کد خبر : 1568430 | 22 آبان 1397 ساعت 10:39 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته خانواده کارگران فوت شده را راضی کرد

۷۰۰ میلیون دیه بابت انفجار در آکادمی المپیک

با اعلام دبیر کمیته ملی المپیک دیه ۳ کارگری که در موتورخانه آکادمی فوت کرده بودند، پرداخت شد.

۷۰۰ میلیون دیه بابت انفجار در آکادمی المپیک

به گزارش "ورزش سه"، ۱۶ مردادماه سال ۹۷ سه کارگری که در موتورخانه آکادمی ملی المپیک مشغول کار بودند، با انفجاری شدید در جا جان خود را از دست دادند.


این اتفاق تلخ که در چند ماه اخیر بررسی و در دادگاه توسط خانواده درگذشتگان پیگیری شد، مشکلاتی را برای کمیته ملی المپیک به عنوان متولی آکادمی ایجاد کرد. حتی کار به جایی رسید که گفته می شد یکی از مدیران کمیته المپیک ساعاتی بازداشت و سپس با قید ضمانت آزاد شده است.


حالا بعد از گذشت بیش از ۳ ماه دبیرکل کمیته ملی المپیک از پرداخت دیه این ۳ کارگر به خانواده آنها از طریق دادگاه خبر داده است. شاهرخ شهنازی در این باره به تسنیم گفت: «دیه به میزان 700 میلیون تومان به حساب دادگاه واریز شده است. عزیزی، مسئول حقوقی کمیته ملی المپیک هفته آینده با حضور در مراجع قضایی پرونده را پیگیری خواهد کرد.»


به نظر می رسد با پرداخت دیه این پرونده به زودی مختومه خواهد شد؛ اما کمیته ملی المپیک قطعا باید برنامه ای برای نوسازی تجهیزات آکادمی داشته باشد که سالیانه میزبان تعداد زیادی از ورزشکاران تیم های ملی مختلف است.


شهنازی درباره نوسازی تجهیزات و بودجه ۵ میلیاردی که قرار بود به این کار اختصاص پیدا کند، گفته است: «هنوز این  بودجه را دریافت نکردیم.»


با این حال مسئولان باید برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی که باعث از دست رفتن جان ۳ نفر شد، تدبیری بیاندیشند.

دیدگاه‌ها