کد خبر : 1568476 | 22 آبان 1397 ساعت 12:32 | 38.1K بازدید | 0 دیدگاه

مبدع پنالتی چیپ: راموس استثنایی پنالتی می‌زند

آنتوان پانکا، اسطوره زدن پنالتی چیپ به تمجید از سرخیو راموس پرداخت و مدعی شد که افتخار می‌کند یک مدافع انقدر خوب پنالتی چیپ می‌زند.

مبدع پنالتی چیپ: راموس استثنایی پنالتی می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، پانکا بین سال‌های 1973 تا 1982 برای تیم ملی کشورش بازی کرد و در باشگاه‌هایی مثل بوهمیانز و راپید وین نیز به میدان رفت. ولی او به خاطر یک تکنیک خاص در زدن ضربات پنالتی در تاریخ فوتبال ماندگار شد. در فینال یورو 1976، وقتی چک اسلواکی به مصاف آلمان غربی رفت، پانکا پشت آخرین ضربه ایستاد و به نحوی به سمت توپ رفت که گلر به اشتباه به سمت چپ خود بپرد و با یک ضربه چیپ، دروازه حریف را باز کرد. پنالتی های چیپ از آن پس در دنیای فوتبال مطرح شد و پانکا به عنوان استاد و مخترع آن در دنیا معرفی شد.

 

 

1354452

 

 

راموس در جریان دیدار مقابل سلتاویگو، برای دومین بازی پیاپی با یک پنالتی چیپ دروازه حریف را باز کرد که به شدت مورد توجه پانکا قرار گرفته است.

 

او گفت:" البته که راموس به سبک من ضربه پنالتی می‌زند، همه این را می‌گویند. بلگراد 1976 را همواره به خاطر ما می‌اورد. از این خاطرات واقعا استقبال می‌کنم. من واقعا به راموس و سلیقه اش در زدن پنالتی افتخار می‌کنم. او بدون شک یکی از بهترین بازیکنان جهان است. این اولین بار نیست که از ضربات من استفاده می‌کند. او قبلا هم این کار را کرده بود و من از این بابت خوشحالم. البته به خاطر دارم که ضربه اولی که به این شکل زد، زیباترین نبود ولی با گذشت زمان، او توانسته روند خوبی را طی کند. پنالتی او مقابل سلتا یکی از بهترین پنالتی‌های چیپی بود که از او دیده بودم. من واقعا از این گل لذن بردم. بدون شک گلی فوق العاده بود."

دیدگاه‌ها