کد خبر : 1567887 | 20 آبان 1397 ساعت 10:49 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

چهارم یا هشتم فرقی نمی‌کرد؛ می‌خواستم مدال بگیرم

داودی: ۲۴۵ کیلو را در تمرینات هم نزده بودم!

وزنه بردار دسته فوق سنگین ایران بعد از کسب عنوان هشتمی جهان وعده داد سال آینده برای کسب مدال تلاش کند.

داودی: ۲۴۵ کیلو را در تمرینات هم نزده بودم!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۸ با برگزاری رقابت های دسته فوق سنگین به ایستگاه پایانی رسید. برخلاف هر سال این بار ایران امیدی برای کسب مدال و به دست آوردن عنوان قویترین مرد جهان نداشت. لاشا تالاخادزه خیلی راحت به ۳ مدال طلای دسته فوق سنگین رسید و علی داوودی هم با عملکرد نسبتا مناسب در اولین سال حضورش در مسابقات جهانی بزرگسالان هشتم شد.


این وزنه بردار ۱۹ ساله ایرانی درباره نتیجه ای که در اولین حضورش در رقابت های جهانی بزرگسالان گرفت، اظهار داشت: تمرینات خیلی خوبی را در تیم بزرگسالان داشتم و فکر می‌کنم حضورم در این مسابقات برای من تجربه خیلی خوبی به حساب می‌آید. در حرکت دوضرب وزنه‌های 242 و 245 کیلوگرم را در تمرینات مهار نکرده بودم؛ اما برای کسب مدال این وزنه‌ها را در مسابقه انتخاب کردیم و اگر من موفق به مهار وزنه 245 کیلوگرم می‌شدم، رکورد تمریناتم را 18-17 کیلو افزایش داده بودم.


وی ادامه داد: در حرکت دوضرب مقداری سرگیجه داشتم و باعث شد بدنم خالی کند. ان‌شاالله برای مسابقات بعدی بیشتر کار خواهم کرد و نتیجه بهتری خواهم گرفت. در این مسابقات نیز همه توانم را گذاشتم تا نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم. امسال گذشت؛ اما سال آینده همه تلاشم برای کسب مدال است.


قهرمان جوانان جهان در خصوص اینکه در حرکت دوضرب نیز می‌توانست رکورد جوانان جهان را به نام خودش ثبت کند؛ اما وزنه‌های بسیار سنگینی را در حرکات دوم و سوم انتخاب کرد، گفت: وزنه 242 کیلوگرم به دلیل سرگیجه از دستم افتاد و بعد از آن دیگر هدفم این بود که بتوانم در دو ضرب مدال کسب کنم و برای همین برای مهار وزنه 245 کیلوگرم اقدام کردم. چون اگر چهارم می‌شدم یا هشتم دیگر فرقی نمی‌کرد و می‌خواستم فقط با کسب مدال دل مردم را شاد کنم .


داودی در پایان درباره نتیجه تیمی ایران گفت:توانستم با یک تیم جوان و البته ناقص در این مسابقات روی سکو برویم. این خیلی ارزشمند است و انشاالله تلاش می‌‌کنیم سال آینده رتبه بالاتری نیز کسب کنیم.

 

1353638

دیدگاه‌ها