کد خبر : 1568881 | 24 آبان 1397 ساعت 12:15 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

استقبال سرد هواداران آلمانی از بازی آلمان- روسیه

تیم ملی آلمان امشب در شهر لایپزیش در حالی در یک بازی دوستانه به مصاف روسیه می‌رود که عدم استقبال تماشاچیان آلمانی از این مسابقه به نگرانی فدراسیون فوتبال این کشور دامن زده است.

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه فدراسیون فوتبال آلمان برای برقراری ارتباط دوباره بین هواداران آلمانی و تیم ملی کشورشان بعد از حذف تاریخی و فاجعه‌بار مانشافت از مرحله‌ی گروهی جام جهانی روسیه تلاشهای زیادی کرده اما با وجود تمهیدات متنوع این فدراسیون، تا کنون از 42هزار بلیط موجود استادیوم ردبول آرنای شهر لایپزیش تنها چیزی در حدود 30هزار بلیط فروخته شده است. 

 

تیم ملی آلمان در آخرین دیدار خود که در این کشور برگزار شد در یک مسابقه‌ی دوستانه به مصاف پرو رفت و با اینکه بازی آلمان- پرو در استادیوم به مراتب کوچکتر راین‌نکار آرنای شهر سینزهایم برگزار می‌شد که 25هزار نفر ظرفیت داشت، باز هم پر نشدن ورزشگاه از هواداران آلمانی موضوعی بود که باعث نگرانی فدراسیون فوتبال این کشور شده بود. این روند البته موضوع جدیدی نیست. حتی پیش از جام جهانی 2018 هم تعداد تماشاچی‌های بازی‌های ملی مانشافت در خاک آلمان رو به کاهش بود که از جمله می‌توان به بازی خداحافظی باستین شواین‌اشتایگر مقابل فنلاند اشاره کرد که در ماه آگوست 2016 در مونشن‌گلادباخ برگزار شد و تنها 30هزار نفر برای تماشای بازی به استادیوم آمدند. 

 

کارشناسان آلمانی یکی از دلایل این عدم استقبال را قیمت بالای بلیطهای این بازی‌ها می‌دانند. قیمت بلیط بازی دوستانه‌ی آلمان- روسیه که امشب در لایپزیش برگزار خواهد شد از 25 تا 80 یورو قیمت‌گذاری شده است. با اینکه بهای بلیط برای کودکان 10 یورو اعلام شده ولی با این حساب یک خانواده‌ی چهارنفره با دو کودک برای تماشای این بازی باید دست‌کم 100 یورو هزینه بپردازد. 

 

1354911

 

از سوی دیگر ناراحتی هواداران آلمانی از عملکرد ضعیف تیم ملی‌شان، به خصوص بعد از عملکرد فاجعه‌بار مانشافت در جام جهانی روسیه و حذف تاریخی از مرحله‌ی گروهی، یکی از مهمترین عوامل عدم استقبال آنها از بازی‌های تیم ملی کشورشان است که در خاک آلمان برگزار می‌شود. چندی پیش راینهارد گریندل رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، اولیور بیرهوف مدیر مانشافت و یواخیم لوو سرمربی تیم در برنامه‌ای که تحلیل خود از نمایش آلمان در جام جهانی روسیه را به افکار عمومی ارائه دادند روی این موضوع انگشت گذاشته و اعتراف کردند که ارتباط تیم ملی آلمان با هوادارانش تا حدودی از هم گسسته شده و البته قول دادند که همه‌ی تلاش‌شان را خواهند کرد تا این رابطه دوباره تمدید شود. 

 

اما مکان برگزاری بازی‌های ملی مانشافت در آلمان هم یکی دیگر از عوامل این روند کاهش استقبال تماشاچی‌ها است. لایپزیش در آلمان شهر بزرگی است که چیزی حدود 600هزار نفر جمعیت دارد ولی حتی تیم این شهر که در بوندس‌لیگا حضور دارد هم برای پر کردن استادیوم خانگی خود در جریان بازی‌های خانگی‌اش با مشکل مواجه است. از زمان صعود این تیم به بوندس‌لیگا در سال 2016 از 40 بازی خانگی‌ای که لایپزیش در بوندس‌لیگا انجام داده تنها 14 بازی در استادیوم کاملاً پر از تماشاچی برگزار شده است. آماری که برای این شهر، شهری که از سال 1994 تا دو سال پیش نماینده‌ای در بالاترین لیگ فوتبال آلمان نداشته عجیب به نظر می‌رسد.

 

1354912

دیدگاه‌ها