کد خبر : 1567641 | 19 آبان 1397 ساعت 13:38 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

قرار نبود استنلی کی روش در ایران بماند!

وضعیت جالب ستاره لیگ در ابتدای حضور در ایران

صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر اکنون به یک ستاره بی چون و چرا در فوتبال ایران بدل شده است. او فصل گذشته و در ابتدای حضور در ایران به دلیل مشکلات مربوط به مجوز بازی، باید از جمع ذوبی ها خارج می شد.

وضعیت جالب ستاره لیگ در ابتدای حضور در ایران

به گزارش "ورزش سه"، فوروارد بلند قامت برزیلی سپاهان که هم اکنون صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است و به تنهایی به اندازه دو تیم استقلال و پرسپولیس برای سپاهانی ها گل زده است می تواند یکی از ارکان موفقیت این تیم در پایان فصل و شاید حتی قهرمانی زردهای اصفهانی برای ششمین بار متوالی باشد.


نکته جالب اما در مورد استنلی کی روش توجه به روزهای ابتدایی حضور این بازیکن در ایران و در فصل گذشته و با پیراهن ذوب آهن برمی گردد. روزهایی که او نتوانست مجوز بازی بگیرد و چند هفته با تشخیص سازمان لیگ و قوانین داخلی فوتبال ایران از مسابقات بیرون ماند.


سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن در همان ایام با حضور دائم در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و حتی تلاش برای تغییر در آیین نامه نحوه حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران با توجه به عضویتش در هیات رییسه سازمان لیگ، همه توان خود را به کار گرفت و با استفاده از قوانین و راهکارهایی سازمان لیگ را متقاعد کرد تا استنلی کی روش بتواند در لیگ ایران به میدان برود.

 

1352982


در همان روزها دیپلماسی ویژه مدیران ذوب آهن برای حضور استنلی از یک سو و توجه به این چالش که اصلا او در ایران جواب می دهد یا خیر؟ از سوی دیگر سبب شده بود تا حاشیه های پیرامون ذوب آهن در نزدیک یک ماه، کلاً در ارتباط با استنلی باشد.


البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که امیر قلعه نویی هم به شدت از سازمان لیگ و برنامه تلویزیونی که مسئله دریافت مجوز بازی استنلی را پررنگ کرده بودند گله مند بود و تا پایان فصل بر این نکته تاکید کرد که اگر برزیلی تیمش زودتر به میدان می رفت ذوب آهن از این حیث نفع بیشتری می برد.


و حالا همان بازیکنی که حضورش در لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار داشت و در ابتدای حضور در ایران و بازی کردن او با قوانین حضور بازیکنان خارجی در لیگ در تناقض بود به ستاره فعلی سپاهان و ستاره فصل گذشته ذوب آهن بدل شد که البته سبزهای اصفهانی با توجه به رقم قرارداد قابل ملاحظه اش نتوانستند او را در فصل جدید در جمع نفراتشان حفظ کنند.

دیدگاه‌ها