کد خبر : 1564368 | 06 آبان 1397 ساعت 09:30 | 123.8K بازدید | 0 دیدگاه

همه تیم‌های بزرگ نماینده دارند

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که پدیده و سپاهان هر کدام با دو بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب هفته دارند.

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش‌سه"،  هفته دهم مسابقات لیگ برتر در حالی به اتمام رسید که تنها سه برد در آن ثبت شد و در اتفاقی عجیب پنج دیدار دیگر با نتیجه تساوی به پایان رسید. در حساس ترین مسابقه هفته تیم سپاهان اصفهان با تک گل کی‌روش استنلی استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست داد تا با 22 امتیاز شانه به شانه پدیده در صدر جدول حرکت کند. تیم صدرنشین پدیده مشهد هم توانست در مسجدسلیمان تیم نفت را با تک گل امین قاسمی‌نژاد از پیش رو بردارد و به صدرنشینی قاطعانه خود در لیگ برتر ادامه دهد. تیم تراکتورسازی تبریز هم با گل دقایق پایانی لی اروین و با نتیجه 2-1 سپیدرود رشت را شکست داد و به جمع مدعیان لیگ برتر اضافه شد.


اما در پنج مسابقه دیگر نتیجه دو دیدار پرسپولیس – سایپا و هم‌چنین پیکان و ذوب‌آهن با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید. تیم‌های نساجی مازندران و فولاد خوزستان در خانه به ترتیب برابر دو تیم ماشین‌سازی تبریز و استقلال خوزستان تن به نتیجه تساوی بدون گل دادند و پارس جنوبی جم در پرگل ترین مصاف هفته مقابل صنعت نفت آبادان با نتیجه تساوی 2-2 متوقف شد.


تیم منتخب هفته به شرح زیر است:

 

دروازه‌بان:


کوروش ملکی (سپیدرود رشت):


این گلر کرد آنقدر درون دروازه سپیدرود خوب کار کرد تا علی‌رغم شکست تیمش برابر تراکتورسازی به عنوان گلر برتر هفته انتخاب شود. ملکی در نیمه اول این مسابقه به خوبی توانست شوت استثنایی استوکس را با نوک انگشتانش راهی کرنر کند و آقای گل لیگ برتر را در ثبت گل دیگر ناکام کند. اما درخشش این بازیکن در نیمه دوم هم ادامه داشت. درست در دقیقه 50 ملکی بار دیگر توانست ضربه سر استوکس را درست از خط دروازه برگشت دهد و بار دیگر از ثبت نهمین گل این مهاجم جلوگیری کند. سومین واکنش استثنایی ملکی مقابل لی اروین بود. این مهاجم تعویضی بلافاصله بعد از ورودش به زمین مسابقه درون محوطه شش قدم صاحب موقعیتی شد که شوت پای چپ آن را دروازه‌بان سپیدرود دفع کرد. بی شک اگر عکس‌العمل‌های ملکی نبود سرخپوشان رشتی با نتیجه سنگین‌تری زمین مسابقه را ترک می‌کردند.

 

1348923



مدافعان:


محمدرضا ناصحی (پدیده مشهد):


نفتی‌های مسجدسلیمان در دیدار این هفته خود برابر پدیده مشهد علی‌رغم اینکه نتوانستند موقعیت خوبی بر روی دروازه بهزادی ایجاد کنند اما از طرف دیگر از دو جناح زمین به خصوص سمت چپ اجازه نفوذ را پیدا نکردند. ناصحی با تجربه که بازوبند کاپیتانی پدیده را در دست دارد علاوه بر اینکه حضور به موقعی در خط دفاع داشت از طرف دیگر به حملات تیمش در نیمه دوم به خوبی اضافه می‌شد و موقعیت‌های خطرناکی بر روی دروازه نفت ایجاد می‌کرد که بیشتر آن‌ها توسط مهاجمان پدیده از دست رفت.

 

1348924

 

محمد اهل شاخه (ماشین سازی تبریز):


این مدافع خوزستانی که در ابتدای فصل به عضویت تراکتورسازی درآمده بود بعد از آمدن مهاجری به ماشین‌سازی همراه این مربی به دیگر تیم تبریزی کوچ کرد و رفته رفته به بازیکن فیکس آن‌ها تبدیل شد. مدافع سابق فولاد خوزستان در ورزشگاه پر از تماشاچی وطنی قائمشهر با اعتماد به نفس بالا رو به روی مهاجمان نساجی قرار گرفت و اجازه هنرنمایی به آن‌ها را نداد. به خصوص در دقایق انتهایی بازی که تیم میزبان برای کسب برد به استفاده از توپ‌های هوایی رو آورده بود این مدافع بلند قد بالاتر از همه توپ‌ها را قطع کرد و تیمش را به یک امتیاز خارج از خانه رساند و این گونه به عنوان یکی از دو مدافع مرکزی در ترکیب تیم هفته قرار گرفت.

 

1338186

 

محمد دانشگر (استقلال تهران):


محمد دانشگر مدافع  برازجانی استقلال  دومین بازی خوبش را پس از گلزنی در برابر سایپا انجام داد. میزان کم ضریب اشتباهات او در دفاع   هواداران استقلال را از داشتن یک مدافع آماده امیدوار کرده است . او در نبرد های هوایی در طول  نود دقیقه موفق عمل کرد و در کل بازی اجازه فعالیت به مهاجمین خطرناک سپاهان نداد. ضمن اینکه مسلما باید او را بدشانس ترین بازیکن هفته نیز بدانیم زیرا داور این مسابقه یک پنالتی را که بر روی او مرتکب شده بودند را نادیده گرفت وهمچنین ضربه سرش درانتهای بازی با بد اقبالی  محض به تیرک دروازه  برخورد کرد  تا آه از نهاد او و طرفداران استقلال بلند شود.

 


مهدی شیری (پیکان تهران):


مدافع راست پا و ریز نقش پیکان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان یکی از گل‌های به یاد ماندنی لیگ هجدهم را به ثمر رساند. درست در جایی نزدیک به میانه‌های میدان یک ضربه آزاد برای پیکانی‌ها به دست آمد که این مدافع با شوتی زیبا و دقیق  که مقداری چاشنی شانس را به همراه داشت تک گل تیمش را وارد دروازه مظاهری کرد. شیری در ادامه با حضور به موقع در یک سوم دفاعی اجازه نفوذ خطرناک به بازیکنان تیم میزبان از سمت چپ زمین نداد و یکی از عوامل موثر پیکان در کسب یک امتیاز ارزشمند بعد از دوری یک ماهه تیمش از میادین لقب گرفت.

 

1348926



هافبک‌ها:


کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس تهران):


هافبک شماره یازده تیم پرسپولیس تهران در این دیدار یک سوپر گل برای تیمش به ثمر رساند و سرخپوشان را در آستانه کسب سه امتیاز شیرین قرار داد که با گل دقایق پایانی سلیمانی از دست رفت.  کامیابی‌نیا که در نیم فصل اول لیگ برتر و مسابقات آسیایی خوش درخشیده در جدال با سایپا علاوه بر اینکه حضور فعالی در فاز هجومی تیمش داشت اکثر توپ‌های خط میانی تیم حریف را هم خنثی کرد تا موقعیت خاصی برای شاگردان علی دایی ساخته نشود. هافبک دفاعی تیم پرسپولیس حالا با درخشش برابر سایپا آمادگی بالای خود برای حضور در فینال لیگ قهرمانان برابر کاشیما را نشان داد و تماشاگران قرمزپوش را به ادامه تاریخ سازی در آسیا امیدوار کرد.

 

 

مسعود شجاعی (تراکتورسازی تبریز):


کاپیتان تیم ملی و حال حاضر تراکتورسازی یک بار دیگر سطح بالای فوتبالش را به رخ تی تی‌های تبریزی کشید. شجاعی درست در زمانی که بازی برای تراکتوری‌ها گره خورده بود با استفاده از نقطه ضعف سپیدرود با یک شوت حرفه‌ای توپ را به کنج دروازه ملکی فرستاد و گل اول را برای تیمش به ثمر رساند. اما درست در روزی که برنامه این تیم استفاده از فضای موجود در عمق دفاع تیم رشتی بود شجاعی با ارسال پاس‌های در عمق زیبا استوکس را صاحب موقعیت گلزنی کرد که این مهاجم هر بار مغلوب کوروش ملکی شد. اما در کل می‌توان با قطعیت گفت مسعود شجاعی سطح فوتبال هجومی تراکتورسازی را تغییر داده و تاثیر به سزایی در حملات این تیم ایفا می‌کند.

 

1348571

 

ولادیمیر کومان (سپاهان اصفهان):


ولادیمیر کومان هافبک تازه وارد سپاهان در حالی که برای اولین بار بازی در استادیوم آزادی را تجربه می کرد توانست خود را به عنوان بهترین بازیکن میدان در چنین نبرد حساسی معرفی کند .  می توان به وضوح  رشد  کومان را در بازی به بازی تیمش احساس کرد . او در تمام دقایق حضورش در زمین مسابقه  کاملا  مثبت ودرگیر شونده و با توجه به آگاهی محیطی که در بازی دارد نقش  بارزی در  برد با ارزش  تیمش ایفا کرد. او هماهنگی بسیاری با دیگر بازیکنان میانی سپاهان خصوصا مهدی کیانی در وسط زمین ایجاد که  این امر کار را برای بازیکنان  استقلال بسیار سخت کرد. به نظر می رسد کومان از آن دسته  بازیکنان خوبی است که لیگ برتر کشورمان به تعداد بیشتری از آنها احتیاج دارد و بعد از مدت‌ها سپاهان را صاحب یک هافبک سطح اول کرده است.

 

 

محمد نوری(پارس جنوبی جم):


کاپیتان باتجربه پارس جنوبی جم در دومین بازی متوالی که به عنوان یار فیکس در ترکیب تیمش به میدان رفت توانست دومین گل متوالی خود را به ثمر برساند‌ . محمد نوری در بازی پارس مقابل نفت آبادان همچون مسابقه قبلی در نقش مهاجم کاذب کنار مجید علیاری توپ زد و توانست تاثیر زیادی داشته باشد. او علاوه بر اینکه به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در حمله توانست دو سه بار خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد با استفاده از قدرت حمل توپ و بازیسازی خود تیز چند بار بازیکنان خودی را در موقعیت گلزنی قرار داد. نوری در بازی جمعه یکی  از مهم ترین مهره های زمین بود و بی تردید کادرفنی نیز از عملکردش راضی است.

 

1348573


مهاجمان:


امین قاسمی‌نژاد (پدیده مشهد):


مهاجم تیم پدیده مشهد بار دیگر یک گل سه امتیازی به ثمر رساند تا بر 9 امتیاز تیمش تاثیر مستقیم داشته باشد. او در دیدار برابر صنعت نفت آبادان، پیکان تهران و نفت مسجدسلیمان با گلزنی در دقایق انتهایی بازی سه برد حیاتی برای پدیده به ارمغان آورد تا این تیم صدرنشینی مسابقات را به دست آورد. قاسمی‌نژاد در جدال با نفت با انجام یک حرکت تکنیکی در پشت محوطه جریمه و با شلیک زیبا توپ توسط پای غیر تخصصی سه امتیاز مهم دیگر به حساب نماینده بی پول مشهد واریز کرد. این مهاجم درست دو دقیقه بعد از گلزنی فرصت این را داشت تا خود و پدیده را به گل دوم برساند که با بدشانسی توپش به تیرک دروازه برخورد کرد و او را ناکام گذاشت.

 

1348334

 

کی‌روش استنلی (سپاهان اصفهان):


این مهاجم برزیلی موفق شد  که در دیدار دربی گونه وحساس  هفته دهم و  در پنجمین بازی متوالی خود گلزنی کند تا  خودش را به عنوان یکی ازمهاجمین برتر لیگ مطرح نماید. او در این فصل به مراتب از فصل گذشته پخته تر وخطرناک تر ظاهر شده و امیر قلعه‌نویی را رو سفید کرده است. کی‌روش از هفته ششم موتور گلزنی خود را روشن کرده و به نظر می رسد به همین سادگی ها نمی خواهد دست از سر مدافعان  بردارد. او در 19 دوئل هوایی موفق عمل کرد و بالاخره با رساندن خودش به تیر یک بر روی ارسال تند وتیز والبته دقیق سعید آقایی توانست، تک گل 6 امتیازی این دیدار را به نام خودش ثبت کند  و بر میزان محبوبیتش در  میان تماشاگران سپاهانی اضافه کند. برای انتخاب او در  تیم هفته تقریبا هیچ شکی وجود ندارد به دلیل اینکه او تک گل حساس ترین مسابقه هفته را به ثمر رسانده است و در حال حاضر یکی از مدعیان جدی آقای گلی محسوب می‌شود.

 

 

عکس ها: محمد امیرحسینی و میلاد اسماعیلی و مصطفی منطقی و امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها