کد خبر : 1567565 | 19 آبان 1397 ساعت 10:03 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

بحران ما به خاطر بزرگی ماست

مولر:بایرن متحد و عالی است،دورتموند را می‌بریم

بایرن مونیخ، قهرمان فصل پیش بوندس‌لیگا روز شنبه (امروز) با بوروسیا دورتموند بازی خواهد کرد. آنها در حالی در زیگنال ایدونا پارک به میدان می‌روند که چهار امتیاز کمتر از دورتموند کسب کرده‌اند.

 مولر:بایرن متحد و عالی است،دورتموند را می‌بریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، توماس مولر، بازیکن بایرن در مصاحبه‌ای با سایت رسمی بوندس‌لیگا گفته که این تیم می‌تواند برنده این دیدار باشد.


 
می‌گویند همیشه بازی بعدی، مهم‌ترین بازی است. بازی بعدی شما که با دورتموند است چقدر مهم است، به‌ویژه با توجه به جایگاه‌تان در لیگ؟


 بازی با دورتموند برای بایرن همیشه خاص است. دورتموند در پنج، شش، هفت، هشت سال گذشته رقیب اصلی بایرن مونیخ بوده است. از وقتی که در این تیم بوده‌ام، آنها همیشه رقیب اصلی ما بوده‌اند و همیشه بیشترین فشار را بر ما آورده‌اند. شنبه هم همین می‌شود. البته اوضاع در سال‌های اخیر کمی متفاوت شده‌ است. کم پیش آمده زمانی که در خانه دورتموند بازی می‌کنیم از آنها کمتر امتیاز داشته باشیم. به همین دلیل است که این بازی خاص و برای ما مهم است.


آیا به نظرت اوضاع فعلی جدول باعث می‌شود فشار بیشتری روی بایرن باشد؟


 فشار روی ما که همیشه خیلی زیاد است، صرفنظر از اینکه شرایط چطور باشد. فصل گذشته، در اکتبر هم پنج امتیاز عقب بودیم ولی توانستیم اوضاع را برگردانیم. این کاری است که می‌خواهیم امسال انجامش بدهیم. البته دورتموند در این بازی جا دارد که نتیجه ضعیف‌تری بگیرد و همچنان در صدر جدول بماند اما ما فرصتی عالی داریم که فاصله را با آنها کاهش بدهیم و سپس به اردوی تیم‌های ملی‌مان برویم.


تو با هیچ تیمی به اندازه دورتموند بازی نکرده‌ای. این بازی برای تو از نظر شخصی چه معنایی دارد؟


 همانطور که قبلا گفته‌ام، از زمانی که بازی در تیم اصلی بایرن را آغاز کردم، دورتموند رقیب اصلی ما بوده است. این بازی بین دو تیم همیشه خاص است. این بار حتی خاص‌تر است و کل آلمان بازی را تماشا خواهند کرد. حتی در سطح بین‌المللی هم این بازی بسیار مهم است، به‌ویژه که اوضاع در جدول اینگونه است. این بازی جذابی برای طرفداران بوندس‌لیگا در سراسر دنیا است.


تو دهمین سال حضورت در بایرن را می‌گذرانی و از یک بازیکن جوان تبدیل به چهره‌ای کلیدی در تیم شده‌ای. سبک تو در این مدت چه تغییری کرده است؟


 سخت بتوان در این باره نظر داد. فوتبال البته به‌صورت پایه‌ای تغییر کرده است. برایم سخت است که از خودم بگویم. پیش‌تر، ما عمل‌گرایانه‌تر بازی می‌کردیم و ارسال بلند توپ کاری طبیعی بود، نه اینکه از سر اضطرار باشد. فرهنگ فوتبال از نظر شیوه انجام بازی هم بی‌تردید بهتر شده است. سرعت بازی هم افزایش یافته و نبردهای رودرروی بازیکنان دارد مهم و مهم‌تر می‌شود.


تو در هر بازی به‌صورت میانگین 12 کیلومتر حرکت می‌کنی و بیشترین پوشش زمین را در میان بازیکنان بایرن داری. همچنین نیمی از تکل‌هایی که می‌زنی موفقیت‌آمیز است.


 در نهایت، اگر احساس مسوولیت بیشتری درباره تیمتان داشته باشید، سبک بازی‌تان را تغییر می‌دهید تا بتوانید بیشتر در خدمت تیم باشید. شما دیگر بی‌صبرانه نمی‌دوید تا گل بعدی را بزنید. شما احساس مسوولیت می‌کنید که تیم نتیجه خوبی بگیرد. من خودم را یک هافبک می‌دانم و در آن نقطه از زمین، باید تکل‌های موفق زیادی داشته باشید. در ابتدای دوران فوتبالم، این کارها را سایر بازیکنان انجام می‌دادند و من آزادی عمل بیشتری در حملات داشتم. از این نظر، شاید اوضاع تغییر کرده است اما به جز آن، تلاش می‌کنم که در هر بازی مانند همیشه بازی کنم اما البته دوره‌هایی هست که گل‌های زیادی می‌زنید و دوره‌هایی هم هست که گل‌های زیادی به ثمر نمی‌رسانید.


اوضاع بایرن در حال حاضر چگونه است؟


 تیم متحد است. ما خیلی عالی با هم جور می‌شویم. همیشه هم همین بوده است. حالا هم طبیعی است، چون ما شش سال پیاپی است که قهرمان بوندس‌لیگا می‌شویم و حالا که به مشکل برخورد کرده‌ایم، مشکلات ما را بزرگ کرده و خبرش را در سراسر دنیا منتشر می‌کنند. تعداد بسیار اندکی از خبرهایی که منتشر می‌شود درباره اتفاقات داخل میدان است اما ما می‌توانیم به هواداران این اطمینان را بدهیم که سخت می‌جنگیم و تمام تلاش خود را با تمام وجود انجام می‌دهیم. ما مطمئن هستیم که می‌توانیم دورتموند را در ورزشگاه خانگی‌اش ببریم.


منبع: سایت بوندس‌لیگا

 

دیدگاه‌ها