کد خبر : 1568209 | 21 آبان 1397 ساعت 11:51 | 28K بازدید | 0 دیدگاه

بیرانوند - علیپور؛ بی جانشین های پرسپولیس

علیرضا بیرانوند و علی علیپور تنها بازیکنانی بودند که در تمام مسابقات آسیایی تیم پرسپولیس به میدان رفتند.

بیرانوند - علیپور؛ بی جانشین های پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا با کسب مقام دومی برای تیم پرسپولیس به پایان رسید و آن ها موفق شدند سومین نایب قهرمانی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزنند. برانکو ایوانکوویچ در این مسابقات از 21 بازیکن استفاده کرد که به جز بشار رسن و گادوین منشا همگی ایرانی بودند.

 

 

1. علیرضا بیرانوند: 14 بازی (1260 دقیقه)

 

گلر لرستانی تیم پرسپولیس در تمام بازی ها به صورت فیکس در زمین حاضر شد و عملکرد بسیار خوبی هم داشت. او در نیمی از مسابقات موفق به کلین شیت شد اما در 7 بازی دیگر 12 گل خورد و میانگین نزدیک به 2 گل خورده در آن مسابقات را به ثبت رساند. بیرانوند که در فینال هیچ سیوی نداشت، در جایگاه هفتم بیشترین مهارها قرار گرفت و دومین دروازه بان ایرانی در سیو توپ بود.

 

 

 

2. صادق محرمی: 7 بازی (630 دقیقه)

 

صادق محرمی که تا پایان مرحله یک هشتم نهایی با پرسپولیس بود، در آخر بازی ها از نگاه برخی سایت ها در تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. این در حالی رقم خورد که فصل گذشته نیز در تیم منتخب لیگ قهرمانان دفاع راست از تیم پرسپولیس بود. محرمی در اکثر مسابقات نیمکت نشین ماهینی بود اما در بازی هایی که حضور داشت عملکرد قابل قبولی را از خود به ثبت رساند و بدون شک اگر می ماند پرسپولیسی ها در بازی برگشت مقابل کاشیما، توان هجومی بیشتری را از جناح راست ارائه می کردند.

 

 

 

3. شجاع خلیل زاده: 13 بازی (1170 دقیقه)

 

دفاع وسط و اخیرا دفاع راست تیم پرسپولیس تنها یک بازی را از دست داد و در 13 مسابقه دیگر فیکس بود. او 38 خطا انجام داد و خطاکارترین و خشن ترین بازیکنان تیم پرسپولیس لقب گرفت. خلیل زاده که فصل گذشته یک گل مهم در بازی با الاهلی زده بود، این فصل نتوانست گلزنی کند و عملکرد هجومی اش به ارسال 5 پاس کلیدی ختم شد.

 

 

 

4. سیدجلال حسینی: 13 بازی (1170 دقیقه)

 

سیدجلال نیز همچون شجاع خلیل زاده تنها یک بازی را به دلیل محرومیت از دست داد. او که در لیگ قهرمانان قبلی نتوانسته بود بازیکن موثری در حملات باشد، این بار در دیدار با الجزیره و الدحیل ناجی قرمزها شد و نقش خود به عنوان کاپیتان را به بهترین شکل ایفا کرد. حسینی 379 پاس ارسال کرد و دقت پاس 76 درصدی داشت که باید در فصل آینده بهبود یابد. او امیدوار بود جام قهرمانی را بر بالای سر ببرد اما با مقام دومی کار را به اتمام رساند و حالا تلاش خواهد کرد تا در لیگ قهرمانان 2019 به هدفش برسد.

 

 

 

5. بشار رسن: 12 بازی (594 دقیقه)

 

بشار رسن در ابتدای مسابقات بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی در زمین حاضر می شد و تنها در 6 بازی فیکس بود که در 3 تای آن ها نیز تعویض شد. رسن در طول لیگ قهرمانان آسیا 10 پاس کلیدی داشت و 7 دریبل هم زد اما نتوانست گلی زده یا پاس گلی بدهد، شاید اگر خوش شانس بود می توانست در بازی با الدحیل گلزنی کند اما دفاع حریف زحمت گل دوم سرخ ها را در آن مسابقه کشید.

 

 

 

8. احمد نوراللهی: 13 بازی (850 دقیقه)

 

نوراللهی تنها در یک بازی اصلا بازی نکرد و در 13 بازی حضور داشت اما تعداد دقایق بازی اش به 1000 نرسید. نوراللهی با 17 پاس کلیدی یکی از خلاق ترین های آسیا بود و همچنین گل زیبایش به تیم الجزیره می تواند کاندیدای گل سال آسیا باشد. هافبک شماره 8 سرخ ها 15 دریبل داشت و با 19 تکل و 82 درصد تکل صحیح عملکرد خوبی را در دفاع نشان داد.

 

 

 

10. فرشاد احمدزاده: 7 بازی (609 دقیقه)

 

احمدزاده نیز جزو بازیکنانی بود که در تابستان از پرسپولیس جدا شد و علی رغم تاثیرگذاری در موفقیت سرخ ها تا مرحله یک چهارم نهایی، مدال نقره را از دست داد. فرشاد در بازی با الوصل موفق به گلزنی شد تا نقش پررنگش را بیش از پیش نمایان کند.

 

1283237

 

 

11. کمال کامیابی نیا: 12 بازی (1005 دقیقه)

 

کامیابی نیا علی رغم یک بازی کمتر نسبت به نوراللهی، دقایق بازی بیشتری را در زمین حاضر بود. کمال یک گل تاثیرگذار در بازی با الوصل زد و 10 توپ و 30 توپ ربایی هم داشت. وی همچنین 81.8% پاس صحیح را به هم تیمی ها داد که آمار فوق العاده برای یک هافبک دفاعی محسوب می شود.

 

 

 

12. ابوالفضل درویش وند: -

 


13. حسین ماهینی: 10 بازی (862 دقیقه)

 

حسین ماهینی تا بازی برگشت مقابل الدحیل جزو بازیکنان اصلی تیم پرسپولیس بود اما پس از مصدومیت، از ترکیب دور شد و دیگر نتوانست به میدان برود. ماهینی 10 تکل موفقیت آمیز داشت و  به عبارتی در هر مسابقه یک تکل صحیح زد. او همچنین 6 خطا متحمل شد و 6 خطا نیز انجام داد.

 

 

 

15. محمد انصاری: 13 بازی (1149 دقیقه)


دفاع میانی و چپ تیم پرسپولیس که در بازی آخر به شکلی دردآور مصدوم شد، 13 بار برای تیم پرسپولیس به میدان رفت و در تمام این مسابقات نیز فیکس بود. انصاری 11 سانتر صحیح داشت و با دقت سانتر 27.5% کار را به پایان رساند. باتوجه به شدت مصدومیت، او احتمالا بازی های ابتدایی پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2019 را از دست بدهد و باید دید چه زمان به میادین بازخواهد گشت.

 

 

 

18. محسن ربیع خواه: 5 بازی (297 دقیقه)

 

ربیع خواه که در بازی نخست تیم پرسپولیس فیکس بود، اگر در بازی فینال سه دقیقه زودتر به میدان می آمد، می توانست به رکورد 300 دقیقه بازی برسد اما این اتفاق نیفتاد. او در بهار 97 رباط پاره کرد و به همین دلیل تا بازی فینال نتوانست در میادین حاضر شود. ربیع خواه در فینال نخستین تعویضی برانکو بود و در پست های هافبک دفاعی و و دفاع راست به کار گرفته شد.

 

 

19. وحید امیری: 8 بازی (615 دقیقه)

 

وینگر چپ پای سرخ ها تا مرحله یک هشتم نهایی تنها 2 بازی را از دست داد. امیری در تمام 8 مسابقه وینگر و هافبک چپ بود و در روزهایی که پرسپولیس 442 خطی بازی می کرد، یکی از مهره های مهم و تاثیرگذار قرمزها بود. بی شک با حضور او نیز پرسپولیسی ها می توانستند در بازی فینال شرایط بهتری را داشته باشند.

 

 

 

21. آدام همتی: 4 بازی (158 دقیقه)

 

آدام همتی اولین بازی آسیایی اش را در دیدار رفت مقابل الدحیل انجام داد. سپس رفت و برگشت مقابل السد بازی کرد و در آخر هم حضور فیکس در فینال را تجربه کرد و در حد و اندازه های خود عملکرد قابل قبولی را داشت. همتی نتوانست گلی بزند اما در کنش های دفاعی آمار 100 درصد تکل صحیح را داشت و همچنین یک دریبل موفق انجام داد.

 

1341733

 


23. محمد امین اسدی: -

 

 

 

25. احسان علوان زاده: 3 بازی (39 دقیقه)

 

احسان علوان زاده در این چند سال پایین تر از حد انتظار ظاهر شد و آنچنان که باید و شاید موثر نبود. او تنها مهره تعویضی هجومی سرخ ها در بازی فینال بود که به زمین آمد اما تاثیری در روند مسابقه نداشت و نتوانست مهاجمان را تغذیه کند.

 

 

 

26. سعید حسین پور: یک بازی (یک دقیقه)

 

حسین پور جوان در پست هافبک دفاعی و میانی توانایی بازی را دارد و تنها در دیدار رفت مقابل السد فرصت بازی پیدا کرد و همان بازیکن جوانی بود که با ژاوی بحث کوچکی را انجام داد. او با حفظ این روند و با استفاده از تجربیات لیگ قهرمانان 2019 می تواند آینده بهتری را برای خود رقم بزند.

 

 

35. شاهین عباسیان: -

 


37. حمیدرضا طاهرخانی: یک بازی (یک دقیقه)

 

طاهرخانی که درمیان پرسپولیسی ها به جووینکو معروف است نیز تنها در مقابل السد به میدان رفت و دیگر فرصت بازی پیدا نکرد.

 

1238310

 

 

38. احسان حسینی: -


39. احمد بهاروند: -


44. بوژیدار رادوشویچ: -

 


69. شایان مصلح: 10 بازی (399 دقیقه)

 

شایان مصلح پس از مرحله یک هشتم نهایی و مخصوصا بعد از مصدومیت حسین ماهینی به ترکیب اصلی رسید و عملکرد خوبی هم داشت. مصلح 6 توپ ربایی داشت و 72 پاس صحیح را هم به همبازیانش ارسال کرد. او در بازی فینال اعتقاد داشت یک پنالتی رویش انجام شده اما داور مسابقه چنین نظری نداشت.

 

1351850

 

 

70. علی علیپور: 14 بازی (1216 دقیقه)

 

علیپور همچون بیرانوند در تمام بازی های تیم پرسپولیس به میدان رفت و 5 گل هم زد. او 21 شوت در چارچوب داشت و همچنین دومین شوت زن برتر مسابقات بود. علیپور یک پاس گل داد و 15 پاس کلیدی نیز فرستاد تا یکی از بهترین های پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2018 باشد.

 

 

 

77. محسن مسلمان: یک بازی (22 دقیقه)

 

لیگ قهرمانان درست زمانی آغاز شد که مسلمان به نیمکت دوخته شده بود. او فقط یک بار برای پرسپولیس بازی کرد و برخلاف سال قبل خیلی نقش پررنگی در عملکرد آسیایی سرخ ها نداشت.

 

 

 

88. سیامک نعمتی: 12 بازی (786 دقیقه)

 

این بازیکن چند پسته به شکلی عجیب فینال را از دست داد اما در طول تورنمنت عملکردی فوق العاده داشت. شاید نمایش هایش برابر السد تاثیرگذارترین بازی های او بودند؛ نعمتی در بازی رفت مرحله گروهی تک گل قرمزها را زد، در بازی رفت نیمه نهایی نمایشی بی نقص در پست غیر تخصصی داشت و در بازی برگشت هم تک گل صعود بخش قرمزها را به ثمر رساند. نعمتی 20 دریبل موفق داشت که در میان پرسپولیسی ها بی نظیر است.

 

 

 

90. گادوین منشا: 13 بازی (747 دقیقه)

 

منشا فقط در یک بازی به میدان نرفت اما در بعضی دیدارها نیز اکثرا نیمکت نشین بود و به عنوان بازیکن تعویضی در زمین حاضر شد. مهاجم سیه چرده سرخ ها 10 شوت در چارچوب داشت که 3 تا گل شدند، وی همچنین 12 دریبل زد و 6 بار هم در تله آفساید قرار گرفت.

 

 

دیدگاه‌ها