کد خبر : 1563696 | 03 آبان 1397 ساعت 18:45 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

شیری زد، مسلمان مساوی کرد

ذوب آهن 1- پیکان 1؛نمی خواهند مدعی باشند

ذوب آهن در بازی خانگی در هفته دهم رقابت های لیگ برتر با وجودداشتن شانس های نسبتا خوب اما در نهایت به یک امتیاز دست پیدا کرد.

ذوب آهن 1- پیکان 1؛نمی خواهند مدعی باشند

به گزارش" ورزش سه" امید نمازی می دانست که ذوب آهن باید پیکان را ببرد تا بتواند نتایج بد گذشته را از بین ببرد اما او یکی از دشوارترین حریف ها را مقابل خودش داشت. پیکان تیمی است که به سختی گل می خورد و یکی از بهترین تیم های لیگ ایران از نظر ساختار دفاعی است. با این شرایط ذوب آهن در نیمه اول از حریف گل خورد تا حتی یک امتیاز بازی و کسب مساوی هم می توانست نتیجه خوبی به حساب بیاید. سرمربی ذوب آهن برای مقابله با تاکتیک های نفوذ ناپذیرمجید جلالی سه تعویض انجام داده و بازیکنان تاثیرگذاری مثل محسن مسلمان و رحیم زهیوی را به زمین فرستاد و در نهایت هم به مساوی رسید در حالی که شانس پیروزی هم داشت.
 

 


ورزشگاه فولادشهر اصفهان


داور : علی صفایی        کمک ها: علیرضا ایلدروم - محمدرضا مدیرروستا

ناظر: حیدر شکور

 


ترکیب ذوب آهن:

 

  • رشید مظاهری
  • وحید محمدزاده
  • عارف غلامی
  • حمید بوحمدان
  • محمدرضا حسینی
  • ادی گابریل هرناندز ( -68 رحیم زهیوی)
  • محمدرضا عباسی ( -82 حبیب زاده)
  • زبیر نیک نفس ( -67 محسن مسلمان)
  • مسعود ابراهیم زاده
  • میلاد فخرالدینی
  • ماریون سیلوا

 


مربی: امید نمازی

 


ترکیب پیکان:

 

  • وحید شیخ ویسی
  • سجاد مشکل پور
  • حجت حق وردی
  • علی حمودی
  • آرمان قاسمی
  • امیرحسین کریمی
  • مگنو باتیستا
  • مهدی شیری
  • شاهین ثاقبی (-58 عیسی آل کثیر)
  • فراز امامعلی
  • محمد قاضی (92- سامان نریمان جهان)

 


مربی: مجید جلالی
 

 

اخطارها

 

مگنو باتیستا  (48) از پیکان

رحیم زهیوی (93) از ذوب آهن

 

 

شرح گل:


پیکان1 ذوب آهن صفر: دقیقه 41 یک ضربه ایستگاهی از فاصله 40 متری را مهدی شیری مدافع راست پیکان که از نیم فصل به پرسپولیس می پیوندد این ضربه ایستگاهی را با یک گل شوت دقیق تبدیل به گل کرد.

 

ذوب آهن 1 - پیکان 1: هافبک تکنیکی و بازیساز ذوب آهن تنها چند ثانیه بعد از ورودش به زمین گل مساوی را برای تیمش به ثمر رساند.


دو تعویض امید نمازی مربی ذوب آهن در فاصله دقیقه 66 تا 67 که رحیم زهیوی و محسن مسلمان را به جای ادی هرناندز و زبیر نیک نفس به میدان فرستاد، نتیجه داد و تنها یک دقیقه بعد از این تعویض ها ذوب آهن توانست بازی را به تساوی بکشاند. رحیم زهیوی در اولین حمله اش پا به توپ به محوطه جریمه آمد و آرمان قاسمی او را سرنگون کرد و داور پنالتی گرفت. محسن مسلمان که در این سال ها خیلی کم پنالتی زده در بدو ورودش پشت ضربه ایستاد. این اولین ضربه او در این بازی به توپ بود و او توپ را کات دار و دقیق به گوشه دروازه فرستاد. وحید شیخ ویسی با وجود تشخیص جهت توپ اما دستش به آن نرسید و بازی مساوی شد.

 

 

بهترین بازیکن:


مهدی شیری هافبک راست پیکان در این بازی با وجود آنکه در این فصل با توجه به حضورش در پرسپولیس بیشتر در مرکز توجه قرار دارد اما به نظر می رسید دچار افت شده است او اما امروز در ترکیب پیکان مهدی مومنی بازیکن محبوب مجید جلالی را نیمکت نشین کرد و یک گل فوق العاده زیبا هم زد و باعث شد پیکان با مساوی از اصفهان برگردد

 

 

اتفاق ویژه:


محسن مسلمان در یک ماه اخیر مشکلات زیادی در باشگاه ذوب آهن داشت و حتی در مقطعی در اختیار باشگاه قرار گرفت و حتی صحبت از کنار گذاشتن او بود. او اما امروز با بازوبند کاپیتانی ذوب آهن از دقیقه 67 به بازی آمد و یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. او یک گل زد و یک ضربه زیبا هم زد که به تیردروازه خورد.

 

 

شرح بازی:


پیکان و مجید جلالی سرمربی این تیم به خوبی می دانستند که برای کسب چهارمین برد پیاپی کار سختی این بار در فولادشهر اصفهان دارند. آن ها اما براساس همان برنامه از پیش تعیین شده به این مسابقه آمدند، گل نخوردن و سپس از طریق ضدحمله رسیدن به دروازه حریف و گل زدن برنامه جلالی و یارانش بود که با تغییراتی پا به زمین گذاشته بودند. جلالی در این بازی مهدی مومنی را برای اولین بار روی نیمکت نشاند و مهدی شیری و شاهین ثاقبی نقش هافبک های کناری را بازی کردند. این تیم در نیمه اول بازی ذوب آهن را خوب کنترل کرد و روی یک ضربه ایستگاهی فوق العاده زیبا توسط مهدی شیری به گل رسید. پیکان به آنچه می خواست رسید و تنها باید 50 دقیقه از گلش محافظت می کرد اما ذوب آهن بازیکنانی روی نیمکتش داشت که می توانستند بازی را عوض کنند و همین اتفاق هم افتاد.


نمازی وقتی دید با ترکیب بازیکنان دونده اش نمی تواند به پیکان گل بزند رحیم زهیوی و محسن مسلمان را در فاصله یک دقیقه به زمین فرستاد و این دو با همکاری هم بازی را مساوی کردند. زهیوی پنالتی گرفت و مسلمان هم آن را تبدیل به گل کرد. محسن مسلمان بعد از حواشی که در ماه اخیر داشت امروز با بازوبند کاپیتانی ذوب آهن نمایش خیلی خوبی داشت. او علاوه بر گلی که زد یک ضربه زیبا هم زد که به تیردروازه پیکان خورد.


ذوب آهن در دقایق آخر بازی فشار زیادی روی پیکان آورد اما حملات این تیم در نهایت نتیجه نداد و دو تیم با یک امتیاز زمین را ترک کردند.

 

 

 

دقایق حساس:


دقیقه 2: در دقیقه اول بازی ادی هرناندز روی غفلت مدافعان پیکان صاحب موقعیت شد اما ضربه آرام او را شیخ ویسی گرفت.

 

دقیقه 13 شوت محکم زبیرنیک نفس از فاصله دو با اختلاف کمی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.


دقیقه 15: ذوب آهن حمله کرد و پاس در پشت محوطه جریمه به ماریون رسید و او با دریبل خوب از بین سه بازیکن پیکان خودش را با شیخ ویسی تک به تک کرد اما حضور به موقع شیخ ویسی و آرمان قاسمی مدافع پیکان مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

 

دقیقه44: صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پیکان باعث شد تا صدای اعتراض ذوبی ها بلند شود. ادی هرناندز در یک فرار با شیخ ویسی تک به تک شد اما دروازه بان پیکان توپ را زد و هرناندز هم سرنگون شد. داور مسابقه اعتقادی به خطا نداشت

 

دقیقه 2+45: ضربه کرنر ارسالی ذوب آهنی ها را ضربه سر ادی هرناندز در آستانه ورود به دروازه بود اما به تیر دروازه خورد تا آخرین بخت ذوب آهن هم در نیمه اول از بین برود.

 

دقیقه 68: رحیم زهیوی یک دقیقه بعد از حضورش در زمین در محوطه جریمه پیکان توسط آرمان قاسمی سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. محسن مسلمان که همان زمان به زمین آمده بود پشت توپ ایستاد و اولین ضربه اش به توپ تبدیل به گل مساوی ذوب آهن شد.

 

دقیقه 80 حمله پیکانی ها با پاس فراز امامعلی پشت محوطه جریمه به مهدی مومنی همراه بود و شوت محکم این بازیکن را رشید مظاهری به زیبایی دفع کرد.


دقیقه 81 محسن مسلمان در حمله به سمت دروازه پیکان، از فاصله حدود سی متری با پای چپ شوتی دقیق و زیبا زد که شوت به تیر دروازه پیکان خورد و برگشت

 

دقیقه 82 تعویض برای ذوب آهن رضا حبیب زاده به جای محمدرضا عباسی

 

دقیقه 90: فشار ذوب آهن در دقایق آخر بازی با فرصت خوبی برای ابراهیم زاده همراه بود اما توپ به او برخورد کرد و قبل از آنکه وارد دروازه پیکان شود شیخ ویسی رسید و توپ را گرفت.

 


حاشیه:


* نشستن چهره های سرشناس روی نیمکت تیم ذوب آهن جالب توجه است. محسن مسلمان، قاسم حدادی فر و رحیم زهیوی سه بازیکن سرشناسی هستند که نمازی روی نیمکت نشانده است.

 


 

دیدگاه‌ها