کد خبر : 1567557 | 19 آبان 1397 ساعت 09:25 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

روایت روزنامه‌نگار آلمانی از سلتیک‌پارک

شبی که هواداران سلتیک تیم‌ را پیروز کردند

پیروزی 2-1 سلتیک مقابل لایپزیش که در هفته‌ی چهارم لیگ اروپا اتفاق افتاد بدون شک یکی از به یاد ماندنی‌ترین شبهای اروپایی این باشگاه اسکاتلندی در سالهای اخیر بود.

شبی که هواداران سلتیک تیم‌ را پیروز کردند

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌ای که در ورزشگاهی لبالب از تماشاچی برگزار شد و نورافشانی‌های ویژه‌ی مسئولین ورزشگاه خانگی سلتیک در شهر گلاسکو همه و همه باعث شد پیروزی 2-1 سلتیک بر حریف آلمانی یکی از زیباترین مسابقات این فصل لیگ اروپا را رقم بزند. با این نتیجه سلتیک و لایپزیش هر دو شش امتیازی شدند تا برای صعود به عنوان تیم دو این گروه در دو هفته‌ی باقی‌مانده به رقابت تنگاتنگ‌شان ادامه دهند.

 

سلتیک برای امیدوار ماندن به صعود به مرحله‌ی حذفی باید در مقابل لایپزیش به پیروزی می‌رسید و مشخص بود که فضای فوق‌العاده‌ای که هواداران در ورزشگاه خانگی این باشگاه اسکاتلندی به وجود  آورده بودند روی آلمانی‌ها تاثیر خود را گذاشته بود. هر چند لایپزیش که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند با این فضاها بیگانه نیست.

 

لایپزیش تجربه‌ی حضور در ورزشگاه دورتموند و تماشاچیان مشهور این تیم را دارد و از سوی دیگر در رقابتهای اروپایی با سفر به استانبول، جهنم ورزشگاه خانگی بشیکتاش را هم تجربه کرده است. ولی گیدو شفر روزنامه‌نگار ورزشی مشهور آلمانی می‌گوید هیچ کدام از فضاهای عجیبی که لایپزیش در ورزشگاه‌های خارجی با آنها روبرو شده به اندازه‌ی ورزشگاه پارک‌هند شهر گلاسکو عجیب و ترسناک نبوده است.

 

1353052

 

آقای شفر در این باره گفت:" ضمن عذرخواهی از بوروسیا دورتموند و بشیکتاش، باید بگویم باشگاه لایپزیش از زمان شروع به فعالیتش در سال 2009 تا امروز هرگز با فضایی مثل ورزشگاه سلتیک‌پارک و هوادارانی به ترسناکی هواداران سلتیک روبرو نشده بود. شاید به دورتموندی‌ها و بشیکتاشی‌ها بر بخورد ولی واقعیت همین است".


این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه گفت:" هواداران اسکاتلندی نشان دادند شهرت‌ آنها به عنوان متعصب‌ترین هواداران دنیا بی‌دلیل نیست. آنها پسران سبزپوش‌ خود را 94 دقیقه تشویق کردند و با فشار آنها بود که سلتیک توانست لایپزیش را شکست دهد. در تک‌تک دوئل‌ها، کرنرها و هر حرکتی که در بازی اتفاق می‌افتاد فشار تماشاچی‌ها بود که حرف اول را می‌زد".

 

1353050

 

شفر در ادامه گفت:" بلیط‌های بازی سلتیک مثل طلا دست به دست می‌شد و هوادارانی بودند که حاضر بودند 10 برابر برای خرید بلیط و وارد شدن به استادیوم پول بدهند. بلیط‌هایی که رویش نوشته شده بود سلتیک: باشگاهی که مثل هیچ باشگاه دیگری نیست".

 

دیدگاه‌ها