگاه اشاره کرد که قیمتی بالغ بر چند میلیون یورو دارد و مقابل سوون هم مهره ای کلیدی بود.

 

 

ویرانگر در خط حمله؛ متزلزل در خط دفاع


به ثمررساندن 6 گل در دو دیدار رفت و برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل حریفی مثل سوون سامسونگ نشان داد تیم ژاپنی از چه قدرت ویرانگری در خط حمله خود بهره می برد. کاشیما که آمارهای عجیبی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان از خود به جا گذاشت با مثلث مرگباری که در پیکان خط حمله خود دارد هرگاه اراده می کند موفق به گلزنی می شود و این همان نقطه قوتی است که زیکو رئیس افتخاری باشگاه با اتکا به آن قول قهرمانی را به طرفداران کاشیما داده بود. اما پاشنه آشیل کاشیما در ساختار تدافعی این تیم است درست مثل بازی با سوون سامسونگ که با هر حمله ویران می شد. مسلما با آنالیز عملکرد فنی این تیم می توان پی برد که نفوذ از لایه های تدافعی این تیم چندان کار سختی نخواهد بود.

 

1348073

 

زیکو برزیلی در سال های پایانی دوران فوتبال خود پیراهن شماره 10 کاشیما را برتن داشت و با این تیم جام های زیادی را به دست آورد و در همین باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد.

 

کاشیما استادیوم با پرچم های بلند


ورزشگاه خانگی باشگاه ژاپنی با پرچم های بلندی که طرفداران پرشمار این تیم با خود به کاشیما استادیوم می آورند در شرق آسیا زبانزد عام و خاص است. ورزشگاه 42 هزار نفری با معماری خاص سامورایی ها در سال 1992 مورد بازسازی گسترده قرار گرفت تا این روزها به عنوان یکی از ورزشگاه های چهارستاره قاره آسیا مد نظر قرار بگیرد. میانگین تماشاگری که برای بازی های آنتلرز به ورزشگاه می آیند عددی بین 33 تا 35 هزار نفر است که بیشتر آنها با پوشیدن پیراهن قرمز این تیم نمای جالبی به سکوها می بخشند. طرفداران تیفوسی این تیم در جایگاه های پشت دروازه ها با در دست داشتن پرچم های 6 تا 8 متری همواره به سبکی متفاوت به حمایت از تیم محبوب خود می پردازند.

 

1348070

 

گوزن های معروف در طبیعت ژاپن به عنوان نماد کاشیما از محبوبیت خاصی در بین طرفداران آنتلرز برخوردار است.

 

 

 

برنامه فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018

 

بازی رفت (12 آبان 97)

 


ورزشگاه کاشیما


13:30؛ کاشیما آنتلرز ژاپن .................................................................... پرسپولیس ایران

 


***

 


بازی برگشت(19 آبان 97)

 


ورزشگاه آزادی تهران


18:30؛ پرسپولیس ایران ..................................................................... کاشیماآنتلرز ژاپن

 

 

دیدگاه‌ها