کد خبر : 1568458 | 22 آبان 1397 ساعت 12:04 | 78.6K بازدید | 1 دیدگاه

بیلیج هم درد الاتحاد را دوا نکرد

تیم شاگرد برانکو، تیم دلخواه لیگ قهرمانان!

با سیدبندی صورت گرفته برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رویارویی نماینده های ایران با چهار نماینده عربستان در فصل 2019 به سوژه ای داغ و جذاب تبدیل شده است.

تیم شاگرد برانکو، تیم دلخواه لیگ قهرمانان!

به گزارش "ورزش سه"، این روزها تب ماجرای رویارویی نماینده های ایران و عربستان در کشور ثالث حسابی داغ شده است. به خصوص بعد از اظهار نظر صریح شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال این که afc توانایی دخالت مستقیم در ماجرای اختلافات سیاسی و دفاع از حق طبیعی باشگاه های ایرانی در میزبانی از رقبای سعودی را ندارد. به این ترتیب فصل 2019 لیگ قهرمانان نیز برای هر چهار نماینده ایران می تواند سختی های بیشتری داشته باشد چون با اضافه شدن دوباره سهمیه سعودی ها به چهار تیم قطعا هر یک از تیم های ایرانی حریفی از عربستان در گروه مقدماتی خواهند داشت.


اما این که نماینده های ایران با کدام یک از چهار نماینده عربستان هم گروه خواهند شد، سوژه ای به مراتب داغ تر از موضوع میزبانی است. بعد از سیدبندی صورت گرفته از سوی کنفدراسیون برای گروه بندی ها چهار تیم سید اول منطقه غرب یعنی قهرمانان ایران، قطر، عربستان و امارات قطعا با هم روبرو نخواهند شد تا به این ترتیب پرسپولیس و الهلال در یک گروه قرار نگیرند. دو تیمی که در این سال ها کم با هم بازی نکردند.


در سید دو تیم های قهرمانی جام حذفی کشورها قرار می گیرند که با این تفاسیر استقلال و الاتحاد جده نیز قطعا در یک گروه قرار نخواهند گرفت گرچه این چندان خبر خوشحال کننده ای برای وینفرد شفر نیست چون با شرایطی که زرد و مشکی پوشان سرشناس جده در این فصل از لیگ عربستان دارند از الاتحاد به عنوان محبوب ترین رقیب احتمالی برای تیم های ایرانی نام برده می شود، تیمی که با تنها 2 امتیاز بعد از 9 هفته از لیگ عربستان در انتهای جدول قرار گرفته است.
دو نماینده دیگر عربستان در این فصل لیگ قهرمانان النصر پرطرفدار در ریاض همین طور الاهلی متمول در جده خواهند بود تا بعد از اتفاقات رخ داده در فصل گذشته که به خاطر مسائل انضباطی و بدهی های مالی فراوان فدراسیون عربستان مجوز دو نماینده اش در لیگ قهرمانان را باطل کرد تا تنها الهلال و الاهلی در این تورنمنت معتبر حاضر باشند امسال باز هم شاهد چهار سهمیه از عربستان در لیگ قهرمانان باشیم. چهار سهمیه ای که با شرایط موجود غیر از استقلال سه تیم دیگر ایرانی دوست دارند با الاتحاد هم گروه شوند تا سایر نماینده های سعودی.

 


الاتحاد؛ تیم دلخواه ایرانی ها در لیگ قهرمانان


ببرهای جده که بعد از سال ها محرومیت از سوی فیفا دوباره از سال گذشته کمی جان دوباره گرفتند و موفق شدند با بالا بردن جام قهرمانی حذفی عربستان به جرگه مدعیان بازگردند در ابتدای فصل رامون دیاز سرمربی سرشناس آرژانتینی را با سرو صدای زیاد راهی جده کردند و با خرید هم زمان چهار ستاره سرشناس خارجی از جمله رومارینهو برزیلی از الجزیره امارات امیدواری ها برای قهرمانی را بیشتر کردند بعد از پنج بازی ناکامی حکم اخراج دیاز را صادر کردند تا هدایت تیم به اسلووان بیلیچ سرمربی سابق تیم ملی کرواسی و باشگاه وستهام سپرده شود.

 

1354423

 

الاتحاد کم بازیکن بزرگ و سرشناس در ترکیب خود ندارد. یکی از این ستاره های بزرگ رومارینهو برزیلی است که پیش از این شاهد درخشش او با پیراهن الجزیره امارات مقابل ایرانی ها بودیم.

 


شاگرد برانکو دوای درد نشد


حضور مربی کروات سرشناس هم تا به اینجای کار شوک مثبتی قلمداد نشده اما بحران مصدومیت و ناآمادگی ستاره های سرشناس الاتحاد باعث شد تا کسی انتظار چندان زیادی از بیلیچ نداشته باشد. با نگاهی به فهرست نفرات الاتحاد و حضور بازیکنانی همچون رومارینهو، متیئو ژورمان، تیاگو کارلتو، فالدویا، ژوناس دی سوزا و همچنین تعداد زیادی ملی پوش سرشناس سعودی می توان گفت شاید در ظاهر این تیم انتهای جدولی بهترین و راحت ترین رقیب برای ایرانی های حاضر در لیگ قهرمانان از جمله پرسپولیس نایب قهرمان فصل 2018 باشد اما روی کاغذ نمی توان ببرهای بی دندان این روزها را زیاد دست کم گرفت.

 

1354425

 

اسلووان بیلیچ کروات به تازگی هدایت بحران زده های الاتحاد را در دست گرفته است به این امید که بتواند دندان های ببر جده را ترمیم و دوباره تیمی مدعی روانه میدان کند.

 


الهلال؛ ترسناک مثل همیشه


الهلال عربستان قطعا دشوارترین رقیب سعودی محسوب می شود که هیچ کدام از ایرانی ها به خصوص استقلال راضی به هم گروهی با آنها نیستند. وینفرد شفر و شاگردانش فصل قبل در گروه مرگ آسیا دو بار این تیم را در روزهای بدش بردند اما این بار اوضاع الهلال متفاوت تر از همیشه است چون با 9 برد متوالی و حضور مردی سرشناس از فوتبال پرتغال به نام ژرژ خسوس و ستاره های سرشناس همچون گومس، کارلوس ادواردو، علی الحبسی، کارلو دوسانتوس، بوتیا و ملی پوشان سرشناس سعودی می تواند رقیبی مرگبار برای نماینده های ایران باشد.

 

1354424

 

ستاره های سرشناس الهلال که هر رقیبی از رویارویی با آنها هراس خواهد داشت. گومس مهاجم سابق لیون، سوآنزی سیتی و ... در کنار کارلوس ادواردوی برزیلی

 


النصر ریاض؛ بازگشت زردهای محبوب با عبدالغنی

 

النصر دیگر تیم محبوب ریاض بعد از سال ها به صحنه رقابت های آسیایی بازگشته است. باشگاهی که امسال بیشترین ریخت و پاش را در نقل و انتقالات تابستانی انجام داد بلکه با هدایت کارنو اروگوئه ای سرمربی سابق تیم ملی قطر بتواند دوباره طعم قهرمانی را بچشد. زردپوشان پرطرفدار ریاض با کاپیتان سرشناس خود یعنی حسین عبدالغنی 41 ساله که دوباره به تیم ملی دعوت شد و در کنار خریدهایی همچون نورالدین آمرابات ستاره تیم ملی مراکش مقابل ایران در روسیه 2018، احمید سعید مهاجم نیجریه ای سابق باشگاه وست بروموویچ و ... در حال حاضر جایگاه دوم لیگ عربستان را در اختیار دارد و رویارویی با آنها نیز قطعا سختی های خاص خود را خواهد داشت.

 

1354420

 

کارنو سرمربی اروگوئه ای چهره ای شناخته شده برای فوتبالدوستان ایران است. مردی که در جریان رویارویی های ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی 2018 صحنه های جنجالی زیادی در آزادی رقم زد و شاگردانش باختند.

 


الاهلی جده؛ سبزها با السوما مشتری همیشگی آسیا


الاهلی جده آخرین نماینده عربستان در لیگ قهرمانان 2019 خواهد بود، تیمی که در یک دهه گذشته همواره یک پای ثابت سعودی ها در رقابت های آسیایی لقب گرفته است. شاید وقتی نام الاهلی به گوش برسد همه ایرانی ها ناخودآگاه به یاد عمرالسوما مهاجم گلزن و سوریه ای بیافتند، بازیکنی که در سال های گذشته هیچ تیم ایرانی خاطره خوشی از رویارویی با او و هم تیمی هایش نداشته است. الاهلی امسال هم جزو تیم های بالای جدولی لیگ عربستان محسوب می شود اما قدرتش به النصر و الهلال نمی چربد که حضور آنها در جایگاه سوم با اختلاف امتیاز فاحش تایید کننده همین موضوه است.

 

1354426

 

عمر السوما مهاجم و کاپیتان اول سوریه همچنان سرشناس ترین مهره الاهلی محسوب می شود. بازیکنی که راه گلزنی به تیم های ایرانی را بهتر از هر مهاجمی در حاشیه خلیج فارس می شناسد.

 


***


با این تفاسیر به نظر می رسد بیشتر ایرانی های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2019 تمایل به رویارویی با تیم هایی مثل الاتحاد و الاهلی در جده داشته باشند تا دو تیم سرشناس، متمول و پرطرفدار شهر ریاض. الهلال و النصر با مربیان سرشناس و کلکسیونی از ستاره های میلیون دلاری قطعا سخت ترین رقیبان در مرحله گروهی برای تیم های ایرانی خواهند بود از جمله پرسپولیس و استقلال که هم گروهی با آنها می تواند گروه مرگ را برای شان به ارمغان بیاورد چون دو رقیب دیگر نیز از قطر و امارات خواهند بود.

 

1354427

 

جدول رده بندی لیگ عربستان در پایان هفته نهم که الهلال با 9 برد متوالی و الاتحاد بدون برد تمامی توجهات را معطوف به خود کرده اند.

 

 

 

دیدگاه‌ها