کد خبر : 1565331 | 10 آبان 1397 ساعت 11:09 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌های کهنه‌کار آلمانی در آمریکا و ژاپن چه می‌کنند؟

روزنامه‌ی بیلد در گزارشی به آخرین شرایط باستین شواین‌اشتایگر و لوکاس پودولسکی ستاره‌های بزرگ سالهای نه چندان دور فوتبال آلمان پرداخته که این روزها به ترتیب در آمریکا و ژاپن توپ می‌زنند.

به گزارش "ورزش سه"، شواینی و پولدی دو ستاره‌ای که سال 2006 گل سر سبد فصل نقل و انتقالات فوتبال آلمان لقب گرفتند و نام خود را به عنوان جوانان آینده‌دار فوتبال آلمان مطرح کردند تا زمانی که در سال 2014 در برزیل جام جهانی را بالای سر بردند، بزرگترین ستاره‌های فوتبال آلمان در آغاز قرن بیست و یکم بودند. باستین شواین‌اشتایگر که حالا 34ساله است این روزها در آمریکا و برای باشگاه شیکاگو بازی می‌کند و لوکاس پودولسکی 33ساله به ژاپن رفته و در باشگاه کوبه توپ می‌زند. 

 
شواین‌اشتایگر که سابقه‌ی 121 بازی ملی در کارنامه دارد چند روز پیش با تیمش شیکاگو فایر در لیگ MLS آمریکا در جدول کنفرانس شرقی مقام یکی مانده به آخر را بدست آورد و با 18 امتیاز کمتر از تیم اول جدول نتوانست به مرحله‌ی پلی‌آف راه پیدا کند. 

 

قرارداد شواینی با این تیم آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که آینده‌ی شواین‌اشتایگر با این باشگاه شیکاگویی چطور رقم خواهد خورد. کاپیتان سابق مانشافت که در آمریکا سالانه 5 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد به خبرنگاران گفت:" در این باره با همسرم صحبت می‌کنم و بعد تصمیم می‌گیرم". همسر شواینی، آنا ایوانوویچ، تنیسور سابق است، زوجی که هفت ماه پیش صاحب اولین فرزند پسرشان شده‌اند. پارسال هم آینده‌ی شواینی در شیاگو نامعلوم بود ولی در نهایت باشگاه آمریکایی قراردادش با او را یک سال دیگر تمدید کرد. 

 

از سوی دیگر پودولسکی که 130 بازی ملی در کارنامه دارد این روزها به عنوان کاپیتان در باشگاه ویسل کوبه بازی می‌کند. کوبه امسال در لیگ ژاپن وضعیت خوبی ندارد و درحالیکه چهار بازی به پایان فصل رقابتهای لیگ ژاپن باقی مانده در نیمه‌ی پایینی جدول قرار دارد. کوبه همین اواخر توانست خود را از میان تیم‌هایی که با خطر سقوط از جی‌لیگ روبرو بودند بالا بکشد. پودولسکی از ماه فوریه تا امروز در بازی‌هایی که برای کوبه انجام داده تنها 5 پیروزی کسب کرده که آخرین آنها بیش از دو ماه پیش بوده است.

 

1350241

دیدگاه‌ها