کد خبر : 1569269 | 26 آبان 1397 ساعت 10:29 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

رقیب ایران چگونه ژاپن را متوقف کرد؟

موریاسو: ونزوئلا تیمی باهوش و زیرک است

دومین رقیب تدارکاتی ایران در اردوی آماده سازی نوامبر 2018 یکی از تیم های نه چندان سرشناس آمریکای جنوبی است.

موریاسو: ونزوئلا تیمی باهوش و زیرک است

به گزارش "ورزش سه"، بعد از برد 1-0 برابر ترینیداد و توباگو در تهران، کارلوس کی روش و شاگردانش این بار در دوحه باید به مصاف ونزوئلا بروند. این دیدار که بنا به دلایل دیپلماتیک و مشکلات ورود ستاره های دو ملیتی ونزوئلا به ایران براساس تحریم های آمریکا به جای تهران به دوحه منتقل شد در حالی برگزار می شود که حریف تیم ملی موفق شد ژاپن را در بازی چند روز قبل متوقف کند.


سامورایی ها با ترکیب کامل اما با مشکلات غیرمترقبه مقابل ونزوئلا به میدان رفتند از جمله این که تنها دقایقی قبل از آغاز بازی به استادیوم رسیدند و به خاطر مشکلات حمل و نقل، ترافیک شدید نتوانستند آن گونه که باید و شاید برای آغاز بازی آماده شوند. با این حال ژاپن همان طور که پیش بینی می شد نمایش بهتر و موقعیت های فراوان گلزنی برابر ونزوئلا داشت اما در دقایق پایانی یک پنالتی تمام آرزوهای طرفداران این تیم را نقش بر آب کرد تا تساوی 1-1 رقم بخورد.


آمار بازی ونزوئلا با ژاپن کاملا برتری سامورایی ها در طول 90 دقیقه را اثبات می کند اما با این وجود تیزهوشی و فرصت طلبی بازیکنان ونزوئلا این برتری را در لحظات پایانی خنثی کرد تا تساوی در مصاف با حریف برای سرمربی بومی ژاپنی ها دردسر ساز شود. ژاپن با دراختیار داشتن 58 درصد مالکیت توپ و میدان توانست در طول 90 دقیقه 12 بار شوت به سمت دروازه ونزوئلا داشته باشد در حالی که ونزوئلا تنها با 4 بار شوتزنی نشان داد از این حیث کاملا تحت الشعاع میزبان قرار داشته است.


ونزوئلا در بازی مقابل ژاپن با چیدمان 1-3-2-4 به میدان رفت. ترکیب این تیم بیشتر با ستاره هایی چیده شد که با حضور در باشگاه های خارجی جزو لژیونرها محسوب می شدند. سرشناس ترین بازیکن توماس رینکون کاپیتان این تیم بود که در نودمین بازی ملی موفق شد اولین گل ملی خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سامورایی ها کند تا ونزوئلا از شکست بگریزد. در کنار رینکون دیگر بازیکن سرشناس ونزوئلا سالومون راندون 29 ساله بود، مهاجمی از باشگاه نیوکاسل یونایتد که بهترین گلزن این روزهای رده ملی ونزوئلا نیز قلمداد می شود.


هاجیمه موریاسو سرمربی ژاپن بعد از این بازی به رسانه ها گفت:« فکر می کنم بازی با ونزوئلا تجربه بسیار خوبی برای بازیکنان ما بود. البته باید کمی باهوش تر بازی می کردیم چون حریف بازیکنانی در اختیار داشت که فوق العاده زیرک بودند و این همان تجربه ای بود که جوانان ژاپن در آستانه جام ملت های آسیا به آن نیاز داشتند».


رافائل دودامل سرمربی ونزوئلا نیز گفت:« مسابقه بسیار سخت و دشواری بود. از نتیجه و عمکلرد تیم کاملا رضایت دارم چون نشان دادند به شخصیت لازم برای رویارویی با تیم های بزرگ رسیدند. الان برای بازی با ایران یکی دیگر از تیم های بزرگ قاره آسیا آماده می شویم و فکر می کنم آن دیدار هم تجربه ای ارزشمند برای ما خواهد بود».

 

دیدگاه‌ها