کد خبر : 1566002 | 12 آبان 1397 ساعت 19:00 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

خوزستانی ها یک رقمی نشدند؛

صنعت نفت 0 - فولاد 0؛ دربی جنجالی و بدون گل

تیم های صنعت نفت و فولاد با تساوی بدون گل در دربی خوزستان فقط به تعداد تساوی ها و کلین شیت های خود اضافه کردند و هیچ سود دیگری نبردند.

صنعت نفت 0 - فولاد 0؛ دربی جنجالی و بدون گل

به گزارش ورزش سه، در دومین روز از هفته یازدهم لیگ برتر تیم های صنعت نفت و فولاد در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند. این دومین دربی استان خوزستان بود که در هفته یازدهم برگزار می شد.

 

تیم صنعت نفت تا قبل از این هفته با 10 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار داشت و فولاد هم با همین تعداد امتیاز تیم دوازدهم جدول رده بندی بود. تیم صنعت نفت در چهار بازی قبلی خود شکستی نداشت و صعود به یک چهارم نهایی جام حذفی هم روحیه مناسبی به شاگردان پائولو سرجیو داده بود. در سمت مقابل اما فولاد با هدایت ایلی استن اصلا وضعیت خوبی نداشت و بسیار ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شده بود. این مربی رومانیایی در فولاد فقط یک پیروزی به دست آورده بود و آن هم در دیدار جام حذفی مقابل مس شهر بابک بود که بازی ساده ای محسوب می شود.

 

هفته یازدهم لیگ برتر


شنبه 12/8/97   ورزشگاه تختی آبادان

 

داور: پیام حیدری          کمک ها: بابک داوری – علی دودانگه – علی صفایی ناظر: حسن کامرانی فر

 

ترکیب صنعت نفت:


شهاب گردان
عقیل کعبی
وفا هخامنش
سیروان قربانی
حسین ساکی
اکبر ایمانی
مصطفی احمدی ( 73 - حامد پاکدل)
کرار جاسم
طالب ریکانی
جعفر سلمانی (46-میلاد جهانی)
رضا جبیره

 

1340626

 

سرمربی: پائولو سرجیو


ترکیب فولاد خوزستان:


احسان مرادیان
پیمان شیرزادی
عبدالله کرمی
میلاد بدرقه
فرزاد جعفری
سینا مریدی
مهرداد هدایتیان ( 66 - رضا میرزایی)
امید صیدالی (94 - مهدی زبیدی)
فرشاد سالاروند
حسن بیت سعید
لوسیانو پریرا ( 78 - هیثم هاشمی زاده)

 

 

سرمربی: ایلی استن

 

 

اخطار:


مهرداد هدایتیان (60) و فرشاد سالاروند (76) و سینا مریدی (82) از فولاد

اکبر ایمانی (76) از صنعت نفت

 

 

اخراج:


فرزاد جعفری (61) از فولاد

حسین بغلانی (90) از صنعت نفت

 

 

شرح بازی:


این دیدار در مجموع بیشتر از اینکه موقعیت گل و هیجان به خاطر مسائل فنی داشته باشد، جنجال در بحث های داوری و حواشی خارج از زمین داشت. از نظر فنی هر دو تیم تقریبا در یک سطح بودند و نمایش جالبی ارائه ندادند. درباره فولاد می توان گفت که عملکرد سرخپوشان در نیمه دوم بهتر از نیمه نخست شد و موقعیت هایی هرچند نصفه و نیمه توسط آنها روی دروازه نفت ایجاد شد. روند بازی صنعت نفت البته کمی پایدار تر از حریف بود و این تیم در هر دو نیمه چند فرصت محدود به روی دروازه حریف ساخت که البته به شکل های مختلف دفع شد. مهم ترین موقعیت صنعت نفت، تک به تکی بود که در اوایل بازی مرادیان به خوبی دفع کرد و در سمت مقابل هم ضربه سر حسن بیت سعید در نیمه دوم که با عکس العمل گردان دفع شد، بهترین فرصت فولاد بود.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 5: پاس در عمق کرار جاسم، رضا جبیره را صاحب توپ کرد و ضربه او در موقعیت تک به تک با واکنش عالی احسان مرادیان همراه شد.

 

دقیقه 19: شوت زمینی فولادی ها از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 

دقیقه 29: این بار فولادی ها از عمق حرکت کردند و فرزاد جعفری صاحب یک موقعیت شد که توپ پس از عبور از دروازه بان، توسط مدافعان از روی خط دروازه برگشت داده شد.

 

دقیقه 44: سانتر صنعت نفتی ها با یک ضربه سر همراه شد و مرادیان توپ را در اختیار گرفت.

 

دقیقه 78: سانتر بازیکنان فولاد به ضربه سر حسن بیت سعید منجر شد که با عکس العمل عالی شهاب گردان به کرنر رفت.

 

دقیقه 91: یکی از ارسال های نفتی ها در حال خطرساز شدن روی دروازه فولاد بود که مرادیان ضربه بازیکنان حریف را مهار کرد.

 

 

در حاشیه:

 

در دقیقه 81 شوت فرشاد سالاروند به دست بازیکن صنعت نفت برخورد کرد و پیام حیدری اعلام پنالتی کرد. اما پس از اعتراض بازیکنان صنعت، داور با کمک خود مشورت کرد و در نتیجه پنالتی را برگرداند.

 

این صحنه اعتراض شدید کادر فنی فولاد را به همراه داشت و باعث شد بازی دقایقی متوقف شود.

 

در دقیقه 90 زمانی که حسین بغلانی آماده ورود به زمین به عنوان یار تعویضی بود، با لحن تندی به داور چهارم گفت که زودتر تابلو را آماده کند. داور چهارم هم همین مسئله را به داور انتقال داد و باعث شد پیام حیدری، حسین بغلانی را قبل از ورود به زمین اخراج کند.

 

 

اتفاق ویژه:


قطعا ویژه ترین اتفاق هایی که در این بازی دیده شد، همان مسائل جنجال ساز داوری بود. هر دو تیم و به خصوص فولادی ها از اوایل زمان بازی نسبت به عملکرد و سوت های پیام حیدری اعتراض داشتند. اما این اعتراض ها در 10 دقیقه پایانی به اوج رسید. مهم ترین صحنه این بازی زمانی بود که شوت فرشاد سالاروند از فاصله ای نزدیک به اکبر ایمانی برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. در این زمان ایمانی بهت زده بود و بقیه بازیکنان صنعت نفت اعتراض شدیدی به داور کردند. پیام حیدری هم ترجیح داد با کمک خود مشورت کند که حاصل این مشورت، برگرداندن پنالتی بود. این تصمیم اعتراض شدید فولادی ها را به دنبال داشت و جر و بحث کادر فنی این تیم لب خط با داوران شکل گرفت.


همچنین در دقیقه 90 هم حسین بغلانی در شرایطی که آماده ورود به زمین به عنوان بازیکن تعویضی بود، از داور کارت قرمز دریافت کرد و اصلا فرصت حضور در بازی را پیدا نکرد. بغلانی با لحن بدی به داور چهارم گفت که زودتر تابلوی تعویض را آماده کند تا تعویض زودتر شکل بگیرد. همین مسئله بود که باعث شد حیدری به او کارت قرمز نشان بدهد.

 


بهترین بازیکن: احسان مرادیان از فولاد


در دیداری که خطرات زیادی روی دروازه ها خلق نشد، مهاجمان و عناصر تهاجمی دو تیم نمره قبولی نگرفتند. در بین نفرات دفاعی هم عملکرد خیلی خوبی در بازیکنان مختلف دیده نشد. اما دروازه بان ها موفق شدند تیم خود را از شکست نجات بدهند. در این میان احسان مرادیان نسبت به همتای خود چشمگیر تر کار کرد. او یک تک به تک عالی را در دقایق ابتدایی بازی دفع کرد و در دقایق پایانی هم موقعیت دیگری را از نفتی ها گرفت. البته گردان هم یک ضربه سر از حسن بیت سعید گرفت که موقعیت خوبی داشت.


در بین سایر بازیکنان هم می توان به مهرداد هدایتیان، میلاد جهانی و تا حدودی عبدالله کرمی اشاره کرد که روز نسبتا خوبی را سپری کردند.

 

خلاصه دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان

دیدگاه‌ها