کد خبر : 1564806 | 07 آبان 1397 ساعت 16:17 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

حبیبی: باید دروازه‌بانی در تیم‌های ملی را متحول کنیم

حرف‌های اولین مربی مرد در تیم‌های ملی بانوان

دروازه بان سابق تیم ملی و ملوان بندرانزلی را می توان یکی از باثبات‌ترین مربیان حاضر در فوتبال ایران دانست. محمد حبیبی این روزها یکی از ویژه‌ترین پست های مربوط تیم های ملی را در اختیار دارد.

حرف‌های اولین مربی مرد در تیم‌های ملی بانوان

به گزارش "ورزش سه"، محمد حبیبی را همیشه روی نیمکت ملوان و با پیراهن این تیم به یاد می آوریم. گلری که پس از خداحافظی از فوتبال نیز به عنوان مربی دروازه بانی تا سال ها در خدمت ملوان بندرانزلی بود و در این میان گلرهای فراوانی را نیز تقدیم فوتبال ایران کرد.


حبیبی که یکی از معدود مربیان دروازه‌بانی در ایران است که مدارج بالای مربیگری را پشت سر گذاشته و به عنوان مدرس AFC مشغول به فعالیت است در اقدامی جالب و البته نادر یکی از ویژه‌ترین پست های مربوط مربیگری در تیم های ملی را از آن خود کرده است. او این روزها به عنوان مدرس و مربی دروازه بانی در کلیه تیم های ملی بانوان در رده های مختلف سنی به فعالیت می پردازد.


به بهانه موفقیت در بازی های مقدماتی آسیایی تیم ملی جوانان با حبیبی به صحبت پرداختیم تا حرفهای او را درباره این بازی ها و همینطور تجربه کار در فضایی جدید را بشنویم. حبیبی درباره جایگاه حضور خود در تیم های ملی بانوان گفت: حدود دو ماه پیش بود که مسئولان فدراسیون برای حضور در تیم های ملی بانوان با من صحبت هایی کردند و در نهایت به توافق رسیدیم تا بتوانیم شرایطی جدید را در فوتبال بانوان ایجاد کنیم. به این ترتیب حسین عبدی به عنوان مدیرفنی تیم های ملی بانوان و بنده نیز به عنوان مدرس مربیان دروازه بانی و همینطور مربی گلرهای تیم های رده های سنی نوجوانان و جوانان  و بزرگسالان بانوان انتخاب شدیم.


او در این باره ادامه داد: به این ترتیب بنده وظیفه آماده سازی گلرهای تیم های ملی و همینطور تربیت و تدریس مربیان دروازه بانی برای حضور در لیگ برتر و تیم های ملی را دارم.

 

1349474


حبیبی درباره نتایج تیم های بانوان در تورنمنت های اخیر گفت: حدودا 20 روز پیش با تیم ملی نوجوانان راهی تاجیکستان شدیم و خداراشکر موفق شدیم از گروه مان صعود کنیم. تیم ملی نوجوانان اسفندماه باید در بازی های نهایی این رده سنی حضور پیدا کند.


او ادامه داد: این روزها نیز برای بازی های مقدماتی جوانان آسیا با تیم بانوان در میانمار حضور پیدا کردیم و در گروهی با همین تیم میزبان و تیم لائوس حضور پیدا کردیم و البته در نهایت هم توانستیم از این گروه صعود کنیم. با توجه به عدم شناخت از تیم های حاضر در این بازی ها، بازیکنان و در مجموع همه عوامل تیم دور نهایی این بازی ها نیز در فروردین ماه برگزار خواهد شد. برای این تیم زحمت زیادی کشیده شده و امیدوارم در بازی هایی نیز به همین ترتیب از گروه خود بالا بیاید.


حبیبی درباره بازی های مربوط تیم ملی بزرگسالان بانوان نیز گفت: 15 آبان ماه به همراه این تیم راهی تایلند می شویم تا بتوانیم مرحله اول بازی را مقدماتی المپیک 2020 را به سلامت و با موفقیت پشت سر بگذاریم. بازی هایی که طبیعا بسیار سخت خواهد بود اما همه تیم، امید به حضور در مرحله دوم مقدماتی دارند تا در نهایت بتوانند برای اولین بار تیم ملی فوتبال بانوان ایران را راهی المپیک کنند.


مربی تیم ملی درباره تدابیر خود مبنی بر پیشرفت مسئله دروازه بانی در تیم های بانوان گفت: طبیعی است که برنامه هایی برای این موضوع داشته باشم چرا که مسئولیت تربیت و آموزش مربیان دروازه بانی و همینطور کشف و آماده سازی گلرهای تیم ملی را در اختیار دارم که باید آن را به نحو احسنت انجام دهم. البته سپردن این وظایف در تیم های ملی به بنده مربوط به تیم های فوتبال است و نه فوتسال.

 

1349473


حبیبی در این باره ادامه داد: تصمیم دارم تا به زودی یک یا دو دوره خواهم گذاشت و دروازه بان هایی از سراسر ایران را دعوت خواهم کرد تا بتوانیم دروازه بان هایی جدید را کشف کنیم و علاوه بر حضور آنها در لیگ، در تیم های ملی نیز بتوان از آنها استفاده کرد و به نوعی دروازه تیم ملی را تا سال ها بیمه کنیم.


او ادامه داد: وضعیت آموزش دروازه بان ها در لیگ برتر بانوان نیز زیاد مناسب نیست و طبیعی است که باید به زودی برنامه های خود را در این زمینه نیز آغاز کنیم از سراسر ایران مربیان کاربلد را دعوت کنیم تا هرچه زودتر بتوانیم مربیان بالیاقت خانم را با آموزش وارد چرخه لیگ برتر کنیم.


از حبیبی در پایان درباره شرایط این روزهای تیم ملوان پرسیدیم و او نیز این گونه جواب داد: کدام انزلی چی را می شناسید که ملوان همه زندگی اش نباشد؟ من هم همه عمر خودم را در این تیم گذاشتم و طبیعی است که با هر برد آن ذوق زده و با هر شکست نیز غمگین می شود. در حال حاضر بیشتر از این نمی توانیم درباره صحبت کنم ولی من هم ممانند همه هواداران کثیر این تیم خواهانم تا قوهای سپید یک بار دیگر در لیگ برتر بدرخشند.

 

دیدگاه‌ها