کد خبر : 1564541 | 06 آبان 1397 ساعت 16:57 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم مدال نگرفتن فرنگی‌کاران شکسته می‌شود؟

جدال علیاری با الکسانیان برای مدال برنز

فرنگی کار وزن 97 کیلوگرم ایران با شکست حریف ونزوئلایی حریف کشتی گیر مطرح ارمنستانی در دیدار رده بندی شد.

جدال علیاری با الکسانیان برای مدال برنز

به گزارش "ورزش سه"، امروز مسابقات جهانی کشتی فرنگی با برگزاری مبارزه های رده بندی و فینال 3 وزن پایانی به اتمام می رسد؛ رقابت هایی که تا این لحظه برای شاگردان علی اشکانی حتی یک مدال هم در بر نداشته است.


البته هنوز یک شانس برای کشتی فرنگی ایران باقی مانده و با راهیابی مهدی علیاری به دیدار رده بندی حالا همه نگاه ها برای شکستن این طلسم به اوست.


دیروز در وزن 97 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر یک سلیمان دمیرجی از ترکیه را شکست داد. وی در دور سوم مقابل موسی اولویف دارنده مدال نقره جهان از روسیه با نتیجه 4 بر یک شکست خورد؛‌اما با توجه به پیروزی این کشتی گیر مقابل الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان و راه یابی به فینال، علیاری به گروه بازنده ها رفت.


وی امروز ابتدا در این گروه با نتیجه 9 بر صفر بکسلطان محموداف از قرقیزستان را شکست داد و در کشتی دوم مقابل لویلیس پرز مورا از ونزوئلا با نتیجه 8 بر صفر پیروز و راهی دیدار رده بندی شد.


علیاری امشب در دیدار رده بندی  به مصاف آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از کشور ارمنستان می رود؛ حریفی که یکی از پرافتخارترین کشتی گیران این وزن به حساب می آید.


به نظر می رسد تیم ملی کشتی فرنگی ایران به شدت به این مدال برنز احتیاج دارد. در 9 وزن دیگر تنها سعید عبدولی به دیدار رده بندی رسید که البته او هم شکست خورد و پنجم شد. در سایر اوزان فرنگی کاران با عملکردی ضعیف از رسیدن به مراحل پایانی بازماندند.


باید دید در روز پایانی بالاخره طلسم مدال نگرفتن ایران در مسابقات جهانی کشتی فرنگی شکسته می شود یا خیر. این مدال می تواند از نظر تیمی هم ایران را از رده های نازل چهاردهم و پانزدهم کمی بالاتر بکشد.

دیدگاه‌ها