کد خبر : 1564185 | 05 آبان 1397 ساعت 14:08 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

توئیت مدیرروابط عمومی وزارت ورزش و جوانان

بوکسورهای ازبکی، ایران را در آسیا پنجم می‌کنند

اگر دوپینگ بوکسورهای ازبکستانی در بازی های آسیایی رسما تایید شود آن وقت ایران در جدول بازی های آسیایی جاکارتا 2018 یک رده صعود می کند.

بوکسورهای ازبکی، ایران را در آسیا پنجم می‌کنند

به گزارش" ورزش سه" روز دوم آبان ماه جاری خبری منتشر شد که براساس آن کاروان ایران این شانس را پیدا می کرد به رتبه پنجم بازی های آسیایی برسد. تیم ایران در این مسابقات با 20 مدال طلا در رتبه ششم و پایین تر از ازبکستان، اندونزی، کره جنوبی، ژاپن و چین قرار گرفت اما براساس خبر روز دوم آبان اعلام شد که آزمایش اولیه دوپینگ دو بوکسور ازبکستانی که در این دوره از رقابت ها دو مدال طلا برای کاروان این کشور گرفته اند مثبت بوده است و اگر این موضوع نهایی شود آن وقت مدال های طلا از بوکسورهای ازبکستانی پس گرفته خواهد شد.


امروز اما مازیارناظمی مدیرروابط عمومی وزارت ورزش و جوانان توئیت کرد که شانس ایران برای رسیدن به رتبه پنجم بازی های آسیایی افزایش خواهد یافت. ناظمی در این توئیت نوشته است:« خبر رسیده دوپینگ دو بوکسور ازبکستانی مثبت اعلام شده و یکی از آن ها این موضوع را تایید و دیگری به این رای اعتراض کرده و خواستار نمونه گیری مجدد شده است. با حذف این دو طلا از کاروان ازبکستان ایران از رتبه ششم به پنجم می رود.»


البته موضوع اینجا است که اگر یکی از این ورزشکاران تست دوپینگش مثبت باشد آن وقت جایگاه ایران فرقی نخواهد کرد چرا که در طلا با ازبکستان برابر شده اما در نقره و برنز و مجموع مدال ها وضعیت ازبک ها بهتر است. با این حال اگر هردو بوکسور ازبکستانی در نهایت محکوم به استفاده از مواد ممنوعه شده باشند آن وقت ایران می تواند با 21 طلا در برابر 20 طلای ازبکستان جای این کشور را در رده بندی بگیرد.

 

دیدگاه‌ها