کد خبر : 1565247 | 09 آبان 1397 ساعت 20:00 | 336K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره برزیلی زندانی می شود؟

یک کابوس بزرگ در انتظار نیمار و بارسلونا

انتقال نیمار به بارسلونا ممکن است برای او خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

یک کابوس بزرگ در انتظار نیمار و بارسلونا


به گزارش "ورزش سه"، یکی از قضات اسپانیا تحقیقاتی در رابطه با موارد غیرمجاز در جریان انتقال نیمار به بارسلونا در سال 2013 انجام داده و می گوید این ستاره برزیلی ممکن است تا 6 سال به زندان محکوم شود.

 

طبق ادعای اسکای اسپورتس، این حکم صادر شده توسط قاضی خوزه ماریا واسکس هانرابیا بوده و یک نسخه از آن به معرض دید خبرگزاری فرانسه هم رسیده است. نیمار، والدین این بازیکن، ژوزف ماریا بارتومئو رئیس فعلی بارسلونا و ساندرو روسل رئیس سابق این تیم همگی منتظر صدور رای در مورد انتقال ستاره برزیلی به بارسلونا در سال 2013 هستند.

 

1350070

 

این پرونده با شکایت DIS که یک گروه برزیلی و مالک بخشی از انتقال نیمار بوده انجام شده و آنها مدعی شده اند در جریان انتقال این بازیکن به بارسلونا فساد مالی صورت گرفته است.

 

نیمار در ماه می سال 2013 با مبلغ 57.1 میلیون یورو به باشگاه بارسلونا نقل مکان کرد. اگر چه جزئیات مالی این قرارداد توسط بارسلونا یا باشگاه سانتوس برزیل فاش نشده است، اما گفته می شود که پدر و مادر نیمار 40 میلیون یورو و باشگاه سانتوس 17.1 میلیون یورو برای این انتقال دریافت کرده اند.

 

در ژانویه سال 2014، دادستان مادرید شروع به بررسی ابعاد این انتقال کرد و آنها ادعا کردند اسناد درخواست شده توسط مقامات حاوی اطلاعات متناقض بوده است.

 

البته بارسلونا پس از جدایی ساندرو راسل اعلام کرد که آنها واقعا برای ستاره برزیلی 86.2 میلیون یورو پرداخت کرده اند. حالا DIS که 6 میلیون یورو از مبلغ 17.1 میلیون متعلق به باشگاه سانتوس دریافت کرده است ادعا می کند که باشگاه بارسلونا و باشگاه برزیل مخالف افشای رقم واقعی قرارداد نیمار هستند.

 

1350071

 

با توجه به بیش از 5 ساله بودن حکم دادگاه عالی اسپانیا و بخش بررسی جنایات بین المللی نیز در این پرونده حق دخالت دارند. در ماه می سال 2017، مقامات اسپانیایی اعلام کردند نیمار باید محاکمه شود اما تاریخی در این رابطه هنوز تعیین نشده است اما اگر جرم نیمار ثابت شود، با توجه به قوانین و احتمال حکم بالاتر از 2 سال، امکان پرداخت جریمه نیست و حکم زندان اجرا خواهد شد.

 

نیمار یک سال قبل و به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال از بارسلونا جدا شده و راهی پاری سن ژرمن شد اما ابعاد انتقال جنجالی این ستاره برزیلی در سال 2013 ممکن است گریبان او را بگیرد. در صورت اثبات این جرم ممکن است بارسلونا نیز مستوجب جرایم و حتی محرومیت هایی بشود.

دیدگاه‌ها