کد خبر : 1568031 | 20 آبان 1397 ساعت 17:34 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

در واکنش به حاشیه ساز اصفهانی

رجب زاده: اصفهانی‌ها رنگارنگ را خوب می‌شناسند

ذوب آهن در هفته های اخیر نتیجه نگرفته است و شرایط این تیم به نحوی پیش رفته است که در نیمه پایین جدول، جایی که هیچکس انتظارش را نداشت، در آرزوی کسب یک پیروزی به سر می برد.

رجب زاده: اصفهانی‌ها رنگارنگ را خوب می‌شناسند

به گزارش "ورزش سه"، در کنار نتایج این تیم، حواشی مطرح شده در ارتباط با کیفیت کادر فنی ذوب آهن باعث شد تا به سراغ مهدی رجب زاده بازیکن بزرگ تاریخ ذوب آهن و مربی فعلی این تیم برویم.


خوب نتیجه نگرفته ایم


مهدی رجب زاده در ارتباط با نتایج ذوب آهن در لیگ برتر و به خصوص بازی تراکتورسازی عنوان کرد: ما لیگ را خوب شروع کردیم ولی برخی مسائل باعث شد نتوانیم روند خوب خود را ادامه دهیم. شاید خودمان خوب برای لیگ آماده نشدیم و از طرفی داوری ها، مصدومیت ها و البته برخی مسائل مالی نیز باعث شد از روند خوب که شروع کردیم فاصله بگیریم. متاسفانه دلایلی هم باعث شده نتوانیم به روزهای خوب خود برگردیم و دفاعی هم از بابت نتایج نداریم. البته این نکته را می خواهم بگویم که همه تیمهای جهان ممکن است دچار تزلزل در نتیجه شوند. کافی است به بایرن، رئال، موناکو و منچستر در همین فصل نگاه کنید که به مشکل خورده اند. ما اکنون برای چهارمین فصل متوالی به عنوان نماینده ایران درلیگ قهرمانان آسیا حاضر هستیم و این موفقیتی است که بسیاری از باشگاهها در ایران آرزوی آن را دارند. ما در سه فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا دو بار به جمع 16 تیم برتر آسیا راه یافته ایم و ممکن است بعد از این همه موفقیت در مقطعی هم ذوب آهن دچار مشکل شود که اکنون شاید آن زمان باشد.


هوادار واقعی ذوب آهن در هر حالی کنار ما هستند


رجب زاده در مورد انتقاد یکی از کارشناسان فوتبال ذوب آهن که گفته بود رجب زاده بی تجربه است و انتقاداتی علیه او مطرح کرده است نیز گفت: من اول به جمله معروف اشاره می کنم که می گوید افرادی که در شکست همراه ما نیستند، حق ندارند در دوران خوشحالی نیز کنار ما باشند. ذوب آهن در چهار فصل اخیر کارهای بزرگی انجام داده است که خیلی از باشگاهها حسرت آن را دارند. نایب قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی جام حذفی، قهرمانی سوپرجام فصل و دو بار صعود از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا اتفاقاتی است که به مذاق خیلی از آدمهایی که خودشان را به ذوب آهن می چسبانند، خوش نیامده است. آنها آنقدر در این چند سال موفقیتهای ذوب آهن را دیده اند و حالشان از این موضوع بد شده است که این روزها که ما چند نتیجه بد گرفته ایم فکر می کنند به رویایشان رسیده اند.


من خودم به چشم دیده ام که این افراد آرزوی باخت ذوب آهن را داشتند و حالا که چند نتیجه به ضرر ذوب آهن بوده است خودشان را نشان می دهند، در فضای مجازی بسیار پررنگ ظاهر می شوند و انگار به آرزویشان رسیده اند. ما هواداران واقعی ذوب آهن را با همه وجود احساس می کنیم. آنها در تمرینات هر روز ظاهر می شوند، در سطح شهر اصفهان ما را می بینند و به ما امیدواری می دهند و تمام قد کنار تیمشان هستند. انتظارشان بالاست که حق هم دارند ولی با تمام وجود و مثل یک فوتبال شناس واقعی و عاشق ذوب آهن کنار ذوب آهن هستند. در مقابل این افراد، چند نفری هستند که منتظر امروز بودند که ما چند باخت بدهیم و به دنبال منافع خود باشند. یکی از همین افراد همانی است که ادعای ذوبی بودن می کند ولی هر بارها بین ذوب آهن و سپاهان در رفت و آمد بوده است، در کارنامه اش هیچ چیز وجود ندارد جز پشت سر این و آن حرف زدن، تا وقتی هست همه چیز خوب است و تا نیست شروع می کند به کثیف ترین کارها. مطمئنا این نانی که برخی از این افراد در می آورند ارزش خوردن ندارد چون راهشان کثیف است. آحاد هواداران ذوب آهن این فرد را می شناسند و می دانند که بوده و چه کرد؟!


افتخار می کنم به ذوبی بودنم


رجب زاده در پاسخ به این سوال که گفته می شود، یکی از همین افراد گفته است شما اصفهانی نیستی و ذوبی هم نیستی گفت: دوران فوتبال و کارنامه فوتبال من در ذوب آهن و تیم ملی مشخص است. من ذوب آهن را مثل بعضی افراد برای فرار از بیکاری انتخاب نکردم.من پیراهن سبز ذوب آهن را با عشق انتخاب کردم. هر فصل از باشگاههای بزرگ ایران پیشنهاد داشتم ولی همیشه انتخاب اول و آخرم ذوب آهن بوده است. رکوردار گل در فوتبال ایران هستم و افتخار می کنم این رکورد به نام باشگاه ذوب آهن ثبت شده هاست. من اهل استان فارس هستم ولی افتخار می کنم که عاشق اصفهان هستم و مردم این شهر اینقدر به بنده لطف دارند. هر جای این شهر برای من خاطره است و لطف مردم اصفهان برای من سند افتخار، بچه های من در اصفهان بزرگ شده اند و همه زندگی من در این شهر زیباست. مگر علی کریمی یا کریم باقری در پرسپولیس، تهرانی هستند، مگر بازیکنان کهنه کار دیگر در اروپا که سعی کرده اند پیراهن یک تیم را بپوشند مثل رایان گیگز در منچستر اصلا انگلیسی و اهل منچستر است، مگر مهدی کیانی که زمانی در تراکتور یک اسطوره بود تبریزی و آذری بود، مگر هادی عقیلی که محبوب سپاهانی هاست اصفهانی است! ذوب آهن اگر ذوب آهن است به خاطر هواداران فهیم و مردم بزرگی است که ذوب آهن را به خوبی می شناسند و افرادی که فقط بر اساس منفعیت رفتار می کنند و دائم رنگ عوض می کنند را به خوبی می شناسند.


این روال همه باشگاههای جهان است


رجب زاده در پاسخ به این سوال که انتقادی در مورد حضور شما در کادر فنی صورت گرفته است، گفت: من فقط یک نکته را اشاره کنم که این افراد فصل گذشته در روزهای ابتدای فصل راجع به قلعه نویی و در فصول قبل تر بعد از هر باخت در مورد یحیی گل محمدی، مجتبی حسینی و در سالهای پیش تر راجع به مربیان پیشین شروع به نوشتن اس ام اس به مدیران کارخانه، مسوولین استانی و کشوری و صدور شب نامه می کردند. آنها کارشان همین است ولی خوشبختانه مدیران بالغ هستند و همیشه با تدبیر راجع به شناسایی انسانهای چند رنگ، واکنش نشان داده اند. البته آنها بعضا در مقطعی توانسته اند به هدفشان که خیانت به ذوب آهن است، دست یابند ولی در بلند مدت وقتی مردم کارنامه خالی آنها را می بینند، رفتارشان را رصد می کنند و خوب را از بد تشخیص می دهند. همین می شود که هیچگاه مورد اعتماد نیستند چون کیفیت ندارند و در دورانی که در فوتبال بوده اند جزو نابودی همه امید کودکان با استعدادی که خانواده هایشان با نهایت علاقه آنها را راهی آکادمی ها کرده اند هیچ به یادگار نگذاشته اند.


برای نابودی ذوب آهن به ریشه اش می زنند


متاسفانه من جمله ای را شنیدم که خیلی ناراحت شدم. آقایی که می گویید در رده های پایه ذوب آهن بی اخلاقی است؟! دقیقاً با استناد به کدام رفتار این حرف را می زنید؟! چرا مردمی که با یک دنیا امید پای به این باشگاه بزرگ می گذارند تا فرزند دلبندشان را برای رویاهایش حمایت کنند اینگونه با شوک روبرو و دل این همه خانواده را خون می کنید؟! اگر مستندی دارید چرا ارائه نمی فرمایید، تا ارگانهای زیربط ورود کند و اگر ندارید چرا برای اهداف ناخیر خود اینگونه جامعه نیازمند نشاط و ورزش را نگران می کنید؟! شما که خود سالها مسوول رده های پایه ذوب آهن بوده اید و بسیاری از مربیان شخیص و فهیم حال حاضر رده های پایه ذوب آهن را خود شما به ذوب آهن آوردید، چگونه صداقت و شرافت این همه مربی زحمتکش رده های پایه را زیر سوال می برید؟! چگونه به خود اجازه می دهید نیم قرن ریشه باشگاه ذوب آهن که همواره به جوانمردی و اخلاق مشهور بوده است، با یک جمله تحت الشعاع قرار دهید؟!


لیگ قهرمانان آسیا و ادامه لیگ برتر روبروی ماست


رجب زاده در پایان در مورد ادامه رقابتهای این فصل گفت: ما امتیازات مهمی را از دست دادیم که آخرینش همین بازی تراکتورسازی بود ولی امیدواریم که بتوانیم در لیگ سرو سامانی به وضعیت خود بدهیم و در لیگ قهرمانان آسیا نیز بتوانیم با قدرت ظاهر شویم. ما در فصول گذشته هم فصل را بد شروع کردیم و خوب به پایان بردیم و در این فصل نیز همه توان خود را به کار می گیریم. به اعتقاد من یکی از اشتباهات ما این بود که خیلی بر روی قهرمانی پیش از شروع فصل تاکید کردیم و وقتی چند نتیجه بد گرفتیم دلسردی زیادی بر روی تیم حاکم شد. من شک ندارم ذوب آهن شرایطش را تغییر می دهد و به شرایط آرمانی می رسد

دیدگاه‌ها