کد خبر : 1564162 | 05 آبان 1397 ساعت 12:35 | 30.4K بازدید | 0 دیدگاه

نوکمپ آماده‌ی میزبانی از گل سر سبد فوتبال

عصر جدید ال کلاسیکو؛ بدون رونالدو، مسی و کله خوک!

فردا یکشنبه برگ جدیدی از بزرگترین رقابت دنیای فوتبال ورق خواهد خورد و رئال مادرید در نوکمپ به مصاف بارسلونا خواهد رفت.

عصر جدید ال کلاسیکو؛ بدون رونالدو، مسی و کله خوک!

به گزارش "ورزش سه"، ال‌کلاسیکو آیین بزرگ فوتبال اسپانیا، مسابقه‌ای که توسط صدها میلیون نفر در گوشه و کنار دنیا تماشا می‌شود و دو تا از افسانه‌ای‌ترین برندهای دنیای فوتبال در آن به مصاف هم می‌روند. رقابت بزرگی که در تاریخ خود شاهد حضور بزرگانی همچون آلفردو دی‌استفانو، لازلو کوبالا، یوهان کرویف، دیه‌گو مارادونا، رائول، زین‌الدین زیدان، دیوید بکهام و رونالدینیو بوده و نیز اسطوره‌هایی را به خود دیده که برای هر دو باشگاه بازی کرده‌اند، ستارگانی مثل میشائیل لادروپ، رونالدو، برند شوستر و از همه جنجالی‌تر، لوئیس فیگو.


اما این دفعه برای اولین بار از سال 2007 نه کریستیانو رونالدو و نه لیونل مسی در ال کلاسیکو حضور نخواهند داشت. مسی اولین بار در نوامبر 2005 با درخشش در این بازی بزرگ نام خود را در دنیای فوتبال مطرح کرد. مسی از آن زمان تا امروز در 38 ال‌کلاسیکو 26 گل به ثمر رسانده اما به دلیل مصدومیتش از ناحیه‌ی دست در جریان پیروزی 4-2 بارسا مقابل سویا که هفته‌ی گذشته اتفاق افتاد، یکشنبه اولین ال کلاسیکوی فصل جدید را از دست خواهد داد.

 

1348664

 

رئال مادرید اما رونالدو را برای همیشه از دست داده است. رونالدو در سال 2009 بعد از انتقال از یونایتد به رئال که رکورد گران‌ترین انتقال آن زمان دنیا را شکست برای اولین بار در ال کلاسیکو به میدان رفت. کریستیانو بعد از آن 30 بار در ال کلاسیکوهای مختلف بازی کرد و 18 گل به ثمر رساند.

 

ما در حالی به ال‌کلاسیکوی اول امسال نزدیک می‌شویم که می‌دانیم یکشنبه شاهد بازی‌ بزرگی بدون حضور مسی، رونالدو، اینیستا و زیدان خواهیم بود. اما این دیدار بزرگ با حضور ستاره‌ها یا بدون حضور ستاره‌های بزرگ و تاریخی‌اش همچنان یک دیدار بزرگ و ویژه  خواهد بود، جدالی با بن‌مایه‌های سیاسی که ریشه‌اش به جنگ داخلی اسپانیا برمی‌گردد. با اینکه روز یکشنبه کسی انتظار ندارد شاهد پرتاب شدن سر خوک به زمین مسابقه باشد، اتفاقی که بعد از بازگشت لوئیس فیگو به نوکمپ با پیراهن رئال مادرید افتاد، اما ال کلاسیکوی اول امسال هم بدون شک شاهد رقابت سخت و نفس‌گیر دو تیم و لحظات درخشش نبوغ خارق‌العاده‌ی ستاره‌هایشان خواهد بود. در گذشته‌‌ی  نه چندان دور به این عادت کرده‌ایم که یا مسی یا رونالدو بار فضای جادویی ال کلاسیکو را به دوش بکشند و با نبوغ بی‌نظیرشان به این نبرد حماسی رنگ و بویی هنری بدهند. اما حضور تعداد زیادی ابرستاره در دو تیم باعث شده خیالمان راحت باشد که فردا بار دیگر شاهد یک نبرد زیبای دیگر خواهیم بود، نبردی که پتانسیل آن را دارد که حتی بدون حضور مسی و رونالدو، صدها میلیون هوادار فوتبال را شیفته و شیدای خود کرده و پای تلویزیونها میخکوب کند.

 

1348663

 


در غیاب مسی، بار اصلی حملات بارسلونا بر عهده‌ی لوئیس سوارز خواهد بود و هم‌تیمی سابق او در لیورپول، کوتینیو می‌تواند برای بارسا اهمیتی کلیدی داشته باشد. برخوردهای خشن این مهاجم برزیلی با کاپیتان رئال، سرخیو راموس مسلماً هواداران برخوردهای از نوع نزدیک را راضی خواهد کرد. اما از سوی دیگر سوارز در فصل جاری هنوز به اوج آمادگی نرسیده و در فصل جدید تا اینجا تنها چهار گل برای بارسا به ثمر رسانده است. در اردوی رئال هم لوپتگی نباید و نمی‌تواند از بارسلون با یک شکست به خانه برگردد. رئال مادرید برای حفظ سرمربی اسپانیایی‌اش باید بازی‌های روان همیشگی‌اش را دوباره به نمایش بگذارد و مودریچ بهترین فوتبالیست سال دنیا که فصل جدید را آرام و نه چندان پرفروغ آغاز کرده باید درخششی مشابه روزهای اوج خود به نمایش بگذارد.

 

دیدگاه‌ها