کد خبر : 1565338 | 10 آبان 1397 ساعت 11:29 | 24.8K بازدید | 0 دیدگاه

هر چقدر تلاش کردیم، فدراسیون جهانی پای موضعش ایستاد

واکنش بیرانوند به حذف عجیب 3 وزنه بردار ایرانی

دبیر فدراسیون وزنه برداری به تشریح دلایل و چگونگی حذف 3 ملی پوش ایرانی توسط فدراسیون بین‌المللی از حضور در مسابقات جهانی 2018 ترکمنستان پرداخت.

واکنش بیرانوند به حذف عجیب 3 وزنه بردار ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، در حالی مسابقات جهانی وزنه برداری از امروز در عشق آباد ترکمنستان آغاز می شود که ایران برخلاف تصور با 8 وزنه بردار در این مسابقات حاضر شده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که کادرفنی و مسئولان فدراسیون بارها به امکان حضور 10 وزنه بردار اشاره کرده بودند. 


دیروز مشخص شد که این تصمیم به صورت اختیاری نبوده و سرمربی به صورت اجباری فقط 8 نفر را از میان 11 نفری که در اردو بودند، به مسابقات جهانی اعزام کرده؛ چون 3 نفر دیگر به خاطر عدم اطلاع از قوانین جدید مجوز حضور در رقابت ها را نداشتند!


محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری که جهت شرکت در جلسات کمیته پژوهش، آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه برداری در عشق آباد حضور دارد، درباره دلایل این اتفاق اظهار داشت: شماری از ملی پوشان ما به دلایل مختلفی مانند مصدومیت، بازنشستگی و ...، به یک باره از فهرست تیم ملی خارج شدند و ما نیز به سرعت نفراتی را جایگزین آنها کرده و به فدراسیون بین المللی نیز اعلام کردیم.


وی با اشاره به اجباری بودن این تغییرات و الزام به جایگزینی نفرات جدید، عنوان کرد: متاسفانه 3 نفر از نفرات جدید در فهرست اعلامی به فدراسیون بین المللی، کمتر از یک هفته تا سه روز برای پر کردن دوره 3 ماهه قرار گرفتن در حوضچه آنتی دوپینگ، زمان کم داشتند و نتوانستند به حد نصاب مورد نظر برسند؛ البته تمامی آنها مورد آزمایش‌های دوپینگ در کشورمان قرار گرفته بودند که تمام مدارک آن نیز ارائه شد که بی تردید پاک هستند و مشکلی در این زمینه ندارند.


بیرانوند عنوان کرد: در همین راستا نیز آقای مرادی اوایل هفته به ترکمنستان آمدند تا بتوانیم با انجام رایزنی ها و مذاکراتی با مسئولان فدراسیون بین المللی، مشکل را مرتفع کنیم. وقتی به عشق آباد آمدیم، متوجه شدیم بیش از 70 ورزشکار از 27 کشور درگیر این موضوع شده ‌اند که نارضایتی های بسیاری را نیز موجب شد که فدراسیون بین المللی به دلیل کثرت موارد، تصمیم گیری در این زمینه را به هیئت رئیسه واگذار کرد.


دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: در پی افزایش اعتراض ها که حتی رسانه ها نیز آن را منعکس کردند و تصمیم فدراسیون بین المللی، در جلسه هیئت رئیسه موضوع مورد بررسی قرار گرفت که جمع بندی نهایی بر این گرفته شد تا اصلاحی در این زمینه صورت نگیرد و هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی بر سر موضع خود ماند.


محسن بیرانوند اظهار داشت: با تمام تلاشی که در عشق آباد صورت گرفت، فدراسیون جهانی بر تصمیم خود اصرار داشت. به هر حال، تغییرات ترکیب تیم ملی نیز توسط سرمربی به صورت اجباری صورت گرفت و نفراتی را که روی آنها حساب کرده بود، به یک باره از دست داد و با این وضعیت مواجه شد که اکنون مجبوریم با هشت ورزشکار وارد مسابقات شویم.

دیدگاه‌ها