کد خبر : 1567580 | 19 آبان 1397 ساعت 10:39 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولین کلاسیکر فصل به کام دورتموند یا بایرن؟

اولین کلاسیکر فصل به کام دورتموند یا بایرن؟

برای اولین بار بعد از سالها در آستانه‌ی دیدار بایرن مونیخ و دورتموند که در آلمان به کلاسیکر معروف است، زردپوشان دورتموند برای پیروزی در این بازی مدعی‌تر به حساب می‌آیند.

اولین کلاسیکر فصل به کام دورتموند یا بایرن؟

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ که همیشه به عنوان غول بزرگ بوندس‌لیگا به حساب می‌آمده امسال دچار ضعف شده و در عین حال بوروسیا دورتموند در فصل جاری چنان موفق ظاهر شده که توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد. بایرن در حال حاضر با تفاضل گل در رتبه‌ی سوم جدول ایستاده و چهار امتیاز کمتر از دورتموند دارد. در صورت پیروزی دورتموند، اختلاف 7 امتیازی این دو تیم، بزرگترین اختلاف دو تیم از فصل 2011-2012 خواهد بود.

 

بایرن مونیخ در فصل جدید بسیار بی‌نظم و آشفته ظاهر شده. رهبران و مسئولین ارشد باشگاه در مقابل کوچکترین تحریکات رسانه‌ای بارها کنترل خود را از دست داده‌اند و سرمربی جدید بایرن، نیکو کوواچ با شورش و نافرمانی بازیکنانش در رختکن مواجه است. ولی یک پیروزی در مقابل صدرنشین جدول در این بازی مهم می‌تواند کشتی طوفان‌زده‌ی کوواچ و شاگردانش را به آبهای آرام برگرداند ولی شکست به احتمال زیاد حتی ممکن است به اخراج او بینجامد.

 

1353099


در مورد بازیکنان مصدوم، دورتموند مارسل اشملزر را مسلماً در اختیار نخواهد داشت و حضور عبدو دیالو و رومن بورکی هم با تردید مواجه است. از سوی دیگر بایرن هم تیاگو، تولیسو، کومان و روبن را قطعا در اختیار نخواهد داشت و حضور خامس رودریگز در میدان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

در مورد ترکیب دورتموند سوالی اصلی این است که آیا بورکی می‌تواند به میدان برود یا نه. هیتز تا اینجا برای دورتموند خوب بازی نکرده ولی بورکی امسال نشان داده که درون دروازه‌ی دورتموند یک دروازه‌بان نخبه است. عدم حضور بورکی می‌تواند برای دورتموند فاجعه‌بار باشد. دورتموند در خط دفاعی به احتمال زیاد از لوکاس پیشک، رافائل گوریرو، مانوئل آکانجی و دن‌اکسل زاگادو استفاده خواهد کرد. با توجه به قدرت خط تهاجمی بایرن مونیخ، خط دفاعی زردپوشان در بازی امشب نقش مهمی به عهده خواهد داشت.


در خط میانی هم ویتسل به احتمال زیاد در کنار دلینی یا ویگل بازی خواهد کرد. البته ویگل احتمالاً از سوی لوسین فاور به میدان فرستاده می‌شود چرا که او کمتر از دلینی مرتکب اشتباه می‌شود و در مقابل بایرن، هر چه اشتباه در خط میانی کمتر باشد برای دورتموند بهتر است. در جلوی زوج ویتسل و همکارش، فاور احتمالاً از گوتزه استفاده خواهد کرد چرا که او نشان داده می‌تواند در بازی‌های بزرگ به خوبی بازی کند و قصد دارد با درخشش مقابل بایرن از باشگاه سابقش انتقام بگیرد.

 

در جناحین هم استفاده از سانچو و مارکو رویس تنها گزینه‌های منطقی لوسین فاور به نظر می‌رسد. رویس در فصل جاری بهترین بازیکن دورتموند بوده و سانچو هم درخشش فوق‌العاده‌ای در این تیم داشته در نوک حمله هم بدون شک فاور از پاکو آلکاسر مهاجم اسپانیایی‌ای که در این فصل برای زردپوشان بی‌نظیر کار کرده استفاده خواهد کرد.


اما در بایرن مونیخ نویر درون دروازه خواهد ایستاد. روزنامه‌ی بیلد در مطلبی که درباره‌ی ترکیب احتمالی بایرن در بازی کلاسیکر منتشر کرده، اعلام کرده که کارشناسان این روزنامه روی حضور قطعی هوملس، آلابا، گورتزکا، کیمیچ، سوله و لواندوفسکی به توافق رسیده‌اند ولی در مورد دیگر بازیکنان بایرن اختلاف نظر دارند. چشم امید بایرنی‌ها در بازی امشب به لواندوفسکی دوخته شده و دورتموندی‌ها هم می‌دانند که بیشتر از هر کس دیگری باید از او بترسند. چرا که با وجود ضعف بایرن در فصل جاری، لواندوفسکی در گلزنی عملکرد خیلی خوبی داشته.

 

بایرن به احتمال زیاد ابتدای بازی عقب خواهد نشست و تلاش خواهد کرد خود را از دست پرس سنگین دورتموند رها کند و اگر دورتموند نتواند در مقابل بایرن مثل بازی‌های قبلی خود درخشان ظاهر شود این احتمال وجود دارد که بایرن که این بازی برایش حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت، حتی حاکم توپ و میدان شود. از سوی دیگر حتی یک فرصت برای رویس، سانچو و پاکو آلکاسر کافی است تا دورتموند به گل برسد. ترسناک‌ترین موقعیت برای دورتموند این است که بایرن بتواند از پرس سنگین زردپوشان فرار کرده و لواندفوسکی را با زاگادو مدافع دورتموند در موقعیت تک به تک قرار دهد. چرا که با وجود بازی‌های خیلی خوب زاگادو در این فصل، او در هفته‌های اخیر چندین بار در محوطه‌ی جریمه به حریف پنالتی داده و لواندوفسکی هم پنالتی‌گیر قهاری است.

 

دیدگاه‌ها