کد خبر : 1565985 | 12 آبان 1397 ساعت 18:05 | 60.9K بازدید | 0 دیدگاه

ایده جالب ژاوی برای جذاب تر شدن فوتبال

ستاره سابق بارسلونا که چند سالی است برای السد قطر بازی می کند تیم محبوبش را شایسته کسب سه گانه می داند.

ایده جالب ژاوی برای جذاب تر شدن فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، او به عنوان بازیکن بارسلونا توانست 4 عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ را تجربه کند و از زمانی که بارسا را ترک کرد، بلوگرانا دیگر موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها نشده است.

 

 

1351073

 

 

ژاوی در مصاحبه با رادیو کاتالونیا گفت:« بارسا امسال تیمی در اختیار دارد که می تواند فاتح سه گانه شود. البته هدف اول، لیگ قهرمانان است. این هدف نباید به عنوان یک وسواس مطرح شود ولی سه قهرمانی متوالی رئال در لیگ قهرمانان باعث شده تا موفقیت در این جام برای باشگاه و هواداران تبدیل به یک مورد اورژانسی شود. هضم هت تریک رئال سخت بود و همین باعث شده تا فشار روی بارسا بیشتر شود. شاید اگر رئال در این سه سال قهرمان نمی شد، تا این اندازه وسواس برای قهرمانی چمپیونزلیگ در بارسلونا را شاهد نبودیم.

در بارسلونا نمی توان بی نظمی های رئال در نتیجه گیری را داشت. بارسا سال گذشته لالیگا و کوپا دل ری را پس از پیروزی در بازی های متعدد کسب کرد اما به دلیل شکست از رم در لیگ قهرمانان، لقب ناکام را به این تیم دادند. برعکس، رئال مادرید موفق ترین تیم فصل لقب گرفت.»

 

ژاوی در مورد دشوار تر شدن فوتبال گفت:« فوتبال سال به سال سخت تر می شود. تیم ها دفاعی تر می شوند و فضاهای خالی اندکی در زمین پیدا می کنید. از نظر من 10 به 10 شدن فوتبال می تواند به جذاب تر شدنش کمک کند.

تیم هایی مثل اتلتیکو با هدایت سیمئونه فوتبال را از جذابیت دور کرده اند. برای سیمئونه احترام زیادی قائل هستم و می دانم که او برای رقابت با بارسلونا و رئال، بهترین راه را انتخاب سبک دفاعی می داند ولی از نظر من، فوتبال یعنی در اختیار داشتن توپ و مالکیت بر حریف. اینگونه خیال خودم به عنوان مربی نیز راحت تر است.»

 

 

دیدگاه‌ها