کد خبر : 1568620 | 23 آبان 1397 ساعت 09:00 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد تند ژروم بواتنگ از نژادپرستی در آلمان

ژروم بواتنگ در اولین شماره‌ی نشریه‌ی منتشرشده توسط او از تجربه‌ی شخصی‌اش در مواجهه با نژادپرستی صحبت کرده و از یوفا به خاطر سکوتش در مقابل نژادپرستی در اروپا انتقاد می‌کند.

انتقاد تند ژروم بواتنگ از نژادپرستی در آلمان

به گزارش "ورزش سه"، ژروم بواتنگ در اولین شماره‌ی نشریه‌ی منتشر شده توسط او به نام BOA در مصاحبه‌ای که هربرت گرون‌میر خواننده‌ی مشهور آلمانی با او انجام داده به تجربه‌های شخصی خود در مواجهه با نژادپرستی در آلمان می‌پردازد. بواتنگ در این گفتگو می‌گوید که مثل خیلی از فوتبالیست‌های غیر سفیدپوست، از دوران جوانی خود تا امروز متاسفانه با موارد متعددی از نژادپرستی مواجه شده است.

 

بواتنگ در بخشی از این مصاحبه به موضوع جنجالی مسوت اوزیل و ماجراهای او پیش از جام جهانی روسیه و خداحافظی‌اش از تیم ملی آلمان بعد از آن رقابتها گفت:" بعد از جام جهانی برای من روشن شد که ما در تیم ملی آلمان می‌توانستیم کارهای به مراتب بیشتری برای مسوت انجام دهیم و می‌توانستیم به صورت علنی از او حمایت کنیم. اینکه چنین اتفاقی نیفتاد واقعاً مایه‌ی شرمساری است".

 

بواتنگ در ادامه‌ی این گفت و گو با اشاره به اینکه بعد از موفقیت‌های زیادی که در تیم ملی آلمان بدست آورده و بعد از سالها فوتبال بازی کردن در بالاترین سطوح این کشور همچنان با توهین‌ها و فشارهای نژادپرستانه روبرو است. بواتنگ در این گفتگو گفت:" وقتی کنار زمین مشغول گرم کردن هستم بارها پیش آمده که می‌شنوم تماشاچی‌ها صدای میمون درمی‌آورند و از روی سکوها من را مسخره می‌کنند. آنهم منی را که این همه بازی ملی برای تیم ملی آلمان انجام داده‌ام. یا مثلاً بعضی وقتها هواداران فریاد می‌زنند برگرد به کشورت عوضی یا توهین‌های نژادپرستانه‌‌ی دیگر که همگی به رنگ پوستم مربوط می‌شوند".

 

بواتنگ سپس به دوران کودکی خود اشاره کرده و می‌گوید وقتی برای اولین بار در کودکی هدف نژادپرستی قرار می‌گیرد به شکلی تمام‌عیار شوکه می‌شود. بواتنگ در این گفتگو گفت:" پدر و مادرم با من خیلی درباره‌ی رنگ پوستم و این مسائل صحبت نکرده بودند و این موضوع در خانواده‌ی ما اصلاً مطرح نمی‌شد. بعد یک روز ناگهان دیدم شخصی در خیابان فریادزنان من را سیاه‌کوچولو خطاب کرد و رفت. بعد از آن بود که پدر و مادرم توضیح دادند که بعضی افراد با رنگ پوست من مشکل دارند. من که بچه بودم نمی‌توانستم این را باور کنم. به نظرم اصلاً منطقی نمی‌آمد".

 

1354616

دیدگاه‌ها