کد خبر : 1564205 | 05 آبان 1397 ساعت 15:20 | 19.4K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر سیستم برای گل نخوردن؛

قلعه‌نویی چطور نیمه مربیان را از شفر برد (عکس)

امیرقلعه نویی در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: می دانستیم استقلال از کناره ها نمی تواند به ما ضربه بزند و برای همین در نیمه دوم با تغییراتی که داشتیم، عمق را بستیم.

قلعه‌نویی چطور نیمه مربیان را از شفر برد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نیمه اول دیدار استقلال و سپاهان هنوز به دقیقه 10 نرسیده بود که سیاوش یزدانی با دستور امیرقلعه نویی برای گرم کردن فراخوانده شد و به پشت دروازه جنوبی رفت تا خود را آماده حضور در زمین کند.


پس از دقایقی و با توجه به اینکه نمایش نه چندان خوب سپاهان ادامه داشت، ساسان انصاری هم برای گرم کردن به یزدانی ملحق شد تا قلعه نویی نشان دهد از نمایش تمیش که چندین اشتباه وحشتناک در خط میانی و بخش دفاعی داشت، اصلا راضی نیست.

 

1348726

 

البته در همین حین هم علی کریمی یکی از مهم ترین بازیکنان استقلال مصدوم شد تا شاگردان کار سخت تری برای حفظ میانه میدان و تسلط بر جریان گردش توپ در زمین داشته باشند.


نیمه دوم که شروع شد ساسان انصاری به جای مهرداد محمدی و سیاوش یزدانی به جای محمد کریمی وارد زمین شدند تا به وضوح تیم سپاهان، شکلی دفاعی تر به خود بگیرد.

 

1348724


با توجه به اینکه مهدی کیانی تک هافبک تدافعی طلایی پوشان درآزادی و در نیمه اول بود، پرشمار تر بودن هافبک‌های تهاجمی استقلال سبب می شد تا کیانی کار سختی برای کنترل آنها داشته باشد؛ چرا که کریمی و کومان یک خط جلوتر بازی می کردند و در کارهای تدافعی هم تبحری نداشتند.


در نیمه دوم اما قلعه نویی به جای اینکه خالد شفیعی را از زمین بیرون بکشد که نیمه اول زیاد خوب کار نکرد، تصمیم گرفت تا پورقاز را یک خط جلوتر بیاورد و به جای سیستم 1-4-1-4 که در نیمه اول استفاده می کرد، از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند، که باعث شد تراکم مدافعین یک خط جلوتر از خط دفاعی 4 نفره سپاهان بیشتر شود و مهدی کیانی مانند نیمه اول تنها نباشد. در خط جلو هم اضافه شدن ساسان انصاری که هم از چپ و هم از راست به حملات اضافه می شد، سبب شد تا به خصوص در ضدحملات زهر سپاهان بیشتر شود.

 

1348725


بستن فضاهای عمقی خط دفاع که در نیمه اول بارها سپاهانی ها را به دردسر انداخته، کلید پیروزی سپاهان برابر استقلال بود که در طول بازی نمایش بهتری ارائه دادند، ولی امیرقلعه نویی با به کار گیری استراتژی تدافعی تر و بستن فضاهای آبی پوشان در میانه میدان سبب شد تا باگلزنی در یکی از ضدحملاتی که داشتند، سه امتیاز ارزشمند از ورزشگاه آزادی بگیرد.

 

1348723


استراتژی قلعه نویی سبب شد تا استقلال بیشتر به ارسال از کناره ها روی بیاورد و با توجه به آوراژ قدی بالایی که سپاهانی ها دارند، در اکثر دوئل های هوایی برنده تیم میهمان بود؛ یک بار هم دانشگر موفق شد به توپ ضربه بزند که با بدشانسی آبی پوشان توپ به تیرک دروازه برخورد کرد تا فرصت استقلال برای کسب یک امتیاز از بازی هم از دست برود و قلعه نویی پیروز مهم ترین نبرد هفته دهم شود و البته برای سومین مرتبه شفر را مغلوب کرده باشد.

 

دیدگاه‌ها