کد خبر : 1566632 | 15 آبان 1397 ساعت 10:42 | 34.7K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای دیلی‌میل بعد از انتشار گزارش اشپیگل:

خلافکارهای اصلی بایرن و یوونتوس هستند نه سیتی

این روزها موج انتقادها از منچسترسیتی و مالک ثروتمندش شیخ منصور بار دیگر و به خصوص با اظهارات اولی هوینس رئیس بایرن مونیخ اوج گرفته است.

خلافکارهای اصلی بایرن و یوونتوس هستند نه سیتی

به گزارش "ورزش سه"، با وجود انتقاد اولی هوینس رئیس بایرن مونیخ از ولخرجی‌های منچسترسیتی و موج انتقادها از شیخ منصور مالک این تیم، روزنامه‌ی انگلیسی دیلی‌میل می‌گوید مقصر اصلی نه منچسترسیتی بلکه قوانین فایننشل فیرپلی یا بازی جوانمردانه‌ی مالی یوفا است که لیگهایی مثل سری آ و بوندس‌لیگا را به نابودی کشانده است.

 

دیلی‌میل می‌گوید در جریان افشاگری اخیر نشریه‌ی آلمانی اشپیگل درباره‌ی منچسترسیتی نکته‌ای وجود دارد که این روزنامه‌ی انگلیسی از آن به عنوان جمله‌ای خنده‌دار یاد می‌کند. جایی که اشپیگل می‌نویسد:" این همان انتقادی است که اولی هوینس رئیس بایرن مطرح کرد وقتی که گفت حکام ابوظبی برای برآمدن از پس بازیکنان بسیار گران منچسترسیتی چاره‌ای جز بیشتر  باز کردن شیر چاه‌های نفت‌شان ندارند".

 

 

1351919

 

دیلی‌میل می‌گوید این حرف را همان هوینسی می‌زند که در سال 2014 اعتراف کرد که 28.5 میلیون یورو فرار مالیاتی داشته و به هفت جرم مرتبط با تقلب مالیاتی محکوم شد و به سه سال و نیم زندان محکوم شد. آیا درست است که چنین شخصی به منچسترسیتی درس اخلاق مالی بدهد؟ اگر سیتی آنطور که متهم‌کنندگانش ادعا می‌کنند حسابهای خود را دستکاری کرده به این دلیل بوده که باشگاه‌های بزرگ اروپایی با همکاری فیفا قانونی حمایت‌گرایانه به کام خود وضع کرده‌اند که به فایننشل فیرپلی معروف است.

 

به ادعای دیلی‌میل، اگر این قانون نبود پروژه‌ی منچسترسیتی مثل سابق به تدریج پیش می‌رفت ولی این قانون تازه مسئولین و مالکین سیتی را مجبور کرده تا تزریق سرمایه به باشگاه را هر چه سریعتر انجام دهند و حتی گاهی در حسابها و صورتهای مالی خود دستکاری کنند.


یوفا همیشه نسبت به دستکاری شدن ارقام قرارداد اسپانسری ابوظبی و باشگاه سیتی مشکوک بوده و حتی این باشگاه را 50 میلیون پوند جریمه کرده است. اتفاقی که برای پاری سن ژرمن که توسط قطر حمایت می‌شود هم افتاده است. دیلی‌میل می‌گوید با وجود این اتهام‌ها شکی نیست که اوج‌گیری منچسترسیتی برای فوتبال انگلیس بسیار مفید بوده، به خصوص حالا که می‌دانیم نسخه‌های جایگزین یوفا چه می‌توانسته باشد.

 

 

1351933

 

 

به ادعای دیلی میلی، قوانین بازی جوانمردانه‌ی مالی تنها به نفع باشگاه‌هایی مثل بایرن مونیخ و یوونتوس عمل کرده، باشگاه‌هایی که لیگ‌هایشان در مسیر افول و مرگ تدریجی قرار دارند. دیلی‌میل می‌گوید انگیزه‌ی مطرح شدن ایده‌ی سوپرلیگ اروپا، ایده‌ای که نشریه‌ی آلمانی اشپیگل اخیراً با انتشار گزارشی جنجالی از آن پرده برداشته بود، این است که لیگها و باشگاه‌های اروپایی دیگر قادر به رقابت با لیگ برتر انگلیس نیستند. این باشگاه‌ها و لیگها به شدت به دنبال منابع مالی و منابع درآمدزایی جدید می‌گردند و برایشان مهم نیست که برای رسیدن به آنها چه چیزهایی را زیر پای خود لگدمال می‌کنند.

 

دیلی‌میل می‌گوید شواهد و مدارک ارائه شده توسط اشپیگل بسیار مهم و جدی است و اگر یوفا حاضر باشد پرونده‌های خود را از نو بازگشایی کند، این افشاگری می‌تواند تبعات بلندمدتی داشته باشد ولی فایننشل فیرپلی یا قوانین بازی جوانمردانه‌ی مالی ایده‌ای مرده و از بین رفته است که همانطور که پیش‌بینی می‌شد تنها به نفع محکم کردن جای پای باشگاه‌های بزرگ چند کشور اروپایی به خصوص در آلمان و ایتالیا عمل کرده است. دیلی‌میل می‌گوید این باشگاه‌های بزرگ هرگز به سهم فعلی خود از درآمدهای فوتبال قانع نیستند و به همین دلیل است که با برپایی جلسات مخفی به دنبال جدا شدن از بدنه‌ی فوتبال اروپا بوده‌اند.

 

دیلی‌میل می‌گوید انتقاد چنین باشگاه‌هایی از منچسترسیتی واقعاً به یک کمدی تراژیک شبیه است و اینکه اولی هوینس به سیتی و فوتبال انگلیس درس اخلاق مالی بدهد جز برای خندیدن به کار دیگری نمی‌آید.

دیدگاه‌ها