کد خبر : 1568641 | 23 آبان 1397 ساعت 10:51 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

احساس دوگانه ستاره تیم ملی روسیه در دیدار با آلمان

رومن نویشتتر بازیکن تیم ملی روسیه که روز جمعه با پیراهن روسیه در مقابل تیم ملی آلمان بازی خواهد کرد سابقه‌ی بازی در مانشافت را دارد و برای اولین بار در مقابل هم‌تیمی‌های سابقش قرار خواهد گرفت.

احساس دوگانه ستاره تیم ملی روسیه در دیدار با آلمان

به گزارش "ورزش سه"، رومن نویشتتر که در دوران اتحاد شوروی در اوکراین امروزی به دنیا آمده مدتها در آلمان به فوتبال اشتغال داشته و اولین بار در سال 2016 زمانی که در شالکه بازی می‌کرد از طرف فدراسیون فوتبال روسیه برای شرکت در رقابتهای یورو 2016 به تیم ملی این کشور دعوت شد.  اما نویشتتر پیش از آن از طرف یواخیم لوو به اردوی مانشافت دعوت شده بود و چندین بار برای تیم ملی آلمان به میدان رفته بود اما چون بازی‌های او برای مانشافت تنها در بازی‌های دوستانه اتفاق افتاده بود طبق قوانین فیفا او می‌توانست پیراهن تیم ملی روسیه را به تن کند.

 

نویشتتر این روزها به عنوان مدافع در باشگاه فنرباغچه‌ی ترکیه بازی می‌کند و روز جمعه در شهر لایپزیش برای اولین بار با پیراهن روسیه به مصاف هم‌تیمی‌های سابقش در مانشافت خواهد رفت. روزنامه‌ی آلمانی بیلد با نویشتتر که اصالتاً تبار آلمانی دارد ولی زاده‌ی اوکراین است و حالا در تیم ملی روسیه بازی می‌کند گفتگو کرده است.


خبرنگار بیلد از نویشتتر می‌پرسد وقتی به بازی مقابل آلمان فکر می‌کند چه در ذهنش می‌گذرد و او در پاسخ می‌گوید:" این بازی برای من خیلی خاص و پر احساس است. من بازیکنان تیم ملی آلمان و یواخیم لوو را از نزدیک می‌شناسم و بخش بزرگی از زندگی‌ام را در آلمان سپری کرده‌ام".

 

خبرنگار بیلد از نویشتتر می‌پرسد آیا در ابتدای بازی سرود ملی روسیه را خواهد خواهند و او می‌گوید:" بله، من در نهایت برای کشورم بازی می‌کنم و بنابراین درست این است که سرود ملی‌اش را بخوانم. ولی جالب اینجا است که زمانی که برای تیم ملی آلمان بازی می‌کردم هم سرود ملی آلمان را می‌خواندم. از این می‌توانید بفهمید که من خودم را شهروند هر دو کشور می‌دانم".

 

خبرنگار بیلد از نویشتتر می‌پرسد آیا تغییر تابعیت برایش سخت بوده و او در پاسخ می‌گوید:" راستش نه. من هیچوقت خودم را صرفاً آلمانی یا صرفاً روس نمی‌دانستم. من در اوکراین بدنیا آمدم و پدرم آلمانی- روس بود. مادرم هم روس است. وقتی چهار سالم بود از اوکراین به شهر کارلسروهه در آلمان مهاجرت کردیم چون پدرم آنجا فوتبال بازی می‌کرد. آنجا بود که برای اولین بار با زبان آلمانی روبرو شدم و شروع به یاد گرفتن این زبان کردم".

 

1354639

دیدگاه‌ها