کد خبر : 1568001 | 20 آبان 1397 ساعت 14:40 | 29.1K بازدید | 0 دیدگاه

نیکان اسپورت: رفتار هواداران پرسپولیس جنتلمنانه بود

وبسایت نیکان اسپورتس ژاپن در مطلبی از رفتار فوق العاده هواداران پرسپولیس در جشن قهرمانی کاشیما تقدیر به عمل آورده است.

نیکان اسپورت: رفتار هواداران پرسپولیس جنتلمنانه بود

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس شب گذشته در خانه میزبان کاشیما بود تا شکست 2-0 دیدار رفت را جبران کند ولی بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کاشیما در مقابل 100 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه، جام را بالای سر ببرد. اما رفتار بسیار خوب هواداران پرسپولیس با کاشیمایی ها، باعث شده تا نشریات ژاپن به تمجید از این هواداران بپردازند.


در مطلب نیکان اسپورت که به قلم ایمامورا کنیتو نوشته شده، آمده:" تجربیات متفاوتی در ورزشگاه آزادی به دست آمده ولی روز گذشته، 100 هزار هوادار ایرانی چه واکنشی به قهرمانی کاشیما داشتند؟ سال 1999، جوبیلو ایواتا که قهرمان رقابت های آسیا شد، در این ورزشگاه به میدان رفت و در آن زمان، رگبار سنگ و گوجه فرنگی بود که از روی سکوها به سمت زمین می‌آمد.

 

 

 


پس از گذشت 20 سال، شور و شوق هواداران تغییری نکرده و آنها با نشان دادن اعداد 3 و 4، افتخارات گذشته تیمشان را یادآوری می‌کنند. ولی اقدامات آنها، غیرمنتظره بود. در پایان بازی، تشویق ها شروع شد که انگار کاشیما در حال تشویق شدن بود. البته صدای سوت‌های اعتراضی هم شنیده می‌شد ولی  خیلی سریع در تشویق غرق می‌شود. رفتار پرسپولیسی ها مثل جنتلمن ها بود.


این رفتار از پیش از بازی شروع شد. تصویر بازیکنان کاشیما روی اسکوربورد نقش میبست. در ژاپن در چنین شرایطی، تیم حریف هو می‌شود ولی روز گذشته خبری از این موضوع نبود. با شروع بازی، ووزلا ها شروع کردند به ایجاد سر و صدایی بسیار بلند. من حتی نمی‌توانستم صدای کسی که در صندلی کنارم نشسته بود را بشنوم. با این حال، به نظرم این کار تاثیر چندانی نداشت. نمی‌دانم ووزلا برای هو کردن استفاده می‌شود یا نه ولی خیلی هم در تشویق تیم موثر نبود. با این حال این بازی عجیب بود.


برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس گفت:" من از تمام مردم، از هواداران که در طول بازی و پس از آن تشویق کردند تشکر می‌کنم." تاکشی اویوا، سرمربی کاشیما نیز گفت:" من از اینکه به ایران آمدم و با چنین برخورد گرمی روبرو شدم، هم در هتل و هم در اتوبوس، هم در ورزشگاه و حتی مسئولین امنیتی خیلی خوب با ما برخورد کردند و من از آنها خیلی خیلی ممنونم."


در حقیقت نیروهای پلیس ایران سخت گیر هستند. با اینکه ژاپنی ها از وقتی که برای ورود به استادیوم تعیین شده بود دیرتر رسیدند ولی آنها از ما محافظت کردند. وقتی به سمت اتاق خبرنگاران می‌رفتم، چندین پلیس من را احاطه کردند تا برخورد مستقیمی با هواداران نداشته باشم. پیش از بازی، هواداران ایرانی عدد 3 و 4 را به رسانه ها نشان می‌دادند و هواداران ایرانی که با من برخورد داشتند، به من تبریک می‌گفتند. من هم با لبخند دست می‌دادم. تصویر ایران در ذهن من پس از این بازی تغییر کرد."

 

دیدگاه‌ها